Retriever

+46 (0)8 546 12 100

         Den 18 mars 2016

 

 

 

 

 

News alert

 

 

Handikappidrott, Sverige (47 news)

Intl news (100 news)

 

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige (47 news)

 

 

Tenhults Naturbruksgymnasium Dressyrens Dag

web

  Jmini - 2016-03-18 07:30

På Lördag 19 mars anordnar Vissmålens Ridklubb i samarbete med med Tenhults Naturbruksgymnasium Dressyrens Dag för att öka kunskap och intresse för grundridning och dressyr!

Gabriella Löf kommersom representerat Sverige två gånger i Paralympics och har en lång meritlista med fina prestationer i bagaget.

Wordcount : 173

 

Grästorpskille till Rio

web

  Sveriges Radio Skaraborg - 2016-03-18 05:30

Linus Karlsson är uttagen till sommarens Paralympics. Det blir tredje gången som Grästorpskillen representerar Sverige i mästerskapet.

Linus Karlsson är uttagen till sommarens Paralympics.... Det blir tredje gången som Grästorpskillen representerar Sverige i mästerskapet.Bordtennisspelaren Linus Karlsson ifrån Grästorp har tagits ut i den svenska trupp som åker till Rio och Paralympics...

Wordcount : 83

 

Emils sköna Paralympicsbesked

web

  Bblat - 2016-03-17 22:01

BORDTENNIS Sveriges Paralympiska Kommitté presenterade under torsdagen ytterligare 14 namn till förhandsuttagningen till Paralympics i Rio de Janeiro som avgörs i september. Ett av dessa namn var bordtennisesset Emil Andersson från Arboga.

Emils sköna Paralympicsbesked.... BORDTENNIS Sveriges Paralympiska Kommitté presenterade under torsdagen ytterligare 14 namn till förhandsuttagningen till Paralympics i Rio de Janeiro som avgörs i september.... Ett av dessa namn var bordtennisesset Emil Andersson från Arboga.Svenska Paralympiska...

Wordcount : 164

 

Sämre syn kan ge resa till Rio

web

  SVT Nyheter - 2016-03-17 21:43

Hans tidigare tävlingsklass finns inte med i Paralympics i Rio. Ändå kan drömmen om längdmedaljer i Brasilien nu bli verklighet för världsmästaren Per Jonsson. Anledningen? Hans syn har försämrats ytterligare.

Hans tidigare tävlingsklass finns inte med i Paralympics i Rio.... SVT Sport har tidigare berättat om Per Jonsson, världsmästaren i längdhopp för synskadade, som satsade på att kvala in till Paralympics i Rio på sprintdistansen 100 meter.

Wordcount : 171

 

Medaljhoppet inför Rio: "Utvecklats mentalt"

web

  SVT Nyheter - 2016-03-17 21:41

Idag presenterade Svenska Paralympiska Kommitén ytterligare 14 namn som är klara för Paralympics i Rio. Ett av de främsta medaljhoppen är bordtennisspelaren Emil Andersson, som tog brons som debutant i London.

Idag presenterade Svenska Paralympiska Kommitén ytterligare 14 namn som är klara för Paralympics i Rio.... På torsdagen meddelade Sveriges Paralympiska Kommitté sin tredje förhandsuttagning inför Paralympics i Rio och ytterligare 14 namn fick grönt ljus.

Wordcount : 231

 

Klar för Paralympics: "En otrolig glädje"

web

  Nerikes Allehanda - 2016-03-17 21:36

Simmaren Mikael Fredriksson från Lindesberg är klar för Paralympics i Rio. Det meddelade Svenska Parasportförbundet på sin hemsida i dag.

Klar för Paralympics:... Simmaren Mikael Fredriksson från Lindesberg är klar för Paralympics i Rio.... Jag kan stolt meddela att jag nu är förhandsuttagen till Paralympics i Rio!

Wordcount : 241

 

Svenska till Paralympics

web

  Ridsport - 2016-03-17 20:00

Dressyr Louise Etzner Jakobsson har fått en biljett till Paralympics i dag. Dressyrryttaren finns med på Sveriges Paralympiska Kommittés lista över aktiva som får åka till Rio.

Svenska till Paralympics.... Dressyr Louise Etzner Jakobsson har fått en biljett till Paralympics i dag.... Dressyrryttaren finns med på Sveriges Paralympiska Kommittés lista över aktiva som får åka till Rio.Sveriges Paralympiska Kommitté offentliggjorde...

Wordcount : 80

 

Paralympicstruppen växer

web

  Nya Lidköpings-Tidningen - 2016-03-17 17:24

Med knappt ett halvår kvar till Paralympics i Rio de Janeiro börjar den svenska truppen formas. - Vi hoppas på runt 65 som åker, säger Ines Lopes, idrottsansvarig i truppledningen.(TT)

Paralympicstruppen växer.... Med knappt ett halvår kvar till Paralympics i Rio de Janeiro börjar den svenska truppen formas. -

Wordcount : 30

The news article is mentioned in 1 other source
News 55 (web)

 

EM-mästarinnan klar för Rio

web

  Norrbottens-Kuriren - 2016-03-17 17:16

Luleåspelaren är uttagen att representera Sverige i sommar. Ingela Lundbäck har tagit 17 medaljer vid internationella mästerskap.

Nu är parapingisspelaren en av atleterna som har blivit uttagen till Paralympics i Rio senare i sommar.... Silver i lag och brons i singelspel. medaljör. ingela lundbäck med paralympicsmedaljerna från 2012. div class= Fakta.

Wordcount : 147

 

Paralympicstruppen växer

web

  Västerviks Tidningen - 2016-03-17 17:09

Med knappt ett halvår kvar till Paralympics i Rio de Janeiro börjar den svenska truppen formas. Vi hoppas på runt 65 som åker, säger Ines Lopes, idrottsansvarig i truppledningen.

Paralympicstruppen växer.... Med knappt ett halvår kvar till Paralympics i Rio de Janeiro börjar den svenska truppen formas.... Vi hoppas på runt 65 som åker, säger Ines Lopes, idrottsansvarig i truppledningen.Sveriges paraolympiska kommitté gav på torsdagen 14 idrottare beskedet att de kan börja förbereda sig för Paralympics...

Wordcount : 239

The news article is mentioned in 37 other sources
Blekinge Läns Tidning (web) - Sydsvenskan (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Norran (web) - Helagotland (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Motala & Vadstena Tidning (web) - Metro (web) - Göteborgs-Posten (web) - Sydöstran (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - Kristianstadsbladet (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Borås Tidning (web) - Folkbladet (web) - Hallands Nyheter (web) - Bohusläningen (web) - Vestmanlands Läns Tidning (web) - Nerikes Allehanda (web) - Hallandsposten (web) - Piteå-Tidningen (web) - TTELA (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Ystads Allehanda (web) - Svenska Dagbladet (web) - Värmlands Folkblad (web) - Norrtelje Tidning (web) - Barometern (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Dagens Nyheter (web) - Folkbladet.nu (web) - Östra Småland (web) - Värmlands Folkblad (web) - Smålandsposten (web)

 

Monikas väg från förlamande hästolycka till mängder av medaljer

web

  Södermanlands Nyheter - 2016-03-17 17:03

Ny skrift Berny Gustafsson har i Kila hembygdförenings årsskrift skrivit om OS-medaljören Monika Lundborg, tidigare Sinander. Här kan du läsa om hela hennes resa från den förlamande hästolyckan till mängder av medaljer och världsrekord.

Den paralympiska rörelsen startade 1948 av sir Ludwig Guttman, en läkare i neurologi som vårdade ryggmärgsskadade efter andra världskriget.... Vid de olympiska sommarspelen i Seoul 1988 kom Paralympics in under samma olympiska organisation, medan...

Wordcount : 1245

 

Han är klar för paralympics

web

  Magazin24 - 2016-03-17 16:44

Ska representera Sverige i bordtennis.

Han är klar för paralympics.... Ska representera Sverige i bordtennis.Vid en pressträff under torsdagseftermiddagen så tillkännagavSveriges Paralympiska Kommitté sin tredje förhandsuttagning till Paralympics i Rio De Janeiro 2016.

Wordcount : 74

 

Guldparet splittras inför Rio

web

  SVT Nyheter - 2016-03-17 16:42

Succéparet som tog tog paralympiskt guld i rullstolstennis i London 2012, splittras med bara månader kvar till Paralympics i Rio. Stefan Olsson mister sin partner Peter Vikström som avslutar sin satsning.

Succéparet som tog tog paralympiskt guld i rullstolstennis i London 2012, splittras med bara månader kvar till Paralympics i Rio.... Stefan Olsson och Peter Vikström spelade lysande när de vann guld i Paralympics 2012 i London.

Wordcount : 469

 

Motalatrion klar för Rio

web

  Motala & Vadstena Tidning - 2016-03-17 16:32

Fem medaljchanser. Det bedömer förbundskaptenen, Daniel Ellermann från Motala, att trion från Västers BTK har i Paralympics i Rio de Janeiro.

Fem medaljchanser. Det bedömer förbundskaptenen, Daniel Ellermann från Motala, att trion från Västers BTK har i Paralympics i Rio de Janeiro.På torsdagen blev det helt klart att Alexander Öhgren, Emil Andersson och Linus Karlsson från Team Motala alla...

Wordcount : 189

 

Tre spelare från Västers BTK till Paralympics

web

  Sveriges Radio Östergötland - 2016-03-17 16:26

I dag blev det klart att tre bordtennisspelare från Västers Bordtennisklubb i Motala är uttagna till Paralympics i Rio de Janeiro senare i år.

Tre spelare från Västers BTK till Paralympics.... I dag blev det klart att tre bordtennisspelare från Västers Bordtennisklubb i Motala är uttagna till Paralympics i Rio de Janeiro senare i år.Det är Alexander Öhgren från Norrköping som bland annat har ett...

Wordcount : 63

 

Paralympics: Victor klar för Rio

web

  Sveriges Radio Jönköping - 2016-03-17 16:14

Ytterligare 14 idrottare i landet har idag tagits ut till Paralympics i Rio. Det är den tredje förhandsuttagningen och bland de som tagits ut finns bordtennisspelaren Victor Sjöqvist från Habo.

Paralympics: Victor klar för Rio.... Ytterligare 14 idrottare i landet har idag tagits ut till Paralympics i Rio.... Det är den tredje förhandsuttagningen och bland de som tagits ut finns bordtennisspelaren Victor Sjöqvist från Habo.Det meddelar Sveriges Paralympiska...

Wordcount : 79

 

Öhgrens OS-biljett klar

web

  Folkbladet - 2016-03-17 15:56

Idag kom klartecknet från Sveriges Paralympiska Kommitté. Nu kan jag verkligen börja fokusera, säger Alexander Öhgren. Det blir en sommar i Brasilien mot världens bästa spelare.

