Retriever

 

 

 

Morning alert 05.09.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Your profiles

Handikappidrott, Sverige

Intl news

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige

 

Rekordstor idrottens dag i Hagaparken

 

 MyNewsdesk     2016-09-05 kl. 08:40     209 words

thumb

 

Pressmeddelande Sep 05, 2016 08:40 CEST Idrottens dag i Hagaparken, som har prins Daniel som initiativtagare, hålls för fjärde gången den 11 september.

tidigare. Några av de idrotter som finns att testa är skateboard,
parasport, ridsport och gymnastik. -

 

 

 

Märtha Louise ställer in uppdrag: "Prioriterar barnen"

 

 Svensk Damtidning     2016-09-05 kl. 07:48     116 words

thumb

 

En månad har gått sedan Märtha Louises och Ari Behns skilsmässa blev officiell. I sviterna av uppbrottet ställer prinsessan nu in flera uppdrag. Häromveckan ställde prinsessan Märtha Louise in sin medverkan vid Paralympics i Rio.

Häromveckan ställde prinsessan Märtha Louise in sin medverkan vid
Paralympics i Rio.Precis som många kungligheter innan henne skulle hon resa till Brasilien för att stötta idrottarna i deras kamp mot medaljerna.

 

 

 

Helene Ripa redo för Paralympics i ny idrott

 

 Dagens Nyheter     2016-09-05 kl. 07:00     1551 words

thumb

 

Det varma, breda leendet möter resenärerna i ankomsthallen på Arlanda. Ett leende som tillhör en av Sveriges främsta idrottsprofiler, Helene Ripa, guldmedaljör på 15 km skidor i Paralympics i Sotji för två år sedan.

Helene Ripa redo för
Paralympics i ny idrott.... Ett leende som tillhör en av Sveriges främsta idrottsprofiler, Helene Ripa, guldmedaljör på 15 km skidor i Paralympics i Sotji för två år sedan.Vid sommarspelen i Rio de Janeiro, som inleds på onsdag, ska...

 

 

 

Victor mot Rio och Paralympics

 

 Jnytt     2016-09-05 kl. 06:09     837 words

thumb

 

Viktor Sjöqvist från Habo är Jönköpings bidrag till Paralympics i Rio de Janeiro, Sjöqvist är en del utav det svenska bordtennislandslaget som åker till Rio.

Victor mot Rio och
Paralympics.... Viktor Sjöqvist från Habo är Jönköpings bidrag till Paralympics i Rio de Janeiro, Sjöqvist är en del utav det svenska bordtennislandslaget som åker till Rio.Han åker till Brasilien som en av lägst rankade spelarna i sin...

 

 

 

VM-kval och Paralympics

 

 Trelleborgs Allehanda     2016-09-05 kl. 03:05     249 words

thumb

 

Den idrottsintresserade har saker att se fram emot i veckan trots att OS är avslutat. Nu börjar ju Paralympics, och Sverige VM-kvalar i fotboll. Fotboll. Sverige inleder kvalet inför VM 2018 med en hemmamatch mot Holland.

VM-kval och
Paralympics.... Nu börjar ju Paralympics, och Sverige VM-kvalar i fotboll.... Paralympics, på samma plats som den stora olympiaden nämligen Rio de Janeiro.... SVT kommer att sända från Paralympics, både i tv och på webben.

 

 

 

Fem svenska para-mästare korade

 

 Ridsport     2016-09-04 kl. 21:52     160 words

thumb

 

Dressyr Snart startar Paralympics med två svenska ryttare, men på hemmaplan hos Lurbo RK var det SM-medaljer som gällde. Fem stycken fördelades under helgen.

Dressyr Snart startar
Paralympics med två svenska ryttare, men på hemmaplan hos Lurbo RK var det SM-medaljer som gällde.

 

 

 

Tomma läktare hotar Paralympics

 

 Nya Lidköpings-Tidningen     2016-09-04 kl. 19:49     49 words

thumb

 

Blir det en ny fest eller brändes allt krut på OS? Med bara dagar kvar till Paralympics i Rio har fortfarande bara hälften av biljetterna sålts. Redan under OS hade Rio-arrangörerna svårt att locka publik.

