Retriever

 

 

 

Morning alert 28.08.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Your profiles

Handikappidrott, Sverige

Intl news

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige

 

Chelsey Jay: "Det är helt och hållet fel..."

 

 Expressen     2016-08-27 kl. 19:14     256 words

thumb

 

Brasilianska Vogue fejkade på digital väg att modeller hade funktionshinder. Det har rört upp känslor. - Det är helt och hållet fel, säger den funktionshindrade modellen Chelsey Jay till BBC.

Det är helt och hållet fel, säger den funktionshindrade modellen Chelsey Jay till BBC.
Paralympics arrangeras den 7-18 september 2016 i Rio de Janeiro.... Pires ena arm och Vilhenas ena ben redigerades bort så att de skulle efterlikna två riktiga paralympier...

 

 

 

Stafettguld till preo-landslaget

 

 Svenska Orienteringsförbundet     2016-08-27 kl. 18:00     341 words

thumb

 

Precisionsorienterarna avslutade VM med att plocka ytterligare ett guld. Denna gång var det paralympic-laget som tog hem segern.

Denna gång var det
paralympic-laget som tog hem segern."Det känns härligt att få avsluta veckan med en skön seger tillsammans med lagkompisar", säger Ola Jansson som.... Paralympic-laget med Inga Gunnarsson, Ola Jansson och Michael Johansson var 1,07...

 

 

 

Thomas Frostberg: Sponsring är en seriös business

 

 8till5     2016-08-27 kl. 11:58     729 words

thumb

 

Parallellt med de idrottsliga framgångarna under OS har jämställdhetsfrågan flyttat fram positionerna.

Tillgänglighet.
Handikappidrotten har på ett imponerande sätt visat att ingenting är omöjligt.... Inspiration till kreativt nytänkande går att hämta när Paralympics snart drar igång i Rio.

 

 

 

Reichard tar rakaste vägen till guld

 

 Nacka Värmdöposten     2016-08-27 kl. 11:28     679 words

thumb

 

Vid sidan av simningen studerar Maja Reichard till civilingenjör, med inriktning energi och miljö, på KTH.

Totalt skickar Sverige 58 deltagare till
Paralympics.... Regerande paralympisk mästarinna.... Vid paralympiska spelen i London 2012 vann hon guld på 100 meter bröstsim i klassen S11.... Sammanfattningsvis finns fog att påstå att hon är den stora svenska stjärnan i truppen som nu gör sig redo för avfärd till Paralympics...

 

 

 

Vogue - en allierad som alienerar

 

 Feministiskt Perspektiv     2016-08-27 kl. 10:16     547 words

 

Mattias Irving OPINION Det finns gott om fotomodeller vars kroppar inte är normfungerande, många med avvikelser som dessutom överensstämmer med de båda uppmärksammade paralympikerna.

Mattias Irving OPINION Det finns gott om fotomodeller vars kroppar inte är normfungerande, många med avvikelser som dessutom överensstämmer med de båda uppmärksammade
paralympikerna.Ändå föredrar Vogue att gå omvägen över att plåta

 

 

 

Intl news

 

Rd 25: Warriors v Wests Tigers (Highlights)

 

 SportsFan.com.au     2016-08-28 kl. 08:46     461 words

thumbnail

 

If a team is playing for a retired player in a match or a season, then Brad ... Get emotion in early7:00 AM - Sat, 27 Aug 2016 We've made it to the final round of the regular AFL season, and Tadhg Kenne ... Tadhg's AFL Tips - Round ...

Thu, 25 Aug 2016 Russia's
Paralympic team has been banned from the 2016 Rio Games as punishm ...... Russian Paralympians ban ...9:10 AM -

  The news article is mentioned in 1 other source
SportsFan.com.au (web)

 

 

 

Area Paralympians ready for Rio

 

 Mankato Free Press     2016-08-28 kl. 08:40     879 words

thumbnail

 

The Waseca volleyball team opened its season at home on Thursday night, but the homemade banner hanging on the gym wall celebrated a former Bluejays player, one who's about to compete on the world stage.

Area
Paralympians ready for Rio....volleyball in the Paralympic Games.... The other is Elysian native Rose Hollermann, a wheelchair basketball player who will be participating in her second Paralympics.... The Paralympics are the Olympics for athletes with...

 

 

 

Balderton woman to play key Paralympic role

 

 Newark Advertiser     2016-08-28 kl. 08:40     397 words

thumbnail

 

A woman from Balderton will take on one of the most important roles at the Paralympics for one of the newest sporting additions to the games. Mrs Julie Gray, 53, is the head of classification for para-canoeing, which makes its debut in Rio next month.