Idag kom klartecknet från Sveriges Paralympiska Kommitté.... Det blir således hans andra Paralympics men första gången i Brasilien.... Nu har jag skaffat mig mer erfarenhet och pingismässigt är jag också bättre även om det varit tufft de senaste ett och ett halvt åren. alexander öhgren är klar för sitt andra paralympics...

Wordcount : 333

 

Öhgren klar för Paralympics i Rio

web

  Norrköpings Tidningar - 2016-03-17 15:52

Alexander Öhgren är uttagen till Paralympics i Rio de Janeiro. Vägen har knappast varit spikrak för handikappbordtennisspelaren Alexander Öhgren. För drygt ett och ett halvt år sedan drabbades han av utmattnings- och stressymptom.

Öhgren klar för Paralympics i Rio.... Alexander Öhgren är uttagen till Paralympics i Rio de Janeiro.

Wordcount : 164

The news article is mentioned in 1 other source
Motala & Vadstena Tidning (web)

 

Louise Etzner Jakobsson klar för Paralympics i Rio

web

  Sveriges Radio Gotland - 2016-03-17 15:37

Det är nu klart att den gotländska ryttaren Louise Etzner Jakobsson kommer att tävla i Paralympics i Rio i september. Louise Etzner Jakobsson från Eksta kommer att tävla i dressyr för ryttare med funktionsnedsättning.

Louise Etzner Jakobsson klar för Paralympics i Rio.... Det är nu klart att den gotländska ryttare Louise Etzner Jakobsson kommer att tävla i Paralympics i Rio i september.... Louise Etzner Jakobsson från Eksta kommer att tävla i dressyr för ryttare med funktionsnedsättning.Nästan hälften av de 14 namn som i dag (torsdag) fått klartecken för deltagande i Paralympics...

Wordcount : 256

The news article is mentioned in 1 other source
Helagotland (web)

 

Sveriges Paralympiska Kommitté tar ut ytterligare 14 namn till Paralympics i Rio 2016

web

  MyNewsdesk - 2016-03-17 15:30

Pressmeddelande CET Sveriges Paralympiska Kommitté ger idag vid vår tredje förhandsuttagning inför Paralympics i Rio 2016 grönt ljus till ytterligare 14 kandidater.

Sveriges Paralympiska Kommitté tar ut ytterligare 14 namn till Paralympics i Rio 2016.... Pressmeddelande CET Sveriges Paralympiska Kommitté ger idag vid vår tredje förhandsuttagning inför Paralympics i Rio 2016 grönt ljus till ytterligare 14...

Wordcount : 139

 

Den röda superentreprenören

web

  Di Weekend - 2016-03-17 15:00

Karsten Inde är kommunisten som blev superentreprenör. Genom sin filosofi om sund företagsamhet har den före detta gymnastikläraren grundat tre miljardbolag inom vård och omsorg.

De flesta av dem hade aldrig varit utanför Sverige men nu reste de plötsligt över hela Norden och några år senare tog flera av dem guld i Paralympics i Toronto.... Några år senare hade killen i fråga tävlat i Paralympics, skaffat jobb och familj.

Wordcount : 2119

 

Svenskarna redo för boccia-VM

web

  Svenska Handikappidrottsförbundet - 2016-03-17 13:30

Boccia: Tre svenskar finns på plats i Peking för BISFED:s World Individual Championship. Svenska boccialandslaget har nu anlänt till Peking, där BISFED:s VM drar igång imorgon (fredag).

Det här är den sista tävlingen för att kvalificera sig till Paralympics.

Wordcount : 112

 

Olle trivdes på den olympiska skoltävlingen

web

  Norrländska Socialdemokraten - 2016-03-16 17:07

Kula, längdhopp och trekamp. Special olympic schoolday är särskoleelevernas egen dag i Arcushallen. Att särskolan bjuds in till en stor tävling i Arcushallen är en tradition med 15 år på nacken.

Det hade spridit sig och var positivt gensvar på en gång med 150 anmälningar, säger Lena Revholm, idrottskonsulent, Parasport Norrbotten en idrottsorganisation som ersatt Handikappidrotts förbundet.

Wordcount : 379

 

Viktigast att vara glad och att göra sitt bästa

web

  Norrbottens-Kuriren - 2016-03-16 15:34

Tävlingen där alla är vinnare. För under Special olympics är det viktigaste att göra sitt bästa, inte resultaten.

Många av dem har varit med då de gick på grundsärskolan och sedan i gymnasiesärskolan och nu vill de vara med även då de blivit vuxna och inte går i skolan längre, berättar idrottskonsulent Lena Revholm, Parasport Norrbotten.

Wordcount : 495

 

Almers rullar lättare mot Paralympics i Rio

web

  Cision Wire - 2016-03-16 15:16

Göteborg, : Rullstolsåkaren Niklas Almers är finaltippad på 100 meter till Paralympics i Rio. Nu kör han Grand Prix tävlingar i Dubai som en viktig uppladdning till Rio-äventyret. I stolen rullar nya specialanpassade lager från SKF.

Almers rullar lättare mot Paralympics i Rio.... Göteborg, : Rullstolsåkaren Niklas Almers är finaltippad på 100 meter till Paralympics i Rio.... Tävlar i Paralympics i Rio 2016.... Deltog för första gången i Paralympics i London 2012.

Wordcount : 329

The news article is mentioned in 2 other sources
Affärsvärlden (web) - Presskontakt.se (web)

 

Full fart i Arcushallen

web

  SVT Nyheter Norrbotten - 2016-03-16 15:14

165 elever från länets grunddsärskolor träffades under onsdagen i Arcushallen i Luleå. På programmet stod bland annat löpning, längdhopp, innebandy, boccia och pingis och arrangörer är Norrbottens Handikappidrottsförbund.

På programmet står bland annat löpning, längdhopp, innebandy, boccia och pingis och arrangörer är Norrbottens Handikappidrottsförbund.-Det handlar både om att tävla och att prova på olika sporter, berättar Lena Revholm, idrottskonsulent.

Wordcount : 148

 

Zlatan söker MMA-aktiva i Malmö

web

  MMAnytt - 2016-03-16 15:03

Zlatan Ibrahimovic söker nu MMA- och brottningsaktiva killar i Malmö till ett kommande projekt.

Till reklamfilmen söks även killar i samma ålder som håller på med simhopp, basket eller parasport.

Wordcount : 164

 

Duo prisades på årsmöte

web

  Mariestads-Tidningen - 2016-03-16 14:35

Janne Härö och Linnea Johansson från Johannesbergs LIF i Mariestad uppmärksammades då Västergötlands handikappidrottsförbund fördelade utmärkelser vid årsmötet i Falköping.

Janne Härö och Linnea Johansson från Johannesbergs LIF i Mariestad uppmärksammades då Västergötlands handikappidrottsförbund fördelade utmärkelser vid årsmötet i Falköping.0 Rätta fel.... Bytte namn. Den stora nyheten på Västergötlands Handikappidrottsförbunds årsmöte var namnbytet ifrån handikappidrottsförbundet...

Wordcount : 432

 

Triathleten Annie Thorén ny ambassadör för Vansbrosimningen

web

  MyNewsdesk - 2016-03-16 09:10

Pressmeddelande CET Triathleten Annie Thorén är visserligen född och uppvuxen i Motala, men det finns starka band mellan henne och Vansbrosimningen.

Sedan tidigare är Paralympics-simmaren Anders Olsson ambassadör.

Wordcount : 251

 

Varför ska man inte ha en skälig lön?

web

  Bohusläningen - 2016-03-16 01:06

Att starta livet på en arbetsplats, okomplicerad eller inte, innebär enligt (KD)/(C) att man skall ha så låg lön att det tar minst 10 år innan man har en lön man kan leva på och det är orsaken till att man som allianspolitiker ej uttalar någon

Varför, 16 år i skolbänken, skulle jag vilja lägga ner handikappidrotten?

Wordcount : 307

 

Nu kan du få spela in film - med Zlatan

web

  Göteborgs-Posten - 2016-03-14 22:05

Företag söker unga skådisar till en reklamfilm med den svenske superstjärnan. Har du drömt om att träffa Zlatan Ibrahimovic? Nu finns chansen att få spela in en reklamfilm tillsammans med honom.

Till reklamfilmen kommer idrottare som utövar simhopp, gymnastik, tennis, fäktning, MMA/brottning, basket, parasport samt löpning.

Wordcount : 150

 

Zlatan söker deltagare till inspelning i Malmö

web

  Lokaltidningen Malmö - 2016-03-14 16:27

Tommy Stambolovski MALMÖ. I april kommer självaste Zlatan Ibrahimovic hem till Malmö för en filminspelning. I samband med det så söker PSG-stjärnan nu arbetskamrater som ska medverka i inspelningen.

Personer som söks är tjejer mellan 12-35 år som som är duktiga på simhopp, gymnastik, tennis, fäktning, löpning eller parasport.... Man söker även killar mellan 1 4 och 35 år som utövar simhopp, basket, parasport eller MMA/brottning.

Wordcount : 158

 

Jobba med Zlatan i Malmö - nu har du chansen

web

  Sydsvenskan - 2016-03-14 14:53

Vill du jobba med Zlatan Ibrahimovic? Då har du chansen nu. PSG-stjärnan behöver kollegor till en filminspelning i Malmö. Zlatan Ibrahimovic kan bli din kollega för en helg. BILD: PETTER ARVIDSON...

Är du tjej ska du vara mellan 12-35 år och vara framstående inom simhopp, gymnastik, tennis, fäktning, löpning eller parasport.... Är du kille ska du vara mellan 14-35 år och då är det simhopp, basket, parasport eller MMA/brottning (här efterfrågas...

Wordcount : 150

The news article is mentioned in 1 other source
Kvällsposten (web)

 

Västergötlands Parasportförbund hade årsmöte

web

  Skövde Nyheter - 2016-03-14 11:31

i lördags. Den stora nyheten var namnbytet från Västergötlands Handikappidrottsförbund.

Den stora nyheten var namnbytet från Västergötlands Handikappidrottsförbund.Bakgrunden är den att Svenska Handikappidrottsförbundet bytte namn på det förbundsmöte som ägde rum i Malmö maj 2015.

Wordcount : 228

The news article is mentioned in 3 other sources
Västgöta-Bladet (web) - Falköpings Tidning (web) - Skaraborgs Läns Tidning (web)

 

Årets NCC-stipendium till Philip Jönsson

web

  Svenska Handikappidrottsförbundet - 2016-03-14 10:15

Sportskytten Philip Jönsson tilldelas årets NCC-stipendium. Under 2015 vann Philip bland annat dubbla SM-guld och Malmö All Stars Shooting Competition.