Tomma läktare hotar
Paralympics.... Med bara dagar kvar till Paralympics i Rio har fortfarande bara hälften av biljetterna sålts.... Redan under OS hade Rio-arrangörerna svårt att locka publik.Och inför Paralympics, som invigs på onsdag, ser det lika illa...

 

 

 

Sorundaryttare bäst paradressyr

 

 Upsala Nya Tidning     2016-09-04 kl. 19:38     405 words

thumb

 

Det var hög klass på ritterna när SM i paradressyr avgjordes under helgen hos Lurbo ridklubb i Uppsala.

Hon har tävlat inom paradressyr i 20 år och bl a deltagit vid
Paralympics i såväl Atlanta, Sydney som Aten.

 

 

 

Tomma läktare hotar Paralympics

 

 Östgöta Correspondenten     2016-09-04 kl. 19:27     477 words

thumb

 

Blir det en ny fest eller brändes allt krut på OS? Med bara dagar kvar till Paralympics i Rio har fortfarande bara hälften av biljetterna sålts. Redan under OS hade Rio-arrangörerna svårt att locka publik.

Tomma läktare hotar
Paralympics.... Med bara dagar kvar till Paralympics i Rio har fortfarande bara hälften av biljetterna sålts.... Redan under OS hade Rio-arrangörerna svårt att locka publik.Och inför Paralympics, som invigs på onsdag, ser det lika illa ut.

  The news article is mentioned in 33 other sources
Motala & Vadstena Tidning (web) - Metro (web) - Hallands Nyheter (web) - TTELA (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Göteborgs-Posten (web) - Västerviks-Tidningen (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Bohusläningen (web) - Helagotland (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Kristianstadsbladet (web) - Borås Tidning (web) - Sydsvenskan (web) - Ystads Allehanda (web) - Norrtelje Tidning (web) - Svenska Dagbladet (web) - Nerikes Allehanda (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - Hallandsposten (web) - Barometern (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Piteå-Tidningen (web) - Folkbladet (web) - Smålandsposten (web) - Sydöstran (web) - Folkbladet.nu (web) - Aftonbladet (web) - Östra Småland (web) - News 55 (web)

 

 

 

Snabba steg framåt med hjälp av tre hjul: "Alla ska få chansen"

 

 Hela Hälsingland     2016-09-04 kl. 14:17     271 words

thumb

 

Idrottsdagen för förståndshandikappade gick fort fram med hjäp av en springcykel. Nu hoppas Downföreningens ordförande att träningsviljan ska öka.

På Hällåsens Idrottsplats samlades under lördagen förståndshandikappade från Söderhamn för att testa olika idrottsgrenar som bland annat ingår i
Paralympic.... Idrottsdagen var ett samarbete mellan Parasport Gävleborg och Söderhamns IF, med...

 

 

 

Succé i London - så minns vi senaste sommar-Paralympics

 

 SVT Nyheter     2016-09-04 kl. 11:01     99 words

thumb

 

SVT sänder omkring 300 timmar från Paralympics i Rio. Med rekordpublik under London-Paralympics för fyra år sedan, bjuder SVT Sport på en tillbakablick från höjdpunkterna - med endast tre dagar kvar till invigningen.

Succé i London - så här minns vi senaste
Paralympics.... SVT sänder omkring 300 timmar från Paralympics i Rio.... Med rekordpublik under London-Paralympics för fyra år sedan, bjuder SVT Sport på en tillbakablick från höjdpunkterna - med endast tre dagar kvar...

 

 

 

Ripa jagar nytt guld - i ny gren

 

 SVT Nyheter     2016-09-04 kl. 10:28     249 words

thumb

 

Hon är 45 år och vann guld i Sotji för två år sen i vinter-Paralympics (skidor 15 km). Nu satsar Helene Ripa på nya framgångar i Rio - i ny idrott - kanot! Reporter - Jag vet vad jag kan och älskar att träna hårt.

Hon är 45 år och vann guld i Sotji för två år sen i vinter-
Paralympics (skidor 15 km).... Vilket innebar att hon fick en plats till Paralympics i Rio.

