Retriever

 

 

 

Morning alert 30.08.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Your profiles

Handikappidrott, Sverige

Intl news

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige

 

Svenska kyrkan på plats under Paralympics i Rio

 

 MyNewsdesk     2016-08-30 kl. 08:55     290 words

thumb

 

Pressmeddelande Aug 30, 2016 08:55 CEST Delar av den svenska truppen under invigningen av Paralympics 2012.

Svenska kyrkan på plats under
Paralympics i Rio.... Pressmeddelande Aug 30, 2016 08:55 CEST Delar av den svenska truppen under invigningen av Paralympics 2012.Foto:... Ewa Almqvist/IKON. Under Paralympics i Rio 7-18 september 2016 kommer Svenska kyrkan att...

 

 

 

Watz äntligen framme vid sina drömmars stora mål

 

 Värmlands Folkblad     2016-08-30 kl. 08:05     909 words

thumb

 

I dag lyfter Lina Watz mot sina drömmars stora mål. Hon lämnar sandstranden utanför träningsanläggningen Sundsta badhus för Copacabana i Rio de Janeiro och stundande Paralympics. - Det här har jag levt för i sex år.

Hon lämnar sandstranden utanför träningsanläggningen Sundsta badhus för Copacabana i Rio de Janeiro och stundande
Paralympics. -... Paralympics har varit ett fokus under så lång tid.... Hon är upprymd och sprudlande glad över att få representera Sverige i Paralympics...

 

 

 

Så laddar de svenska medaljhoppen inför Paralympics

 

 TV4     2016-08-30 kl. 07:12     18 words

thumb

 

6:03 Spela Karl Forsman och Stefan Jansson är på väg till Rio med siktet inställt på vinst.

Så laddar de svenska medaljhoppen inför
Paralympics.

  The news article is mentioned in 1 other source
TV4 Play (web)

 

 

 

Toppformad Watz till Rio

 

 Nya Wermlands-Tidningen     2016-08-30 kl. 06:00     1014 words

thumb

 

Från Deje till Rio. För Paralympicsdebutanten Lina Watz är det en resa svår att förstå. - Det känns jättekonstigt. Jag har väntat på den här dagen i fem, sex år och nu är den äntligen här, säger den 20-åriga Karlstadssimmerskan.

För
Paralympicsdebutanten Lina Watz är det en resa svår att förstå. -... Nytt upplägg. Tre VM och lika många europamästerskap senare står värmländskan inför sitt första Paralympics.... Lite krasslig. Under måndagskvällen var det tänkt att Paralympicsdebutanten...

 

 

 

Ryssland stoppas även i vinter-para

 

 Nya Lidköpings-Tidningen     2016-08-29 kl. 22:07     34 words

thumb

 

Ryssland stoppas inte bara från Paralympics i Rio - nu gäller avstängningen även från nästa vinterspel i Sydkorea 2018. Det uppger Rysslands paralympiska kommitté (RPC) som fått beskedet från IPC, den internationella paralympiska kommittén.(TT)

Ryssland stoppas inte bara från
Paralympics i Rio - nu gäller avstängningen även från nästa vinterspel i Sydkorea 2018.... Det uppger Rysslands paralympiska kommitté (RPC) som fått beskedet från IPC, den internationella paralympiska kommittén.(TT).

 

 

 

Ryssland stoppas även i vinter-para

 

 Västerbottens-Kuriren     2016-08-29 kl. 21:51     134 words

thumb

 

Ryssland stoppas inte bara från Paralympics i Rio - nu gäller avstängningen även från nästa vinterspel i Sydkorea 2018. Det uppger Rysslands paralympiska kommitté (RPC) som fått beskedet från IPC, den internationella paralympiska kommittén.

Ryssland stoppas inte bara från
Paralympics i Rio - nu gäller avstängningen även från nästa vinterspel i Sydkorea 2018.... Det uppger Rysslands paralympiska kommitté (RPC) som fått beskedet från IPC, den internationella paralympiska kommittén.FÖLJ ÄMNEN...

  The news article is mentioned in 39 other sources
Sydsvenskan (web) - Hallands Nyheter (web) - Göteborgs-Posten (web) - Norrtelje Tidning (web) - Motala & Vadstena Tidning (web) - Barometern (web) - Metro (web) - Sveriges Radio Radiosporten (web) - Vestmanlands Läns Tidning (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Hallandsposten (web) - TTELA (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - Borås Tidning (web) - Bohusläningen (web) - Nerikes Allehanda (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Ystads Allehanda (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Sydöstran (web) - Helagotland (web) - Folkbladet.nu (web) - Svenska Dagbladet (web) - Kristianstadsbladet (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Folkbladet (web) - Piteå-Tidningen (web) - Västerviks-Tidningen (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - SVT Nyheter (web) - Aftonbladet (web) - Smålandsposten (web) - MSN (web) - Östra Småland (web) - Affärsliv24 (web) - Dagens Nyheter (web) - News 55 (web) - MSN (web)

 

 

 

Vogue-modeller fick photoshoppade funktionsnedsättningar - kritiseras

 

 Chic     2016-08-29 kl. 18:23     182 words

thumb

 

En brasiliansk pr-byrå anlitade två kända skådespelare, Cleo Pires och Paulo Vilhena, som modeller för en kampanj som skulle publiceras i Vogues alla kanaler.