Under 2015 vann Philip bland annat dubbla SM-guld och Malmö All Stars Shooting Competition.Dessutom säkrade han en svensk kvotplats till Paralympics i Rio, när han i november slutade tvåa på världscuptävlingen i Fort Benning, USA. -

Wordcount : 151

 

Stor efterfrågan på idrottsdagar för särskolan

web

  Dagens Omsorg - 2016-03-14 08:56

Särskolans elever är en eftersatt grupp när det gäller idrottssatsningar. School Days är en ny satsning på idrottsdagar som kan ändra på det. Bakom initiativet står Special Olympics Sweden, som är kopplat till Parasport-förbundet.

Bakom initiativet står Special Olympics Sweden, som är kopplat till Parasport-förbundet.-

Wordcount : 286

The news article is mentioned in 1 other source
HejaOlika (web)

 

Jozephine siktar på att bli bäst i Sverige

web

  Dagens Omsorg - 2016-03-14 08:25

Hon är ensam i Sverige om att tävla i armbrytning som sittande. För Jozephine Dahl har det alltid varit viktigt att inte låta sig styras och hämmas av vad andra säger att man kan eller inte kan göra.

Så hittade jag armbrytning och såg att det också fanns som parasport.... Det hade varit så kul om det kunde öppnas upp parasport-klasser också.

Wordcount : 550

The news article is mentioned in 1 other source
HejaOlika (web)

 

Det behövs okomplicerade anställningar

web

  Bohusläningen - 2016-03-14 01:02

Varför inte slopa handikappidrotten, när du ändå är igång?

Varför inte slopa handikappidrotten, när du ändå är igång?Replik till Hans Lundberg 11 mars.

Wordcount : 62

 

Bröder som bowlar bra

web

  Norrbottens-Kuriren - 2016-03-12 16:15

Bröderna Jonatan och Fredrik Nilsson spelar bowling med Luleå handikappidrottsförening. De spelar bowling ganska bra. Så bra att Erik Sundström tar fram dem som exempel på duktiga bowlare i föreningen.

Bröderna Jonatan och Fredrik Nilsson spelar bowling med Luleå handikappidrottsförening.... Handikappidrottarna har flera cuper under året.... En annan av Luleå handikappidrottsförenings bowlare är Christine Sandberg.... Där heter cuperna i tur och ordning Piteträffen, Polar cup och Gold Bowling cup. luleåbowlare. fredrik och johanthan nilsson bowlar varje torsdag med luleå handikappidrottsförening...

Wordcount : 268

 

Massuppslutning för Vålbergs simhall

web

  Värmlands Folkblad - 2016-03-12 06:31

Vålbergsborna vill ha verkligen kvar sin simhall. De har de 3 398 bevis på. Så många har skrivit under protestlistorna mot kommunens rivningstankar. - Det vore vansinne att riva, menar Anita Andersson.

En av dem, Niklas Johansson, tävlade i Paralympics och fick nyligen ett stipendium på 10 000 kronor, berättar Anita.

Wordcount : 456

 

Här är årets stjärnor till Slottet

web

  Nerikes Allehanda - 2016-03-11 14:47

Landshövding Maria Larsson hyllar 61 svenska mästare. Traditionen att uppmärksamma länets svenska mästare fortsätter.

SM-guld. Albin Oscarsson, Örebro simallians, parasport.... Mikael Hjelmhagen, Örebro simallians, parasport.... Izabelle Hocanin, Örebro simallians, parasport.... Rebecca Löf, Örebro simallians, parasport.

Wordcount : 763

 

Massor av mästare hyllas på måndag

web

  Länsstyrelsen Örebro län - 2016-03-11 13:53

Landshövding Maria Larsson fortsätter traditionen att bjuda in kända och okända medaljörer till en hyllning på Örebro Slott.

SM-guld. NM-guld. EM-medalj. VM-medalj. OS-medalj. Paralympics-medalj. Deaflympics-medalj. Idrottare som inte bor i länet men tävlar för en länsförening kan uppmärksammas om vederbörande är väl förankrad i länet.

Wordcount : 218

 

I helgen arrangeras Sports Camp i Växjö för människor med funktionsnedsättning

web

  MyNewsdesk - 2016-03-11 05:30

Pressmeddelande CET I helgen, den 12-13 mars, arrangeras Funka för livets första Sports camp i Växjö. Under två dagar får 26 deltagare testa flera olika sporter och aktiviteter tillsammans med bl.a.

I övrigt kommer Växjö Golfklubb, Växjö Handikappidrottsförening, Alla Kan- idrott för alla, BTK Frej och Funka för livet IF hjälpa till att arrangera flera olika aktiviteter.

Wordcount : 238

 

Jonas och hunden Ziva tävlar i svenska landslaget i draghundsport

web

  Östersunds-Posten - 2016-03-10 22:16

Jonas Danvind hittade superhunden Ziva av en slump, och pratar om sig själv som avdankad. Med ett guld och ett silver på SM tidigare i vinter har han tagit sig hela vägen fram till svenska landslaget i draghundsport.

Till vardags jobbar han som lektor på Sports Tech Research Centre på Mittuniversitetet, samt på handikappidrottsförbundet.

Wordcount : 761

 

Rullstolsbandy på schemat

web

  Barometern Plus - 2016-03-10 11:29

Alla ska kunna ha en meningsfull fritid, ett aktivt liv. Därför lär sig elever på Jenny Nyströmskolan om handikappidrott.

Därför lär sig elever på Jenny Nyströmskolan om handikappidrott.Under torsdagen deltog de ungefär 50 elever som pluggar på Jenny Nyströmskolans barn- och fritidsprogram i en temadag med handikappidrott som tema.... Det är ju egentligen Smålands handikappidrottsförbund...

Wordcount : 225

 

Eleverna fick prova på handikappidrott

web

  Östra Småland Plus - 2016-03-10 10:52

En gång om året får eleverna på Jenny Nyströmskolans Barn och fritidsprogram testa handikappidrott. - Jätteroligt och lärorikt, säger Ebba Carlsson.

Eleverna fick prova på handikappidrott.... En gång om året får eleverna på Jenny Nyströmskolans Barn och fritidsprogram testa handikappidrott. -... Jätteroligt och lärorikt, säger Ebba Carlsson.Goalboll, rullstolsinnebandy, sittande bordtennis, blindfotboll och rullstolsbasket var några handikappidrotterna...

Wordcount : 397

 

Extra pengar till breddidrotten

web

  Svenska Handikappidrottsförbundet - 2016-03-10 10:43

Parasportförbundet har blivit tilldelade extra idrottslyftsmedel - pengar som är öronmärkta för breddidrotten.

Det här är pengar som kommer att gå direkt till föreningarna, säger Kerstin Brodin, idrottsutvecklare för breddidrotten på Parasport Sverige.

Wordcount : 142

 

 

 

 

Intl news (100 news)

 

 

The biggest amateur wheelchair basketball club in the world - hidden in

web

  Sheffield Telegraph - 2016-03-18 08:37

...Sheffield.
Shannon Roberts Thanks to the 2012 London Paralympic games, public awareness of sporting opportunities for people with disabilities is better than ever and the Sheffield Steelers Wheelchair Basketball Club is working hard to keep up that trend.

The biggest amateur wheelchair basketball club in the world - hidden in. ...Sheffield.Shannon Roberts Thanks to the 2012 London Paralympic games, public awareness of sporting opportunities for people with disabilities is better than ever and the

Wordcount : 833

 

MPs defend voting for cuts to some disability benefits

web

  MyInforms - 2016-03-18 08:23

Lewes and Wealden’s MPs have defended voting for cuts to some disability benefits. Peers in the House of Lords had called for a full impact assessment on proposed changes to the Employment and Support Allowance (ESA) in the Welfare Reform and Work Bill.

better.” Several days earlier Lady Tanni Grey-Thompson, the eleven-time Paralympic gold medallist and a cross-bench peer in the Lords, said: “It almost feels as if we are putting the blame on disabled people , trying to fix them and not

Wordcount : 519

 

Rwanda: Volleyball Team Lose to USA in Intercontinental Cup

web

  AllAfrica.com - 2016-03-18 08:12

The national women sitting volleyball team suffered a heavy defeat at the hands of USA on Wednesday in their opening match at the ongoing World Paravolley Intercontinental Cup in Anji, Hangzhou city, China.

Rwanda qualified for the World ParaVolley Intercontinental Cup and Paralympics last July after coming from a set down to upset Egypt in five sets (3-2) in the final of African Championships staged at Amahoro stadium.

Wordcount : 203

 

Slopside with Kathleen Baglio Humphreys Squeeze in the last bit of spring skiing fun on NH slopes

web

  Union Leader - 2016-03-18 07:59

  Break out the sunscreen and crazy costumes because it’s time to wrap up the ski season during a spring fling full of fun events, such as pond skimming, cardboard box racing or the 80s Costume Day.

The U.S. Paralympic Alpine National Championships will be at Loon from March 20-24.... Top racers from all over the United States will congregate at Loon for four days of Paralympic-caliber alpine racing in the slalom and giant slalom events.

Wordcount : 586

The news article is mentioned in 1 other source
NewHampshire.com (web)

 

Ten Bacolod athletes to play at 5th PSC-Philspada Games

web

  Sun Star Network - 2016-03-18 07:52

TEN Bacolod-based persons with disabilities (PWDs) will leave for Marikina City to compete in the Fifth Philippine Sports Commission (PSC)- Philippine Sports Association for the Differently Abled (Philspada) Para National Games 2016 on March 28 to April 2.

Tasked to spearhead in developing the sports competency of PWDs in the country, the Philspada-National Paralympic Committee Philippines is the association for physically impaired athletes duly recognized by the International Paralympic Committee.

Wordcount : 347

 

Funding Given For Stoke Mandeville Heritage Flame Ceremony

web

  Mix 96 - 2016-03-18 07:25

Stoke Mandeville's Paralympic flame ceremony's been given a £130k boost. The Arts Council's put the cash towards the Heritage Flame event, which will happen in the summer as part of the Rio games.

Stoke Mandeville's Paralympic flame ceremony's been given a £130k boost.... In recognition of its status as the birthplace of the Paralympic Movement, Stoke Mandeville Stadium is now the host of the Heritage Flame Lighting Ceremony.

Wordcount : 359

The news article is mentioned in 1 other source
The Bucks Herald (web)

 

'Murder ball' to feature in paralympic sports event

web

  Stv.tv - 2016-03-18 07:22

Sports: Young people have been invited to take part (file pic). Accesslab Wheelchair rugby, commonly known as "murder ball", is to feature at an event highlighting paralympic sports for young people in Edinburgh.