 

 

 

Intl news

 

Rio Paralympics: Devendra, India's one-armed javelin legend

 

 Times of India     2016-09-05 kl. 08:52     406 words

thumbnail

 

NEW DELHI: Headlining the largest Indian contingent at any Paralympic Games is one-armed javelin thrower Devendra Jhajharia, who will be aiming to add to his impressive list of achievements in Rio de Janeiro when the event gets underway on September 7.

Rio
Paralympics: Devendra, India's one-armed javelin legend.... NEW DELHI: Headlining the largest Indian contingent at any Paralympic Games is one-armed javelin thrower Devendra Jhajharia, who will be aiming to add to his impressive list of achievements...

 

 

 

Julie Bishop pays tribute to Holocaust victims

 

 Yahoo! News Australia     2016-09-05 kl. 08:50     278 words

thumbnail

 

Foreign Minister Julie Bishop has payed her respects to the victims of the Holocaust during a visit to Jerusalem. Ms Bishop was given a personal tour of the Yad Vashem Museum and laid a wreath in the Hall of Remembrance.

7News Adelaide September 2, 7:05 pm The
Paralympic team has been rocked as one of its cyclists has been suspended for doping.

 

 

 

Gold chase is tainting Paralympics

 

 NewsReality.com     2016-09-05 kl. 08:49     39 words

thumbnail

 

The darkness that was left behind in Rio when the Olympic flame was extinguished two weeks ago will be replaced this week by the Paralympic flame, and 11 days of competition that is deliberately positioned as "inspiring" and "uplifting".

Gold chase is tainting
Paralympics.... The darkness that was left behind in Rio when the Olympic flame was extinguished two weeks ago will be replaced this week by the Paralympic flame, and 11 days of competition that is deliberately positioned as...

 

 

 

Weather gods smile kindly on community games

 

 Haslemere Today     2016-09-05 kl. 08:45     774 words

thumbnail

 

Jeremy Hunt, Isobel Pooley, Lewis Mason, Julia Potts, Carole Cockburn, Jeff Robins, Mike Hodge and the mayor and mayoress of Waverley, Chris and

The annual event is a legacy initiative taken up by Farnham stemming from the London 2012 Olympic and
Paralympic Games, although the real inspiration this time around came from the fantastic GB performances in Rio.... Boccia is an established Paralympic...

 

 

 

Gold chase is tainting Paralympics

 

 ForNaija.com     2016-09-05 kl. 08:40     324 words

thumbnail

 

"Economic Crisis" Protesters Chase Venezuelan President Through The Streets After Political Event. Video Tragic!

Gold chase is tainting
Paralympics.... Video Tragic!Bus runs into Man trying to Chase Another Bus for Bashing his Car Reality hits home as Bafana chase meaningless dream Paralympics:... Team Nigeria departs today Russia to hold alternative ‘Paralympics’ for banned athletes Seasoned Situ carries the flag to Paralympics Rio 2016 Paralympics...

 

 

 

In pics: SA Paralympics team leaves for Rio

 

 MSN South Africa     2016-09-05 kl. 08:37     42 words

thumbnail

 

SA Paralympics team leaves for Rio The SA Paralympic team during their departure at the OR Tambo International Airport on August 31, 2016 in Johannesburg. The team will compete at the Rio Paralympic Games in Brazil.

In pics: SA
Paralympics team leaves for Rio.... SA Paralympics team leaves for Rio The SA Paralympic team during their departure at the OR Tambo International Airport on August 31, 2016 in Johannesburg.... The team will compete at the Rio Paralympic Games in...

 

 

 

September 5, 2016

 

 Journal-Gazette     2016-09-05 kl. 08:35     517 words

thumbnail

 

He seems to be implying that we were great once but are not great now. Were we great when slavery was rampant in America? Maybe we were great when we stole this land from the Indians and tried to commit genocide against them.

Now, get prepared to watch amazing performances by amazing athletes at the
Paralympics.

 

 

 

Paralympics: Rahman targets magical 300kg lift

 

 Siasat Daily     2016-09-05 kl. 08:34     302 words

thumbnail

 

Rio de Janeiro: Siamand Rahman’s most serious bid yet to become the first Paralympian to lift more than 300 kilos will be one of the highlights of the Rio Games.