En brasiliansk pr-byrå anlitade två kända skådespelare, Cleo Pires och Paulo Vilhena, som modeller för en kampanj som skulle publiceras i Vogues alla kanaler.Duon är ambassadörer för
Paralympics, som hålls direkt efter OS i Rio de Janeiro,

 

 

 

Så ska Andersson pricka toppformen

 

 Bblat     2016-08-29 kl. 17:06     474 words

thumb

 

BORDTENNIS Fyra års väntan är över. Redan på tisdagen reser Emil Andersson till Brasilien för att på bästa sätt acklimatisera sig till omgivningen. - Då hinner jag vänja mig, säger Arbogakillen.

Då hinner jag vänja mig, säger Arbogakillen.2012 behövde Arbogakillen bara resa till London för
Paralympics.... Den sjunde september, alltså nio dagar från nu, sker invigningen av Paralympics och dagen efter inleder Andersson singelspelet.

 

 

 

Storlagen utmanas: Vi ska ha medalj

 

 Dagens Nyheter     2016-08-29 kl. 16:07     854 words

thumb

 

Stefan Jansson och Roger Lindberg från Köping kommer att representera Sverige i rullstolsrugby under Paralympics i Rio, som inleds 7 september. Totalt innehåller laget tolv spelare, som har siktet inställt på medalj.

Storlagen utmanas: Vi ska ha medalj. Stefan Jansson och Roger Lindberg från Köping kommer att representera Sverige i rullstolsrugby under
Paralympics i Rio, som inleds 7 september.... För hans del är det andra Paralympics...

 

 

 

Idrott i lokalmedia 6: 2016

 

 Riksidrottsförbundet     2016-08-29 kl. 15:59     633 words

thumb

 

50 intresserade på första träningen när Mjällby AIF och SISU Idrottsutbildarna erbjuder fotbollsträning för asylsökande.

Nu laddar han för
Paralympics som inleds den 7 september. -... Själva känslan inför Paralympics är förstås att det ska bli väldigt kul.

 

 

 

Photoshoppade funktionshinder för Paralympics-kampanj

 

 Dagens Media     2016-08-29 kl. 15:52     159 words

thumb

 

I stället för att låta deltagarna illustrera sig själva lät en pr-byrå två skådespelare - Cleo Pires and Paulo Vilhena - agera modeller för kampanjen Vi är alla paralympier. Bilderna publicerades i brasilianska Vogues kanaler.

Photoshoppade funktionshinder för
Paralympics-kampanj.... Cleo Pires and Paulo Vilhena - agera modeller för kampanjen Vi är alla paralympier.... Kampanjen får nu kritik från flera håll för att deltagarna själva inte fått representera Paralympics. -

 

 

 

Nicolina är laddad inför Paralympics

 

 Sveriges Radio Göteborg     2016-08-29 kl. 14:47     69 words

thumb

 

Nicolina Pernhem är en av Sveriges guldhopp i Paralympics. Snart reser hon till Rio för att tävla i judo. - Judo är en sport som passar väldigt bra om man är synskadad, berättar Nicolina Pernhem, på besök i förmiddagsprogrammet.

Nicolina är laddad inför
Paralympics.... Nicolina Pernhem är en av Sveriges guldhopp i Paralympics.... Judo är en sport som passar väldigt bra om man är synskadad, berättar Nicolina Pernhem, på besök i förmiddagsprogrammet.Paralympics arrangeras den 7-18...

 

 

 

Paralympics - spel med visioner

 

 Östgötatidningen     2016-08-29 kl. 12:04     126 words

thumb

 

Av Tina Andersson. RIO. Paralympics i Rio de Janeiro, Brasilien, pågår 7-18 september och är det femtonde sommarparalympics i ordningen. Sverige representeras av nära 60 delatagare i årets tävlingar.

Paralympics - spel med visioner.... Av Tina Andersson. RIO. Paralympics i Rio de Janeiro, Brasilien, pågår 7-18 september och är det femtonde sommarparalympics i ordningen.... Sverige representeras av nära 60 delatagare i årets tävlingar.Cirka 4200 paralympier...

 

 

 

Motalatrio - svenskt medaljhopp i Rio

 

 Östgötatidningen     2016-08-29 kl. 12:04     333 words

thumb

 

Av Tina Andersson. Bordtennistruppen Spelare: Anna-Carin Ahlqvist, Ingela Lundbäck, Emil Andersson, Linus Karlsson, Alexander Öhgren, Victor Sjöqvist. Ledare: Förbundskapten Daniel Ellerman.