'Murder ball' to feature in paralympic sports event.... Accesslab Wheelchair rugby, commonly known as "murder ball", is to feature at an event highlighting paralympic sports for young people in Edinburgh.The Edinburgh Paralympic Experience will take place...

Wordcount : 110

 

Amputee Keeley's getting a kick out of new football scheme.. and climbing,

web

  Daily Record - 2016-03-18 07:15

...cycling, dancing and swimming.
Andy McGilvray THE inspirational 7-year-old is not letting losing a leg hold her back: she's every bit as active as her school pals.

She said: “I went to Doha for the Paralympic Games and I was really inspired – what the athletes can do is amazing. “Keeley has been rock climbing and cycling through Finding Your Feet and has taken part in dance classes and swimming.

Wordcount : 533

 

Andrea Hewitt confidently looks forward to Rio Olympics

web

  stuff.co.nz - 2016-03-18 06:40

Star New Zealand triathlete Andrea Hewitt is looking ahead confidently to the Rio Olympics - and beyond - as she adjusts to life without her fiance and coach.

Her swimming colleagues include Paralympics champion Sophie Pascoe.

Wordcount : 1518

The news article is mentioned in 15 other sources
Nelson Mail (web) - Sunday Star-Times (web) - Waikato Times (web) - Taranaki Daily News (web) - The Press NZ (web) - Sunday Star-Times (web) - Taranaki Daily News (web) - Nelson Mail (web) - Waikato Times (web) - Unlimited Magazine (web) - The Press NZ (web) - stuff.co.nz (web) - Marlborough Express (web) - Unlimited Magazine (web) - Manawatu Standard (web)

 

World Sailing Makes Official Visit To Rio

web

  Asia Pacific Boating - 2016-03-18 06:07

Governing body of sailing World Sailing made an official visit (Mar 7-10) to the home of the 2016 Olympic (Aug 8-18) and Paralympic (Sept 12-17) Sailing Competitions to check on progress of the upcoming events.

Governing body of sailing World Sailing made an official visit (Mar 7-10) to the home of the 2016 Olympic (Aug 8-18) and Paralympic (Sept 12-17) Sailing Competitions to check on progress of the upcoming events.(Photo:

Wordcount : 531

 

Jocelyn Neumueller

web

  Noodls - 2016-03-18 05:39

Australian Canoeing (via noodls) / DOB: 02/08/1995 Discipline: KL1 Hometown: Victor Harbor, South Australia Club: West Lakes Canoe ClubCoach(s):

To make it to the Paralympics!

Wordcount : 449

 

Make a Stand against Bullying

web

  Noodls - 2016-03-18 05:28

Essendon Football Club (via noodls) / Essendon Football Club is pleased to announce a new community program initiative combining the arts, education and sport.

Facilitators of the program will include players from Essendon Football Club, Bully Zero Australia Foundation ambassadors, Australian Paralympic athletes and members of the Musical's cast.

Wordcount : 693

 

Australian Sailing Team beginnt Partnerschaft mit airweave

web

  Gnom.es - 2016-03-18 05:24

TOKIO , 16. März 2016 /NEWS.GNOM.ES/ — Das Australian Sailing Team hat mit airweave, japanischer Hersteller meistverkaufter Bettwaren, ein neues Mitglied in sein Partnerteam aufgenommen.

Turnieren auf der ganzen Welt und der Vorbereitung für die Olympischen und Paralympischen Spiele eine gute Nachtruhe ermöglichen. „Als offizieller Partner der Federation Internationale de Natation (FINA) und von USA Swimming hat airweave

Wordcount : 768

 

L’équipe de voile australienne scelle un nouveau partenariat avec airweave

web

  Gnom.es - 2016-03-18 05:23

TOKYO , 16 mars 2016 /NEWS.GNOM.ES/ — L’équipe de voile australienne a ajouté un nouveau membre à son équipe de partenariat avec airweave, le créateur japonais d’articles de literie qui remportent un immense succès commercial.

de voile australienne va utiliser les matelas airweave pour gagner en qualité de sommeil nocturne lors de ses compétitions dans le monde entier et lors de sa préparation pour les Jeux olympiques et paralympiques....paralympique australien (APC).

Wordcount : 1047

 

Brazil Introduces Olympic Visa Waiver Program

web

  MyInforms - 2016-03-18 05:19

Travellers from Canada, as well as the Unites States, Japan and Australia, who plan to visit Brazil between June 1 and Sept. 18 will be exempt from needing a Brazilian visa.

The initiative will facilitate the entry of athletes and international tourists who wish to come to Brazil to accompany the Olympic and Paralympic Games in 2016.... 18 (end date of the Paralympic Games), for a period of stay….

Wordcount : 96

The news article is mentioned in 1 other source
Travel Press (web)

 

SJP II's Oriola to play baseball at Endicott

web

  Capecodtimes.com - 2016-03-18 05:19

HYANNIS -- St. John Paul II baseball pitcher Joe Oriola has agreed to play baseball next year at Endicott College, a NCAA Div. III school in Beverly, next year. SJP II coach and athletic director Matt Santos made the announcement Tuesday.

Disabled Sailing Championship in the Capri 22 division, and he’s repeatedly been part of the U.S. sailing team at Paralympic Trials competitions.

Wordcount : 791

 

World Sailing “satisfied” by progress made at pollution-hit Guanabara Bay

web

  Big News Network - 2016-03-18 05:02

Inside the Games Friday 18th March, 2016 World Sailing have declared themselves "satisfied" with progress being made by Rio 2016 and the Brazilian authorities at Guanabara Bay, the much-maligned Olympic and Paralympic sailing venue.

Inside the Games Friday 18th March, 2016 World Sailing have declared themselves "satisfied" with progress being made by Rio 2016 and the Brazilian authorities at Guanabara Bay, the much-maligned Olympic and Paralympic sailing venue.Water pollution

Wordcount : 110

 

Thursday’s college scoreboard

web

  Ithaca Journal - 2016-03-18 04:48

Subscribe today for full access on your desktop, tablet, and mobile device. Subscribe Now Share This Story!

LaRoche's Reason for Retirement 00:57 Nike unveils new app and products 01:35 Study Shows Some Paralympic Sprinters May Have It Harder Than Others 01:29 White Sox's Adam LaRoche announces retirement 00:38 Carmelo Anthony squashes Phil Jackson

Wordcount : 285

 

Ashley to be Team USA Chef de Mission for Sochi 2014 Winter Olympics

web

  Inside The Games - 2016-03-18 04:46

Wednesday, 6 February 2013 Ashley, who joined USOC in 2006 before being appointed chief of sport performance in 2010, previously worked with the US Ski and Snowboard Association for 16 years,

ski and snowboard teams as he helped manage the coaching, training and organisational structure for the six Winter Olympic sports and two Winter Paralympic sports in a programme that involved 170 elite athletes and 125 elite coaches.

Wordcount : 491

 

South Side's McNeal suspended by WKU

web

  Jackson Sun - 2016-03-18 04:31

South Side's McNeal suspended by WKU Subscribe today for full access on your desktop, tablet, and mobile device. Subscribe Now 67 Share This Story!

and products 01:35 Study Shows Some Paralympic Sprinters May Have It Harder Than Others 01:29 White Sox's Adam LaRoche announces retirement 00:38 Carmelo Anthony squashes Phil Jackson coaching rumor 00:51 MORE STORIES ]]> More Stories 0) { %> 0) {

Wordcount : 383

 

Disability sports go on show in Newcastle ahead of Paralympics

web

  ABC Online - 2016-03-18 04:24

In September this year the spotlight of the world will be on Rio de Janeiro, Brazil for the Paralympics — an event that showcases mesmerising feats of athleticism by people with a disability from countries all around the world.

Disability sports go on show in Newcastle ahead of Paralympics.... In September this year the spotlight of the world will be on Rio de Janeiro, Brazil for the Paralympics — an event that showcases mesmerising feats of athleticism by people with a...

Wordcount : 696

The news article is mentioned in 1 other source
ABC Online (web)

 

Prince Harry: I was 'broken' when removed from Afghanistan

web

  Eastern University Waltonian - 2016-03-18 04:18

Prince Harry has described being "broken" by the Army's decision to pull him out of Afghanistan in 2008, but said it also inspired him to make a lifetime commitment to helping wounded veterans.

In 2014, he founded the Invictus Games , a Paralympic-style competition for injured servicemen and women.

Wordcount : 556

 

Project Healing Waters Fly Fishing

web

  Department of Veterans Affairs - 2016-03-18 04:02

Orlando, Flordia March 15, 2016 Remarks by Deputy Secretary Sloan Gibson Project Healing Waters Fly Fishing Orlando, Florida March 15, 2016 Several years ago, I went to West Point for the first home game of the season.

fly fishing . . . Paralympics, Summer Sports Clinic, Winter Sports Clinic, Wheelchair Games are all so vitally important.

Wordcount : 2626

 

Bronze for Kiwi time trial rider on day one of para-cycling track world championships

web

  stuff.co.nz - 2016-03-18 03:58

New Zealand have picked up a bronze medal on day one of the UCI track para-cycling world championships in Italy.

NZ Para-Cycling team head performance coach Jono Hailstone said it was satisfying to see Horan achieve a medal in the 500m time trial, despite her switch of focus to the 3000m pursuit ahead of this year's Rio Paralympic Games.

Wordcount : 333

The news article is mentioned in 5 other sources
Waikato Times (web) - Sunday Star-Times (web) - Taranaki Daily News (web) - Nelson Mail (web) - Unlimited Magazine (web)

 

Canada Opens Para Track World Championships in Italy with GOLD and SILVER Medals

web

  Pedal Magazine - 2016-03-18 03:24

(Montichiari, ITA) – Canada is off to a strong start at the Para-cycling Track World Championships in Montichiari, Italy.

These championships are the final qualification event for the track competition at the Paralympics that will take place later this year in Rio de Janeiro, Brazil....builds towards the Paralympics. “I think the qualifier went very well,” commented Wilson....

Wordcount : 464

The news article is mentioned in 2 other sources
CBC (web) - CBC (web)

 

The Irrepressible Spirit of a Paralympic Snowboarder

web

  App.ViralNewsChart.com - 2016-03-18 03:20

was published by The Atlantic and discovered approx. 11 hours ago on 3/17/2016 @ 3:18 PM UTC . It is categorised in - Video category. From our stats it is clear it has reached highest rank of 47 so far, which is ranking 43.062 that month!

The Irrepressible Spirit of a Paralympic Snowboarder. was published by The Atlantic and discovered approx.

Wordcount : 76

 

Disability Athletics Session Fri 18 March 2016

web

  Redbridge London Borough Council - 2016-03-18 03:18

Athletics session for those with a disability. All impairments welcome.

Disability Athletics Session Fri 18 March 2016.