Balderton woman to play key
Paralympic role.... A woman from Balderton will take on one of the most important roles at the Paralympics for one of the newest sporting additions to the games.... Mrs Julie Gray, 53, is the head of classification for para-canoeing, which makes its debut in Rio next month.Mrs Gray has been a leading figure in the development of the sport and will be on hand to ensure it makes a smooth Paralympic...

 

 

 

Rio 2016 preview: R8 (women’s 50m rifle three positions SH1)

 

 International Paralympic Committee     2016-08-28 kl. 08:28     186 words

thumbnail

 

Cuiping Zhang has plenty of momentum entering the Paralympics. China’s Cuiping Zhang has been hot since she won double gold at London 2012 , and there seems no slowing down heading into the Rio 2016 Paralympic Games .

Cuiping Zhang has plenty of momentum entering the
Paralympics.... China’s Cuiping Zhang has been hot since she won double gold at London 2012 , and there seems no slowing down heading into the Rio 2016 Paralympic Games .The 28-year-old is the reigning...

 

 

 

Para equestrian: Q&A with Frank Hosmar

 

 International Paralympic Committee     2016-08-28 kl. 08:28     677 words

thumbnail

 

Get to know Dutch rider Frank Hosmar ahead of the Rio 2016 Paralympic Games. The Netherlands’ Frank Hosmar has been a regular fixture on Para equestrian podiums at major competitions for the past few years.

Get to know Dutch rider Frank Hosmar ahead of the Rio 2016
Paralympic Games.... And in the run-up to the Rio 2016 Paralympic Games , Hosmar is now one of the favourites to take the title.... Paralympic.org: How did you get into your sport?

 

 

 

Rio 2016 preview: Women’s up to 79kg

 

 International Paralympic Committee     2016-08-28 kl. 08:28     178 words

thumbnail

 

Expect Bose Omolayo and Lili Xu pushing each other to their very limits. Nigeria’s Bose Omolayo set the bar in the women’s up to 79kg heading into the Rio 2016 Paralympics.

Nigeria’s Bose Omolayo set the bar in the women’s up to 79kg heading into the Rio 2016
Paralympics.Omolayo, who debuted in 2014, lifted a world record 137kg at the 2015 IPC Powerlifting Asian Open Championships in Almaty, Kazakhstan.

 

 

 

Poroshenko: Paralympics athletes are already winners for us

 

 112.UA International     2016-08-28 kl. 08:15     115 words

thumbnail

 

The materials from site or 112 TV channel programs are allowed to be used only with a hyperlink which displays our name or website address in the first paragraph of the news message.

Poroshenko:
Paralympics athletes are already winners for us.

 

 

 

Gold medal fat cats give Olympics a bad name, says Lesley Roberts

 

 Daily Record     2016-08-28 kl. 08:05     716 words

thumbnail

 

CORRUPTION, allegations and discrimination where we should have unassailable scruples and inclusion - Lesley has her say on the goings-on in Rio.

Read More Hickey may well still be inside in 10 days when the curtain goes up on the
Paralympic Games but we have no reason to suspect ticketing shenanigans with that one.... And in a blatant insult to the Paralympians who've battled against adversity to...

 

 

 

UNITED CONTINENTAL : Local Express

 

 4 Traders     2016-08-28 kl. 07:51     722 words

thumbnail

 

Tahl Leibovitz, the 2015 USA Table Tennis Hall of Fame Inductee has represented the United States internationally for more than 20 years, and will be competing in his fifth Paralympic Games in Rio this summer.

UNITED CONTINENTAL : Local Express. Tahl Leibovitz, the 2015 USA Table Tennis Hall of Fame Inductee has represented the United States internationally for more than 20 years, and will be competing in his fifth
Paralympic Games in Rio this summer.He...

 

 

 

NPFL: Appeal Court takes over Giwa reinstatement case

 

 ForNaija.com     2016-08-28 kl. 07:50     551 words

thumbnail

 

“Suspects beg judges to remand them in our cells” – EFCC takes Journalists on a Tour of its Holding Facility | Photos Usain Bolt Takes Five More Ladies To His Hotel Room After Partying Some More In London.

Court grants child rapist N500,000 bail Russia loses appeal on
Paralympics ban Court of Arbitration Bans Russia From Rio Paralympics Edo Guber Watch:

 

 

 

David Weir blasts Rio Paralympics after funding cuts

 

 NewsRT.co.uk     2016-08-28 kl. 07:43     101 words

thumbnail

 

PARALYMPIC legend David Weir has blasted Games organisers for discriminating against disabled athletes two weeks before events begin in Rio.

David Weir blasts Rio
Paralympics after funding cuts.... PARALYMPIC legend David Weir has blasted Games organisers for discriminating against disabled athletes two weeks before events begin in Rio.The six-time gold medal-winning wheelchair racer said...