Paralympics: Rahman targets magical 300kg lift.... Rio de Janeiro: Siamand Rahman’s most serious bid yet to become the first Paralympian to lift more than 300 kilos will be one of the highlights of the Rio Games.And having powerlifted the equivalent of...

 

 

 

GB star going for gold in two sports

 

 CBBC     2016-09-05 kl. 08:31     86 words

thumbnail

 

The Paralympic Games officially get going on Wednesday and Britain is sending more than 260 athletes, with a range of disabilities, to Rio to compete. One of Paralympics GB's brightest stars is Kadeena Cox.

The
Paralympic Games officially get going on Wednesday and Britain is sending more than 260 athletes, with a range of disabilities, to Rio to compete.... One of Paralympics GB's brightest stars is Kadeena Cox.She has a condition called multiple...

 

 

 

Paralympics: Meet Deepa, athlete extraordinaire

 

 NewsR.in     2016-09-05 kl. 08:28     29 words

thumbnail

 

(38 minutes ago) The 45-year-old has to her credit several records, and being confined to a wheelchair has not stopped her from chasing excellence.

Paralympics: Meet Deepa, athlete extraordinaire.

 

 

 

Doping scandal won’t derail shell-shocked team

 

 Tasmania Mercury     2016-09-05 kl. 08:25     502 words

thumbnail

 

AUSTRALIA’S Paralympic cycling team is fighting to emerge from a mental minefield following the shock doping scandal engulfing suspended rider Michael Gallagher, team veteran Kieran Modra says.

AUSTRALIA’S
Paralympic cycling team is fighting to emerge from a mental minefield following the shock doping scandal engulfing suspended rider Michael Gallagher, team veteran Kieran Modra says.The decorated squad leader and a five-time gold

  The news article is mentioned in 1 other source
Daily Telegraph Australia (web)

 

 

 

Rio Paralympics: Meet Deepa Malik, athlete extraordinaire

 

 World News Network     2016-09-05 kl. 08:22     1083 words

thumbnail

 

Rio Olympic में Deepa Karmakar ने रचा इतिहास !!! Artistic Gymnastics update: Dipa Karmakar qualifies for women\'s individual vault final after finishing on 8th position.After USA\'s Simone Biles scores 16.

Rio
Paralympics: Meet Deepa Malik, athlete extraordinaire.

 

 

 

Date set for Yorkshire Olympic homecoming parade

 

 Stray FM     2016-09-05 kl. 08:18     246 words

thumbnail

 

A date has been set to celebrate the achievements of Yorkshire's Olympic and Paralympic athletes in Rio. The homecoming parade will take place in Leeds City Centre on Wednesday 28 September, from late afternoon.

A date has been set to celebrate the achievements of Yorkshire's Olympic and
Paralympic athletes in Rio.... The Paralympics start later this week.... "This is a terrific opportunity for the county to congratulate Yorkshire’s Olympic and Paralympic athletes...

 

 

 

Poll suggests life with a disability has not improved in Britain since the London Paralympics

 

 Yahoo! UK and Ireland     2016-09-05 kl. 08:16     470 words

thumbnail

 

A new poll suggests four fifths of disabled people don’t think Britain is a better place to be disabled since the London 2012 Paralympics.

Poll suggests life with a disability has not improved in Britain since the London
Paralympics.... A new poll suggests four fifths of disabled people don’t think Britain is a better place to be disabled since the London 2012 Paralympics.In a poll of 1,000...

  The news article is mentioned in 2 other sources
AOL UK (web) - BT.com (web)

 

 

 

Rio Paralympics: Meet Deepa Malik, athlete extraordinaire

 

 Times of India     2016-09-05 kl. 08:13     309 words

thumbnail

 

NEW DELHI: Being confined to a wheelchair has clearly not been a deterrent for Deepa Malik, one of the country's most decorated athletes.

Rio
Paralympics: Meet Deepa Malik, athlete extraordinaire.... Paralympian Deepa Malik receiving Arjuna Award from President Pranab Mukherjee.... The first Indian woman to represent India at the Paralympics, Deepa enters the 2016 edition in Rio de Janeiro -...