Wordcount : 29

 

Paralympic rower fighting her way to Rio at the AIS

web

  Noodls - 2016-03-18 02:28

ASC - Australian Sports Commission (via noodls) / 18 Mar 2016 Three-time world champion rower Kathryn Ross has taken up cross-training in boxing at the AIS, determined to fight for gold at the 2016 Rio Paralympics.

Paralympic rower fighting her way to Rio at the AIS.... ASC - Australian Sports Commission (via noodls) / 18 Mar 2016 Three-time world champion rower Kathryn Ross has taken up cross-training in boxing at the AIS, determined to fight for gold at the 2016 Rio Paralympics...

Wordcount : 251

The news article is mentioned in 1 other source
Australian Sports Commission (web)

 

Tapper out to create Olympic history

web

  Bendigo Advertiser - 2016-03-18 02:15

Melissa Tapper is one of the players to watch at this week’s Oceania Table Tennis Championships in Bendigo. Melissa Tapper is one of the players to watch at this week’s Oceania Table Tennis Championships in Bendigo.

It was less than 12 months ago that she was in Bendigo and booked her ticket to the Rio 2016 Paralympic Games.... However, the Hamilton born table tennis player didn't want to just compete at the Paralympic Games, she has had her eyes set on creating history, and becoming the first Australian to compete in both the Olympic Games and Paralympic...

Wordcount : 296

 

How Paralympic sprinters lose speed on curves

web

  DailyMe.Com - 2016-03-18 02:12

Curves tend to put the brakes on human runners — especially those wearing prosthetics.When navigating curves, runners must exert centripetal force to change directions, while countering the force of gravity vertically as well.

How Paralympic sprinters lose speed on curves.

Wordcount : 81

 

Adams County receives national funding to create Disability Inclusive Healthy Communities

web

  West Union People's Defender - 2016-03-18 01:29

The Adams County Health and Wellness Coalition (ACHWC) recently received the news that they have been awarded a grant from The National Association of

Ms. McCoy and Ms. Lafferty recently received training at Lakeshore Foundation’s Paralympic U.S.

Wordcount : 640

 

Athletes high performance

web

  Norwest News - 2016-03-18 01:13

Paralympics New Zealand Rio 2016 chef de mission Ben Lucas at Sopheze on the Bay in Timaru on Thursday with the Spirit of Gold collection fundraiser.

Paralympics New Zealand Rio 2016 chef de mission Ben Lucas at Sopheze on the Bay in Timaru on Thursday with the Spirit of Gold collection fundraiser.? The Rio 2016 paralympians are first and foremost athletes, their disabilities are secondary, the

Wordcount : 322

The news article is mentioned in 1 other source
Timaru Herald (web)

 

Sacramento Kings Youth Wheelchair Basketball Clinic

web

  Rocklin and Roseville Today - 2016-03-18 01:11

The takes place Saturday, April 2 at Sleep Train Arena. A wheelchair basketball clinic featuring the Sacramento Rollin' Kings, two time U.S. Paralympian, Joseph Chambers, motivational speaker Tony Asaro, and many more.

Paralympian, Joseph Chambers, motivational speaker Tony Asaro, and many more.K-12 students with a lower limb physical disability are eligible for this clinic.... 1 Sports Parkway, Sacramento, CA 95834Young Basketball Clinic Participant In affiliation with kidshelpingkidssac.org; Tony Asaro; Kings Next; and Paralympic...

Wordcount : 127

 

Britain and China dominate opening day of UCI Para-cycling Track World

web

  Inside The Games - 2016-03-18 00:49

...Championships.
Michael Pavitt Thursday, 17 March 2016 Britain and China emerged as the dominant nations on the opening day of the International Cycling Union (UCI) Para-cycling Track World Championships at the Montichiari velodrome in Italy.

Track World Championships at the Montichiari velodrome in Italy.Kadeena Cox, who won T37 100 metres gold for Britain at the International Paralympic Committee (IPC) Athletics World Championships last year, showed her ability on the bike by posting a

Wordcount : 602

The news article is mentioned in 1 other source
Insidethegames.biz (web)

 

Jason Sturm: Fighting a new battle

web

  Nashoba Publishing - 2016-03-18 00:45

Para bobsled athlete Jason Sturm receives a push down the sliding track at the Utah Olympic Park during a training run on Monday afternoon.

Para bobsled athlete Jason Sturm looks to impress para bobsled and skeleton officials this weekend at the UOP in the hopes of getting the sports accepted into the Paralympics.... First, though, he's determined to help the sport get into the Paralympics...

Wordcount : 1246

The news article is mentioned in 1 other source
Park Record (web)

 

The DREAM Evolves

web

  Flathead Beacon - 2016-03-18 00:35

The three skiers loaded into the snowcat machines, destined for deep powder near the Canadian border. A 25-mile trip from the Great Northern Powder Guides basecamp on U.S.

He trained for the 2014 Paralympics in Sochi, Russia, but was injured prior to making the team.

Wordcount : 996

 

Liberty Mutual Insurance Protects Athletes’ Greatest Reward

web

  Insurance News Net - 2016-03-18 00:31

By a News Reporter-Staff News Editor at Insurance Weekly News -- As a 104-year-old company built on the promise to help people protect what they

As a 104-year-old company built on the promise to help people protect what they. ...cherish most, Liberty Mutual Insurance understands that an Olympic or Paralympic medal is the ultimate reward for athletes who have dedicated their lives to their

Wordcount : 524

 

10-Day Swimming Camp for The Disabled

web

  New Indian Express - 2016-03-18 00:24

BENGALURU:  With the aim of promoting the advantages of swimming for people with disabilities, a free 10-day camp is being conducted at Sindhia Swimming Pool, Yelachananahalli, Kanakapura Road in the city.

This is also an opportunity to learn swimming and get involved in competitive paralympic-swimming.

Wordcount : 238

 

Three medals on day 1 of Para-cycling Track World...

web

  Noodls - 2016-03-18 00:14

Australian Cycling Federation (via noodls) / The Australian Para-cycling team claimed three medals on day one of the 2016 Para-cycling Track World Championships in Montichiari, Thursday.

individual pursuit. RECAP 2012 Paralympic gold medallist on the road David Nicholas (QLD) posted the second fastest time in qualifying 3mins 35.184secs to set up a ride against the United States' Joseph Berenyi.... In the same event Alex Lisney (NSW), a medallist at the 2012 Paralympic...

Wordcount : 721

 

Wounded warriors find healing on the slopes

web

  WCAX TV3 - 2016-03-18 00:07

STOWE, Vt. - "I was already in a braced position when we drove over the IED, so I remained conscious throughout the whole blast," said U.S. Army Sgt. Matthew Melancon of Utah.

"The Paralympics is like my dream goal," Afsar said.

Wordcount : 376

 

QUIZ: Whistler shows off their new coat of arms

web

  Global News Canada - 2016-03-18 00:00

; Whistler unveils its new coat of arms. Municpality of Whistler The tony resort town of Whistler is joining the ranks of more than 60 British Columbia municipalities that have been granted a coat of arms.

The motto “Valley of Dreams” refers to Whistler’s longstanding dream to host the Olympic and Paralympic Winter Games, and that Whistler is a place people move to live the life they have dreamed of.

Wordcount : 353

The news article is mentioned in 1 other source
Global News Canada (web)

 

Comment: How Paralympians could become the world record holders of the future

web

  MyInforms - 2016-03-17 23:46

GETTY Paralympian Markus Rehm in action Last year at the age of twenty-seven he smashed his personal best with an 8.40metre long jump, taking him to fourth in the world.

Comment: How Paralympians could become the world record holders of the future.... GETTY Paralympian Markus Rehm in action Last year at the age of twenty-seven he smashed his personal best with an 8.40metre long jump, taking him to fourth in the world.A...

Wordcount : 1061

The news article is mentioned in 1 other source
Daily Express (web)

 

Rower Becca Chin heads up Welsh success in London

web

  Wales Online - 2016-03-17 23:37

Chin, a silver medalist in France in the GB women’s four last year, teamed up with several other former GB U23 stars to take victory by 6.

The former Paralympian, who competed in discus and shot for GB in Beijing as a 16-year-old, took up able-bodied rowing after returning home in 2008, and has never looked back, winning world U23 8s silver in 2013 before landing senior honours last

Wordcount : 1045

The news article is mentioned in 2 other sources
MyInforms (web) - Wales Online (web)

 

Briton Megan Giglia breaks world record at Para-cycling Track World Championships

web

  Cyclist.co.uk - 2016-03-17 23:35

The Para-cycling Track World Championships are currently being held in Montichiari, in Italy's Lombardy region, and after a 2015 Championships that

The Montichiari Championships is the last occasion that riders can have an impact on the Paralympic selection process, which ends on 27th March.... The points gained by each nation up to that point will then dictate how many places are allocated for the 2016 Paralympics...

Wordcount : 285

 

U.S. Paralympic Track and Field Coach & Athlete Clinics

web

  Noodls - 2016-03-17 23:28

California Interscholastic Federation (via noodls) / U.S.

U.S. Paralympic Track and Field Coach & Athlete Clinics.... California Interscholastic Federation (via noodls) / U.S.Paralympic Track and Field Coach & Athlete Clinics.

Wordcount : 15

 

Quasars’ distance no longer in question

web

  MyInforms - 2016-03-17 23:15

? 50 Years Ago Sponsor Message Doubt cast on quasars — Quasars are considered the brightest and most puzzling objects in the universe. They are also believed to be the most distant, some 10 billion light-years away.

More from Science News Like birds of a feather, sperm flock together Get your Pluto trivia down cold Pacific islanders got a double whammy of Stone Age DNA How Paralympic sprinters lose speed on curves Efforts to control mosquitoes take on new

Wordcount : 253

 

Local adaptive athlete carves through disability

web

  Sky-Hi Daily News - 2016-03-17 23:00

Imagine rolling out of bed one morning when you realize that something about your body just isn’t quite right. There’s a numb, tingling sensation in your hands and feet, or maybe your right arm just doesn’t respond to neurological cues like it should.

Manely said. “Why would you fake a walker and a cane?” On the slopes, Manely set his sights on the 2014 Winter Paralympics in Sochi, Russia. “I said, I’m not 100 percent that I can get you to Sochi, Russia, but I can get you to Nastar

Wordcount : 1014

 

Jody Cundy earns his stripes by retaining 2016 UCI Para-Cycling Track World

web

  Eastern Daily Press 24 - 2016-03-17 22:56

...Championships title.
21:11 17 March 2016 Jody Cundy was on top of the world again in Italy this evening. Picture: NICK POTTS/PA WIRE

Picture: NICK POTTS/PA WIRE. PA Wire Kilo king Jody Cundy sent out a statement of intent to his Paralympic rivals by defending his world title for the third year in a row.