MOTALA/SVERIGE. I nästa vecka drar de
paralympiska spelen i Rio de Janeiro igång.... I den svenska paralympiska bordtennistruppen återfinns inte mindre än tre spelare och två ledare från Västers BTK Team Motala.... Medaljer tror han på, inte minst efter framgångarna i Paralympics...

 

 

 

Karl Forsman toppar formen inför Paralympics

 

 Sveriges Radio Jämtland     2016-08-29 kl. 11:35     198 words

thumb

 

Nästa vecka startar Paralympics i Brasilien. Redan på fredag åker Östersunds medaljhopp simmaren Karl Forsman till Rio. - Jag har gjort det bästa jag kan göra och formen är i topp, säger Karl Forsman till P4 Jämtland.

Karl Forsman toppar formen inför
Paralympics.... Nästa vecka startar Paralympics i Brasilien.... Jag har gjort det bästa jag kan göra och formen är i topp, säger Karl Forsman till P4 Jämtland.Paralympics inleds 7 september.... Själva känslan inför Paralympics...

 

 

 

Ige: Konkurrensen har hårdnat

 

 SVT Nyheter     2016-08-29 kl. 10:26     385 words

thumb

 

I Paralympics 2012 tog Jeffrey Ige silver i kula - något som även ledde till att han fick Sportspegelpriset på Idrottsgalan. I morgon åker han till Rio för att kämpa om en ny medalj.

I
Paralympics 2012 tog Jeffrey Ige silver i kula - något som även ledde till att han fick Sportspegelpriset på Idrottsgalan.... Reporter. Kulstötaren Jeffrey Ige åker till Rio i morgon för att finslipa formen inför Paralympics.

 

 

 

Intl news

 

Russia’s Paralympic ban is only hurting the Games

 

 The Roar     2016-08-30 kl. 08:48     671 words

thumbnail

 

‘This is the most disgraceful performance by a national squad in Australian sporting history.’ ‘They went away expected to win 50 gold medals and won a miserable five.’ ‘Showed no discipline.

Russia’s
Paralympic ban is only hurting the Games. ‘This is the most disgraceful performance by a national squad in Australian sporting history.’ ‘They went away expected to win 50 gold medals and won a miserable five.’ ‘Showed no

 

 

 

SGS Awarded Rio 2016 Olympics with ISO 20121 Certification

 

 Free Press Release     2016-08-30 kl. 08:45     315 words

thumbnail

 

Switzerland, August 30,2016/Free-Press-Release.

Following a thorough audit process conducted by SGS, work by the Rio 2016 Organizing Committee to deliver the Olympic and
Paralympic Games in a sustainable manner was recognized with the award of ISO 20121 certification.

 

 

 

Rwanda: Paralympian Muvunyi Eyes Gold Medal At Rio Games

 

 AfricaPulse.com     2016-08-30 kl. 08:44     41 words

thumbnail

 

[New Times] Rwanda's Paralympian Hermas Muvunyi has said he will be eyeing a gold medal when he competes at the forthcoming 2016 Rio Paralympics Games scheduled for September 7-18 in Brazil.

Rwanda:
Paralympian Muvunyi Eyes Gold Medal At Rio Games.... Rwanda's Paralympian Hermas Muvunyi has said he will be eyeing a gold medal when he competes at the forthcoming 2016 Rio Paralympics Games scheduled for September 7-18 in Brazil.Original URL:

 

 

 

Be Committed to Nigeria's Economic Development, Osinbajo Urges Investors

 

 AfricaNewsDesk.com     2016-08-30 kl. 08:34     186 words

thumbnail

 

[Leadership] The Vice President, Prof. Yemi Osinbajo, on Monday called on both local and foreign investors to be committed to the country's economic development, especially in the payment of taxes as required.... Published By: Nigeria.

Sudan
Paralympic Committee Names 23 Athletes for Rio Games Nigeria still 152nd in Human Development ranking.

 

 

 

L.A. Tourism reveals updated visitor forecast and tourism data

 

 Travel and Tour World     2016-08-30 kl. 08:33     366 words

thumbnail

 

Los Angeles Tourism & Convention Board  shared new visitation forecasts and tourism data with local hospitality partners and business leaders at the organization’s fourth annual Market Outlook Forum.

Paralympic Games to Los Angeles.

 

 

 

Blac Chyna poses nude for same mag that helped Kim break the internet

 

 TaableNote News     2016-08-30 kl. 08:32     56 words

thumbnail

 

Iggy Azalea has moved on from Nick Young, spotted with new lover Game of Thrones’ Carice van Houten and Guy Pearce welcome first child

sees Smallzy The Vogue cover-shoot that has outraged and offended
Paralympians.