 

 

 

Down syndrome swimmers missing Paralympics under 'unfair' rules

 

 ABC Online     2016-08-28 kl. 07:39     723 words

thumbnail

 

Related Story: 'Organisational and financial challenges' cause Rio Paralympics cuts Related Story: Australia's Pararoos

Down syndrome swimmers missing
Paralympics under 'unfair' rules.... Related Story: 'Organisational and financial challenges' cause Rio Paralympics cuts Related Story:... Australia's Pararoos. ...offside without government funding With the countdown on to the Rio Paralympics...

 

 

 

Nissan joins the platoon of car makers that test AIR piloted driving abilities on urban roads, as well as highways. –

 

 Albany Daily Star     2016-08-28 kl. 07:37     908 words

thumbnail

 

Nissan has begun testing its Leaf-based autonomous car prototype, not on private property, but on Japanese inner city roads and highways.

Major Japanese automakers are trying to develop self-driving vehicles toward the 2020 Tokyo Olympics and
Paralympics.

 

 

 

Sunday's best TV: Victoria; Are You Being Served?

 

 The Guardian     2016-08-28 kl. 07:13     937 words

thumbnail

 

ITV's new historical drama provides entertainment for anyone missing Downton Abbey, while the BBC reboots the innuendo-laden sitcom for a one-off special

Swimming With Dolphins 7pm, ITV After winning
Paralympic gold at 13, followed by awards including an OBE and a gold Blue Peter badge, you'd expect Ellie Simmonds to be done with wish fulfilment.

 

 

 

Vogue Brazil slammed for editing able-bodied models into amputees for Paralympics campaign

 

 One News Page United Kingdom     2016-08-28 kl. 07:06     3 words

thumbnail

 

Vogue Brazil slammed for editing able-bodied models into amputees for Paralympics campaign.

 

 

 

Pretending to be paralympian is a bizarre insult | Barbara Ellen | Opinion

 

 DailyMe.Com     2016-08-28 kl. 07:04     84 words

thumbnail

 

The case of the Vogue Brasil Paralympics[1] photoshoot demonstrates how sometimes the road to hell is not only paved with good intentions, but also tarmacked with misfiring empathy.

Pretending to be
paralympian is a bizarre insult | Barbara Ellen | Opinion.... The case of the Vogue Brasil Paralympics photoshoot demonstrates how sometimes the road to hell is not only paved with good intentions, but also tarmacked with misfiring...

 

 

 

Japan firm looks into testing facial recognition payment system

 

 China Daily Asia     2016-08-28 kl. 07:03     354 words

thumbnail

 

Shinkansen stations to get better info centers for tourists.

Under a strategy compiled in March for promoting tourism, the government aims to double the annual number of foreign visitors to 40 million in 2020 when Tokyo hosts the Olympics and
Paralympics, up from nearly 20 million in 2015.

 

 

 

Vogue Brazil slammed for editing able-bodied models into amputees for Paralympics campaign

 

 9News.com.au     2016-08-28 kl. 06:58     302 words

thumbnail

 

Vogue Brazil has been criticised for using able-bodied models in a Paralympic campaign. (Instagram) Fashion magazine Vogue Brazil has been criticised for retouching models to make them appear disabled in a photoshoot celebrating Paralympians.

Vogue Brazil slammed for editing able-bodied models into amputees for
Paralympics campaign.... Vogue Brazil has been criticised for using able-bodied models in a Paralympic campaign.... (Instagram) Fashion magazine Vogue Brazil has been criticised for retouching models to make them appear disabled in a photoshoot celebrating Paralympians...

 

 

 

Rio Paralympics 2016: Chris Sharp and New Zealand's para-sailors aim to surprise

 

 Unlimited Magazine     2016-08-28 kl. 06:49     626 words

thumbnail

 

Chris Sharp is still recovering from the motorbike accident that left him in a wheelchair. But that hasn't stopped him competing in a sport he's loved since he was a young boy growing up in Kerikeri.

Rio
Paralympics 2016:... But that hasn't stopped him competing in a sport he's loved since he was a young boy growing up in Kerikeri.Sharp is bowman for New Zealand's three-man para-sailing team, which is ready to spring a few surprises at the Paralympic...

  The news article is mentioned in 6 other sources
Unlimited Magazine (web) - stuff.co.nz (web) - Waikato Times (web) - Nelson Mail (web) - Taranaki Daily News (web) - Sunday Star-Times (web)

 

 

 

Controversy as Vogue Brazil photoshops disabilities onto models for Paralympic shoot (PHOTO)

 

 UAE NewsApp.com     2016-08-28 kl. 06:47