Wordcount : 526

The news article is mentioned in 1 other source
Wymondham & Attleborough Mercury (web)

 

Cox wins GB Para-cycling gold

web

  BBC - 2016-03-17 22:45

Kadeena Cox overcame a reclassification to win gold for Great Britain at the UCI Para-cycling Track Worlds in Italy.

Cox, 25, who is aiming to compete in both athletics and cycling at the Rio Paralympics, suffered a stroke in May 2014 which led to Multiple Sclerosis.

Wordcount : 388

The news article is mentioned in 2 other sources
RocketNews (web) - BBC (web)

 

Rebecca Adlington

web

  Sport Magazine - 2016-03-17 22:34

“I love cake. Baking is my thing. Coffee cake, lemon cake, cookies, banana loaf – I love making anything like that. I baked loads when I was a swimmer, too.

When I do, I go to town.” @sarahsportmag The European Aquatics Championships – the biggest event to be held at the London Aquatics Centre since the 2012 Olympic and Paralympics Games – take place from May 9 to 22.

Wordcount : 574

 

Kansas leads APSU 48-28

web

  Leaf Chronicle - 2016-03-17 22:23

Subscribe today for full access on your desktop, tablet, and mobile device. Subscribe Now Share This Story!

TOP VIDEOS Cal loses top scorer Tyrone Wallace to injury 00:31 Key rule changes could be coming to the NFL 00:42 Adam LaRoche's Reason for Retirement 00:57 Nike unveils new app and products 01:35 Study Shows Some Paralympic Sprinters May Have It

Wordcount : 394

The news article is mentioned in 3 other sources
Leaf Chronicle (web) - Leaf Chronicle (web) - Leaf Chronicle (web)

 

La Canadienne Emily Weekes dans le top-cinq au sprint de ski de fond de la Coupe du monde CIP

web

  Noodls - 2016-03-17 21:54

Cross Country Canada (via noodls) / VUOKATTI, Fin.-Emily Weekes put together her second straight top-five finish at the IPC World Cup finals in Vuokatti, Finland - this time in the cross country skiing sprint race.

Haywood Securities Inc., AltaGas, and Mackenzie Investments - along with the Government of Canada, Canadian Olympic Committee, Canadian Paralympic Committee, Own the Podium and B2Ten, CCC develops Olympic, Paralympic and world champions.

Wordcount : 425

 

PA Live: Stephanie Jallen Paralympic Skiier

web

  WYOU - 2016-03-17 21:54

Published 03/17 2016 04:26PM Updated 03/17 2016 04:26PM STEPHANIE JALLEN... A PARALYMPIC SKIIER AND WYOMING AREA GRAD WITH WORLD CLASS TALENT JOINS US TODAY TO FILL US IN ON AN UPCOMING FUNDRAISER.

PA Live: Stephanie Jallen Paralympic Skiier.... A PARALYMPIC SKIIER AND WYOMING AREA GRAD WITH WORLD CLASS TALENT JOINS US TODAY TO FILL US IN ON AN UPCOMING FUNDRAISER.  STEPHANIE JALLEN COMEDY SHOW Fundraiser for 2018 Paralympics April 16th St.

Wordcount : 71

 

Seven Samurai Chefs: An Exclusive Look at the Finalists

web

  British Hospitality Association - 2016-03-17 21:36

In October 2015, the BHA together with ANA, launched The Seven Samurai Chefs Tour of Japan  competition. Five months and a  seven day tour of Japan later , we are less than two weeks away from announcing our winner.

He is now Head Pastry Chef at 1 Lombard Street.  Craig Floate, Nottingham Previously cheffing for the British sailing team, supporting the team throughout the London 2012 Olympic and Paralympic Games, he now works at Utoxetter Race Course and runs

Wordcount : 420

 

Budget 2016: a sugar-coated assault on disabled people and local democracy

web

  The Guardian - 2016-03-17 21:07

George Osborne visits a primary school a day after announcing in his budget that all schools in England would become academies by 2020. Photograph: WPA Pool/Getty Images

Catherine O'Reilly London Am I being unduly cynical, or is George Osborne's continued assault on disabled people his revenge for the humiliation of being booed at the London Paralympics?

Wordcount : 1469

 

Column: Modern technology leading to more competitive sports world

web

  Frisco Enterprise - 2016-03-17 20:58

I recently experienced the breakthrough of cryotherapy (the use of extremely low temperatures in medical therapy) for the first time and it got me thinking about different technological advancements in the sports world.

One group certainly benefitting from the technological advancements is disabled athletes.... With continual improvement in areas such as robotic prosthetics, disabled athletes are suddenly seeing all new opportunities to continue or even begin athletic...

Wordcount : 554

The news article is mentioned in 1 other source
Celina Record (web)

 

Like birds of a feather, sperm flock together

web

  MyInforms - 2016-03-17 20:52

? News in Brief Sponsor Message BALTIMORE — When it comes to swimming sperm, it’s not every man for himself. Instead, sperm form groups that swim together, a bit like schools of fish or flocks of birds, physicists have observed.

More from Science News Get your Pluto trivia down cold Pacific islanders got a double whammy of Stone Age DNA How Paralympic sprinters lose speed on curves Efforts to control mosquitoes take on new urgency Lost memories retrieved for mice with signs

Wordcount : 386

 

Liakhu wins gold on good day for Ukraine at IPC Shooting World Cup

web

  Inside World Parasport - 2016-03-17 20:52

Dan Palmer Thursday, 17 March 2016 Pistol shooter Irina Liakhu won gold on a good day for Ukraine at the International Paralympic Committee (IPC) Shooting World Cup in Bangkok.

Dan Palmer Thursday, 17 March 2016 Pistol shooter Irina Liakhu won gold on a good day for Ukraine at the International Paralympic Committee (IPC) Shooting World Cup in Bangkok.She claimed the second victory of her career in the P2 women's 10 metre

Wordcount : 246

The news article is mentioned in 1 other source
Insidethegames.biz (web)

 

Active Essex team raising money to increase take up of disability Sport in Essex in Rio Paralympic year.

web

  Lawn Tennis Association - 2016-03-17 20:45

Two members of the Active Essex team (Alexa and Lauren), alongside colleagues from CSP’s across the country, are putting their physical and mental endurance to the test, and taking part in a 300 mile cycle ride from London to Paris on the 2-5th June 2016 .

Active Essex team raising money to increase take up of disability Sport in Essex in Rio Paralympic year.Two members of the Active Essex team (Alexa and Lauren), alongside colleagues from CSP’s across the country, are putting their physical and

Wordcount : 460

 

Prince Harry Opens Up About Deployment in…

web

  KTVB.com - 2016-03-17 20:41

less Prince Harry has opened up about the moment after his first deployment to Afghanistan that changed his life.

WATCH: Prince Harry Helps a Paralympic...

Wordcount : 559

The news article is mentioned in 12 other sources
ETonline (web) - WUSA 9 (web) - Yahoo! News Australia (web) - Yahoo! News Australia (web) - Countryman (web) - AOL.com (web) - Yahoo! News Australia (web) - Countryman (web) - XinMsn (web) - Australian Women's Weekly (web) - Yahoo! News Australia (web) - Countryman (web)

 

24 Hour Fitness Announces Partnership With Five Team USA Athletes Ahead of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games

web

  Club Industry - 2016-03-17 20:19

This press release was provided by 24 Hour Fitness. The Club Industry editorial staff was not involved in the creation of this content.? SAN RAMON, Calif.

24 Hour Fitness Announces Partnership With Five Team USA Athletes Ahead of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games.... Olympic and Paralympic Teams, announced its partnership with “Team 24 Hour Fitness,” five athletes expected to represent Team USA at...

Wordcount : 953

 

Public invited to open house on rail trail tonight in Coldstream

web

  InfoNews.ca - 2016-03-17 19:45

Charlotte Helston Paralympian Josh Dueck and friend Shawn Cameron showed their support of a rail trail at a media event in May 2014.

Charlotte Helston Paralympian Josh Dueck and friend Shawn Cameron showed their support of a rail trail at a media event in May 2014.(CHARLOTTE HELSTON /InfoTel Multimedia) March 17, 2016 -

Wordcount : 257

 

Suur-Hamari punishes below-par Shea to claim overall IPC Snowboard World

web

  Inside The Games - 2016-03-17 19:44

...Cup spoils.
Nick Butler Thursday, 17 March 2016 Finland's Matti Suur-Hamari finished ahead of American SB-LL2 rival Michael Shea in dramatic fashion today as the International Paralympic Committee (IPC) Snowboard World Cup came to a close in Trentino.

International Paralympic Committee (IPC) Snowboard World Cup came to a close in Trentino.The dominant duo were tied for the overall lead after Suur-Hamari won yesterday's penultimate race in the Italian resort.... Compatriot Evan Strong, the Sochi 2014 Paralympic...

Wordcount : 403

The news article is mentioned in 1 other source
Insidethegames.biz (web)

 

Masters extends World Cup lead with victory at IPC Cross Country World Cup

web

  Inside The Games - 2016-03-17 19:44

Nick Butler Thursday, 17 March 2016 United States' Oksana Masters strengthened her lead in the International Paralympic Committee (IPC) Cross-Country Skiing World Cup series with an impressive victory in today's women's sitting classic sprint in Vuokatti, Finland.

Nick Butler Thursday, 17 March 2016 United States' Oksana Masters strengthened her lead in the International Paralympic Committee (IPC) Cross-Country Skiing World Cup series with an impressive victory in today's women's sitting classic sprint in

Wordcount : 400

The news article is mentioned in 1 other source
Insidethegames.biz (web)

 

How my disabled son has changed my mind about political correctness

web

  Spectator Australia - 2016-03-17 19:39

Here’s another stock joke for your collection: Pembroke College, Cambridge, has cancelled a fancy dress party themed on Around the World in Eighty Days to ‘avoid the potential for offence’.

inclusive society. The business of inclusivity reached a peak of all-conquering triumph at the London Paralympic Games of 2012, not just in the competitors but also in the audience.

Wordcount : 1025

 

Will your team have their team at the NCAA tournament?

web

  The Hill - 2016-03-17 19:21

For many, March is a time for filling out your brackets and cheering on your favorite college basketball teams.

Association (NCAA), and the United States Olympic and Paralympic Committee.

Wordcount : 676

 

Paralympic athlete shares heartwarming video of first steps since major surgery

web

  Deadline News - 2016-03-17 18:56

AN ATHLETE who dreamed of competing at Rio has shared a heartwarming video of his first steps since undergoing hellish surgery to remove a tumour.

Paralympic athlete shares heartwarming video of first steps since major surgery.... AN ATHLETE who dreamed of competing at Rio has shared a heartwarming video of his first steps since undergoing hellish surgery to remove a tumour.Former Olympian and Paralympic...

Wordcount : 404

The news article is mentioned in 1 other source
Deadline News (web)

 

Quality till the end: Electrolux workers praised for outstanding safety record

web

  Central Western Daily - 2016-03-17 18:42

, 4:30 a.m. ELECTROLUX workers have shown they are determined to leave the plant in a few weeks’ time with their heads held high.

SafeWork NSW NSW senior inspector Karen Simpson, who visited the plant yesterday with inspirational speaker and former Paralympian Nigel Smith, said Electrolux workers should feel justly proud of their safety record. “It is absolutely outstanding

Wordcount : 500

 

Manchester United defender rubbishes exit talk

web

  SportsNews Ireland - 2016-03-17 18:39

Home / Soccer / Soccer: Worldwide / Manchester United defender rubbishes exit talk By SportsNewsIRELAND Staff Updated: March 17, 2016 Manchester

Olympics2016 OCS Ireland continue sponsorship of Irish Paralympic Team There were big celebrations at OCS Group Ireland headquarters in Dublin on...

Wordcount : 855

 

London 2017 milestones marked in IAAF site visits

web

  British Athletics - 2016-03-17 18:03

With 18 months to go until the IAAF World Athletics Championships in London, delegates from the IAAF completed a series of successful site visits,

To capture the landmarks made famous by the 2012 Olympic and Paralympic Games, the courses for the marathon and race walks will be held in the centre of the capital giving the races a unique backdrop with spectators at the heart of the event held on

Wordcount : 365

 

Southern Stars pledge Paralympic support

web

  Cricket Australia - 2016-03-17 18:03

The Commonwealth Bank Southern Stars now have even more incentive to score big during the Women's World T20.

Southern Stars pledge Paralympic support....Paralympic Team to the Paralympics in Rio this September.... "We're looking to get behind the Australian Paralympic Team because they need $7 million to send their entire team to Rio," Southern Stars vice-captain...

Wordcount : 405

 

Jody Cundy looking lay down a Paralympic marker with success at World Championships

web

  MyInforms - 2016-03-17 17:56

Seb Pearce Paralympic bronze-medallist Jody Cundy is competing in the Para-Cycling World Track Championships, which begin today.

Jody Cundy looking lay down a Paralympic marker with success at World Championships.... Seb Pearce Paralympic bronze-medallist Jody Cundy is competing in the Para-Cycling World Track Championships, which begin today.Picture:

Wordcount : 73

 

Howarth announces sponsorship of two Olympic hopefuls

web

  Building Talk - 2016-03-17 17:47

Howarth Timber and Building Supplies has announced its sponsorship of Rio 2016 hopefuls Rebecca Gallantree and Hollie Arnold. Rebecca Gallantree is one of the most successful female divers in British history and is the 2015 Diving World Champion.

We hope that our backing will help Rebecca continue her excellent form and keep her training on track as she aims to go to the Olympics.” Howarth Timber announces Rebecca Gallantree sponsorship Howarth Timber will also support Paralympic javelin

Wordcount : 445

The news article is mentioned in 1 other source
ABC&D (web)

 

Mitchell ends MTCS' season in Class A quarterfinals

web

  Daily News Journal - 2016-03-17 17:42

Subscribe today for full access on your desktop, tablet, and mobile device. Subscribe Now Share This Story!

TOP VIDEOS Nike unveils new app and products 01:35 Study Shows Some Paralympic Sprinters May Have It Harder Than Others 01:29 White Sox's Adam LaRoche announces retirement 00:38 Carmelo Anthony squashes Phil Jackson coaching rumor 00:51 Take A Look

Wordcount : 374

 

Briefs: Machinists to collect diapers for families in need

web

  HeraldNet - 2016-03-17 17:41

, 9:37 a.m. Machinists to collect diapers for families in need Volunteers with Machinists Union District Lodge 751 will once again help women and families in crisis by collecting diapers and baby wipes.

Olympic and Paralympic hopefuls who work in Dick’s Sporting Goods stores as part of the Company’s Contenders program.

Wordcount : 418

The news article is mentioned in 1 other source
HeraldNet (web)

 

Brazilian anti-doping legislation passed with one day to go until WADA deadline

web

  Insidethegames.biz - 2016-03-17 17:38

A major catastrophe has been avoided ahead of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games after sporting drugs legislation was passed in Brazil with just one day to go ahead of a World Anti-Doping Agency (WADA) imposed deadline.

A major catastrophe has been avoided ahead of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games after sporting drugs legislation was passed in Brazil with just one day to go ahead of a World Anti-Doping Agency (WADA) imposed deadline.Brazil was one of six

Wordcount : 364

The news article is mentioned in 4 other sources
MyInforms (web) - Insidethegames.biz (web) - Inside The Games (web) - Inside The Games (web)

 

Brazil to Waive Certain Visas for Olympics

web

  International Meetings Review - 2016-03-17 17:22

Ahead of the 2016 Summer Olympics, Brazil has announced a new visa waiver program for tourists from the United States, Canada, Japan and Australia .

Tourists, however, do not need to show proof that they have tickets to attend any of the Olympic or Paralympic games to take advantage of visa-free travel.  Embratur said that it will communicate information on the new rule to the international

Wordcount : 334

The news article is mentioned in 1 other source
Travel Agent Central (web)

 

Sports Is Supposed To Be An Escape From Life's Troubles, But This Week It Was The Opposite

web

  Huffington Post - 2016-03-17 17:20

Sports can sometimes provide an escape from the world's troubles. Not this week. This week, the world couldn't escape the troubles making headlines in sports.

A judge began reading the verdict of Paralympic track star Oscar Pistorius in Pretoria, South Africa on Thursday.

Wordcount : 567

 

Namibia: Paralympians Off to Bloemfontein Today

web

  ZoBo.co.za - 2016-03-17 17:19

Namibia's 2015 All Africa Games gold and silver medalist Ananias Shikongo will lead a strong delegation of 35 Paralympic athletes to Bloemfontein, South Africa today where they will represent the country at the Nedbank National Championships for the ......

Namibia: Paralympians Off to Bloemfontein Today.... Namibia's 2015 All Africa Games gold and silver medalist Ananias Shikongo will lead a strong delegation of 35 Paralympic athletes to Bloemfontein, South Africa today where they will represent the country...

Wordcount : 39

The news article is mentioned in 1 other source
AfricaNewsDesk.com (web)

 

Gladstone's Meteors celebrate new facilities and honour ‘Mr Gladstone’ with field renaming

web

  Noodls - 2016-03-17 17:19

Department of Infrastructure and Regional [...

'The new amenities will improve opportunities for disabled athletes and maximise use of the sporting fields by providing more professional and permanent services to members and visiting teams,' Mr O'Dowd said.

Wordcount : 352

 

Three UAE Paralympic hopefuls to look out for in Rio 2016

web

  Sport 360 - 2016-03-17 16:47

Tthe IPC Athletics Asia Oceania Championships 2016 has added three Emiratis to the list of hopefuls for Rio 2016; Hiba Khan takes a closer look in to the lives of these para-athletes.

Three UAE Paralympic hopefuls to look out for in Rio 2016....glorious dawn for three Emirati athletes, who successfully qualified for the Rio Paralympics 2016....Rio Paralympics. “We are very happy with his performance, Mohammed is participating in the next...

Wordcount : 771

 

Buy 1, Get 1 Free (Cheapest is free), Mix and Match with steelbook thread

web

  AV Forums - 2016-03-17 16:44

Tags: rawdonwhite, Feb 19, 2016 rawdonwhite Well-known Member Joined: Feb 23, 2008 Messages: Trophy Points: Location: Ratings: +388 Buy 1, get 1 Free on ALL (Cheapest is free) Prices included postage All are UK unless stated.

£ 47 london 2012 paralympic games -

Wordcount : 689

 

Malagò says Italian sporting success will boost Rome 2024 bid

web

  Insidethegames.biz - 2016-03-17 16:39

Italian Olympic Committee (CONI) President Giovanni Malagò believes sporting success will help boost Rome's chance of landing the 2024 Olympics and Paralympics.

Italian Olympic Committee (CONI) President Giovanni Malagò believes sporting success will help boost Rome's chance of landing the 2024 Olympics and Paralympics.Malagò made his comments as the city's bid committee met with young fencers who they

Wordcount : 398

The news article is mentioned in 1 other source
Inside The Games (web)

 

Rochdale secures 100 per cent of stadium shares

web

  Leisure Management - 2016-03-17 16:29

BYMatthew Campelli League One football team Rochdale AFC has bought out the council's shares in its Spotland Stadium, and now owns 100 per cent of the facility. ....

Revealed .... Officials behind Rome's bid for the 2024 Olympic and Paralympic Games have instructed 20 young architects and engineers to find suitable sports ....

Wordcount : 245

 

The Cycle Revolution

web

  Exhibition News - 2016-03-17 16:25

17-Mar-16 by Jamie Wallis From the rise of the MAMIL to the ‘Wiggo effect' - EN investigates how cycling exhibitions are benefiting from the UK's growing passion for pedalling.

including retail sales, which have been a visible indicator before and after the 2012 Olympic and Paralympic Games.

Wordcount : 1884

 

From 'angry young man' to Paralympic dreams

web

  RTE Online - 2016-03-17 16:04

Visually-impaired tandem cyclist Peter Ryan will be hoping to qualify for the Rio Paralympics in the 4k track pursuit with a good finish in Friday's World Championships in Italy.

From 'angry young man' to Paralympic dreams.... Visually-impaired tandem cyclist Peter Ryan will be hoping to qualify for the Rio Paralympics in the 4k track pursuit with a good finish in Friday's World Championships in Italy.Na Piarsaigh won't be...

Wordcount : 31

 

Detroit Red Wings call up goalie Jared Coreau

web

  Detroit Free Press - 2016-03-17 16:03

Subscribe today for full access on your desktop, tablet, and mobile device. Subscribe Now Share This Story!

03:07 Study Shows Some Paralympic Sprinters May Have It Harder Than Others 01:29 Connor Cook's MSU pro day workout 00:52 MORE STORIES ]]> More Stories 0) { %> 0) { %> 0) { %> ]]>

Wordcount : 350

The news article is mentioned in 2 other sources
Detroit Free Press (web) - Detroit Free Press (web)

 

Hungary to launch new programme in April - Lázár

web

  TeleTrader.com - 2016-03-17 16:03

János Lázár, cabinet chief to Hungarian Prime Minister Viktor Orbán, has held his regular press conference on Thursday, addressing various issues,

ALL IN! Local news portal origo.hu reported on Wednesday that the international consultancies for the Olympic and Paralympic Games to be organized in Budapest in 2024 have been chosen.

Wordcount : 575

 

Family of former SAFC 'keeper open new facility

web

  Sunderland AFC - 2016-03-17 16:00

a Published: 17 March, 2016 by Oscar Chamberlain Family of Tim Carter open new facility for disabled children.

Tim’s wife Gina, daughter Sasha and son Jensen, a pupil at the school, were joined by Sunderland 1953 FA Cup winner Jimmy Montgomery and Paralympic swimming champion Josef Craig to officially open the Percy Hedley Hydrotherapy Pool.

Wordcount : 457

The news article is mentioned in 1 other source
Hartlepool Mail (web)

 

Water's Edge Nursery owner Joanne Wood to take on London Marathon for Get

web

  The Huddersfield Daily Examiner - 2016-03-17 15:55

...Kids Going charity.
14:11, 17 Mar 2016 Henryk Zientek Joanne hopes to raise at least £2,000 for disabled youngsters

me on to the finish line.” Get Kids Going supports disabled young people who play and participate in sport at all levels and who have the potential to take part in events all over the world, including the Commonwealth Games, the Winter Paralympics,

Wordcount : 485

 

Over 200 Olympic hopefuls are working at Dick’s Sporting Goods as they prepare for Rio

web

  Business Insider UK - 2016-03-17 15:49

Jessica Medina. "I worked at a taco shop for almost a year," Jessica Medina, the third-ranked American women's wrestler in the 117-pound weight class told me over the phone between training sessions in Tempe, Arizona last week.

  With the 2016 Summer Olympics in Rio now under five months away, Dick's currently employs around 200 Team USA hopefuls competing in 35 different Olympic and Paralympic sports, across 89 stores in 32 states.  "We wanted to create a program

Wordcount : 909

The news article is mentioned in 8 other sources
Yahoo! Finance (web) - Yahoo! Finance UK and Ireland (web) - Yahoo! Singapore (web) - Business Insider Australia (web) - Latest Nigerian News.com (web) - Business Insider (web) - Business Insider India (web) - Business Insider (web)

 

Pool launched in memory of former goalkeeper and coach makes a splash with school

web

  NewsRT.co.uk - 2016-03-17 15:48

The family of a former Sunderland player who inspired an appeal to improve facilities for disabled children have led the launch of a specialist pool.

Tim’s wife Gina, daughter Sasha and son Jenson, who has cerebral palsy and is a pupil at Percy Hedley School in North Tyneside, were joined at the school by Sunderland 1973 FA Cup winner Jimmy Montgomery and Paralympic swimmer... read more.

Wordcount : 103

 

'For-profit Channel 4 would never have aired Paralympics or Gogglebox'

web

  Equities.com - 2016-03-17 15:38

Channel 4 would never have discovered that the Paralympics or shows such as Gogglebox could be hits if it had been run for profit, its chief executive, David Abraham , has said.

'For-profit Channel 4 would never have aired Paralympics or Gogglebox'.... Channel 4 would never have discovered that the Paralympics or shows such as Gogglebox could be hits if it had been run for profit, its chief executive, David Abraham , has said.The...

Wordcount : 742

 

Cammer Cup at Amelia Park to Benefit Area Sled Hockey Teams

web

  Business West - 2016-03-17 15:26

WESTFIELD — The Western Mass Knights sled hockey teams will host the sixth annual Cammer Cup game at Amelia Park Arena, 21 South Broad St., Westfield, on Saturday, March 19, starting at 5 p.m. The event will feature a celebrity face-off at 5 p.m. vs.

Among sports for disabled athletes, sled hockey is different because able-bodied athletes can play, and they have no advantage over disabled athletes.

Wordcount : 425

The news article is mentioned in 1 other source
Cambridge College Healthcare News (web)

 

Kayak football, kayaking help veterans thrive

web

  DVIDS - 2016-03-17 15:22

BETHESDA, Md. - “Ball in the water!” The Third Annual National Kayak Football Tournament brought a flurry of paddles, boats and cheers to Naval Support Activity Bethesda’s (NSAB) Fitness Center pool March 12.

many people get into the water.” They don’t only offer whitewater and kayak football, however. “We have them go out and do flat-water workouts,” said Mornini. “We train them, if they want to, to be sprint racers for the Paralympics, we do

Wordcount : 858

The news article is mentioned in 1 other source
DCMilitary The Journal (web)

 

Prince Harry: I was broken after Afghanistan tour was cut short

web

  Yahoo! UK and Ireland - 2016-03-17 15:11

Prince Harry has described his time serving in the armed forces as "the best escape I've ever had" and said he was "broken" after being withdrawn from Afghanistan when news of his secret deployment was leaked.

Inspired by his experiences, Harry founded the Invictus Games in 2014, a Paralympic-style competition for injured servicemen and women.

Wordcount : 508

The news article is mentioned in 138 other sources
Tottenham & Wood Green Independent (web) - The Epworth Bells (web) - Leigh Observer (web) - Blackpool Gazette (web) - Chorley Guardian (web) - News Guardian (web) - St Helens Reporter (web) - Garstang Courier (web) - Berkhamsted & Tring Gazette (web) - Jersey Evening Post (web) - Mid Sussex Times (web) - Northampton Chronicle & Echo (web) - Whitby Gazette (web) - Shoreham Herald (web) - Derbyshire Times (web) - Doncaster Free Press (web) - Shrewsbury Chronicle (web) - Hartlepool Mail (web) - Mirfield Reporter (web) - Tring Today (web) - Daventry Express (web) - Northamptonshire Telegraph (web) - AOL UK (web) - Ripon Gazette (web) - Filey & Hunmanby Mercury (web) - Belfast Telegraph (web) - Sussex Express (web) - Bury Free Press (web) - Spalding Guardian (web) - Littlehampton Gazette (web) - Pendle Today (web) - Lutterworth Mail (web) - Sleaford Standard (web) - Capital Bay (web) - Haverhill Echo (web) - Batley & Birstall News (web) - Banbury Gu ardian (web) - West Sussex County Times (web) - Eastbourne Herald (web) - Dunstable Today (web) - Lynn News (web) - Leighton Buzzard Observer (web) - Thorne And District Gazette (web) - Kenilworth Weekly News (web) - Guernsey Press (web) - Lancaster & Morecambe Citizen (web) - Bedford Today (web) - Wetherby News (web) - Buxton Advertiser (web) - Northumberland Gazette (web) - Chad (web) - Wigan Today (web) - The Bucks Herald (web) - Retford Trader & Guardian (web) - Boston Standard (web) - Grantham Journal (web) - Driffield Times (web) - Isle Of Man Today (web) - Eastwood & Kimberley Advertiser (web) - News Post Leader (web) - Ripley & Heanor News (web) - Evening Express (Aberdeen) (web) - AOL UK (web) - Chichester Observer (web) - Crawley Observer (web) - Thame Gazette (web) - Bognor Regis Observer (web) - Gainsborough Standard (web) - Pocklington Post (web) - Hemsworth & South Elmsall Express (web) - Pontefract & Castleford Express (web) - Morley Observer & Advertiser (web) - Rye & Battle Observer (web) - Midhurst And Petworth Observer (web) - West Sussex Gazette (web) - Yorkshire Evening Post (web) - Belper News (web) - Longridge News (web) - The Clitheroe Advertiser And Times (web) - Hastings & St. Leonards Observer (web) - Harborough Mail (web) - Worthing Herald (web) - South Yorkshire Times (web) - Morpeth Herald (web) - Newmarket Journal (web) - Harrogate Advertiser (web) - Leamington Spa Courier (web) - Todmorden News (web) - Lakeland Echo (web) - Bourne Local (web) - Sheffield Telegraph (web) - MyInforms (web) - Fleetwood Weekly News (web) - Lytham St Annes Express (web) - Diss Express (web) - Louth Leader (web) - Hemel Today (web) - Portsmouth Today (web) - Dewsbury Reporter (web) - Burnley Express (web) - Spenborough Guardian (web) - The Epworth Bells (web) - Brighouse Echo (web) - Hayling Islander (web) - Rutland Times (web) - Luton Today (web) - The Shields Gazette (web) - Northamptonshire Tel egraph (web) - Jersey Evening Post (web) - Malton Mercury (web) - Suffolk Free Press (web) - Warwick Courier (web) - Lancashire Evening Post (web) - Yorkshire Post (web) - Worksop Guardian (web) - The Scarborough News (web) - Leigh Observer (web) - The Berwick Advertiser (web) - Peterlee Star (web) - Matlock Mercury (web) - News Letter (web) - Daily Express (web) - Biggleswade Today (web) - The Visitor (web) - Leyland Guardian (web) - Bexhill-On-Sea Observer (web) - Rugby Advertiser (web) - North Yorkshire News (web) - AOL UK (web)

 

2016 ITU World Paratriathlon Event season kicks off in South Africa

web

  The Sports Campus - 2016-03-17 15:08

The 2016 ITU World Paratriathlon Event (WPE) season officially kicks off this weekend with the 2016 Buffalo City ITU World Paratriathlon Event. The race continues the battle to earn qualification points for the Rio de Janeiro Paralympic Games this summer.

The race continues the battle to earn qualification points for the Rio de Janeiro Paralympic Games this summer.Paratriathlon will officially make its Paralympic debut with the women’s PT2, PT4 and PT5 sport classes, while men from PT1, PT2 and PT4

Wordcount : 1083

 

Smith vows to get back on bike

web

  BBC - 2016-03-17 15:03

Para-cyclist David Smith had life saving surgery to remove a tumour from his spine but is already talking about getting back on a bike and how he dreams of one day again wearing a British team jersey.

Paralympics in Rio, but he is not a beaten man.

Wordcount : 80

 

Springbok Sevens training group to attend Olympic camp

web

  Rugby 15 - 2016-03-17 15:00

Mar 17 • Blitz Bokke , General News , International , Sevens Rugby • 14 Views • No Comments on Loading...

SASCOC will share key information with athletes and management regarding preparation plans for the 2016 Olympic and Paralympic Games, which will both be held in Rio de Janeiro in Brazil later this year.

Wordcount : 310

The news article is mentioned in 6 other sources
Noodls (web) - SA Rugby (web) - Rugby365 (web) - Sport24.co.za (web) - Sport24.co.za (web) - The World 247.com (web)

 

Caterany Yomp: There’s still time to join this year’s bumper entry

web

  NewsRT.co.uk - 2016-03-17 14:58

There has been a 50% increase in the number of people signing up to this year’s Cateran Yomp charity walk. A total of 740 people are gearing up to take part in the event on June 11 and 12, compared to only 349 this time last year.

Event organisers say there has been increased interest because of Yomp ambassador Micky Yule, a former soldier and paralympic powerlifter.

Wordcount : 109

The news article is mentioned in 3 other sources
Tayside and Fife Courier (web) - Tayside and Fife Courier (web) - The Courier (web)

 

 xxx