  The news article is mentioned in 1 other source
Times of India (web)

 

 

 

Team SA are ready to roll as Rio Games get closer

 

 SASCOC     2016-09-05 kl. 08:11     453 words

thumbnail

 

By Just two days out from the 2016 Paralympic Games opening ceremony in Rio de Janeiro, Brazil and the Team SA athletes are getting on track with preparations. Said track and field coach, Suzanne Ferreira: ”Rio has been a pleasant surprise so far.

By Just two days out from the 2016
Paralympic Games opening ceremony in Rio de Janeiro, Brazil and the Team SA athletes are getting on track with preparations.... All are excited. One of Ferreira’s athletes, Fanie van der Merwe, is competing in his third Olympics and the T37 2008 and 2012 track gold medallist is preparing for his final Paralympics...

 

 

 

Team Nigeria arrives Rio for Paralympic Games

 

 Latest Nigerian News.com     2016-09-05 kl. 08:07     20 words

thumbnail

 

Nigeria's team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil.

Team Nigeria arrives Rio for
Paralympic Games.... Nigeria's team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil.Out of a total of 23 athletes, 6.

  The news article is mentioned in 1 other source
Latest Nigerian News.com (web)

 

 

 

Team Nigeria arrive Rio for Paralympic Games

 

 Latest Nigerian News.com     2016-09-05 kl. 08:07     19 words

thumbnail

 

Nigeria's team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil.The post appeared first on Vanguard News.

Team Nigeria arrive Rio for
Paralympic Games.... Nigeria's team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil.The post appeared first on Vanguard News.Vanguard on Mon, 05 Sep.

  The news article is mentioned in 1 other source
NigeriaNews24 .com (web)

 

 

 

Rio Paralympic Games: Ultimate guide

 

 Perth Now     2016-09-05 kl. 08:05     21 words

thumbnail

 

Ellie Cole has her leg amputated when she was a baby and has gone on to win four paralympic gold medals.

Rio
Paralympic Games:... Ultimate guide. Ellie Cole has her leg amputated when she was a baby and has gone on to win four paralympic gold medals.AMANDA LULHAM, The Daily Telegraph.

  The news article is mentioned in 3 other sources
Herald Sun (web) - Adelaide Now (web) - Northern Territory News (web)

 

 

 

Athletics Classification Concerns

 

 Sky News     2016-09-05 kl. 08:04     18 words

thumbnail

 

Video: Paralympic medallist withdraws from Team GB over UK Athletics classification concerns - as Sky's David Bowden reports.

Video:
Paralympic medallist withdraws from Team GB over UK Athletics classification concerns - as Sky's David Bowden reports.

 

 

 

Can disabled athletes outcompete able-bodied athletes?

 

 World News Network     2016-09-05 kl. 07:58     1347 words

thumbnail

 

Oscar Pistorius murder sentencing - day 3 Pretoria, 15 June 2016 - Oscar Pistorius’s lawyers and the state are back in court this week to battle over his murder sentence at the North Gauteng High Court. Watch further here: https://www.youtube.com/watch?

Can
disabled athletes outcompete able-bodied athletes?Oscar Pistorius murder sentencing - day 3 Pretoria, 15 June 2016 -... The Interview, the former Paralympian speaks to investigative journalist, Mark Williams-Thomas, in his first television interview...

 

 

 

'My leg came off playing football' - three things about Jonnie Peacock

 

 NewsR.in     2016-09-05 kl. 07:53     28 words

thumbnail

 

(7 minutes ago) Paralympic Games 100m T44 champion Jonnie Peacock reveals three things about himself in the run-up to his title defence in Rio.

(7 minutes ago)
Paralympic Games 100m T44 champion Jonnie Peacock reveals three things about himself in the run-up to his title defence in Rio.» View on web.

  The news article is mentioned in 1 other source
One News Page United Kingdom (web)

 

 

 

UC students and alumni to inspire at the Rio Paralympics (University of Canberra)

 

 World News Network     2016-09-05 kl. 07:50     1122 words

thumbnail

 

Five great reasons to study at University of Canberra Five great reasons to study at University of Canberra Five great reasons to make the University of Canberra the first choice for your future....

UC students and alumni to inspire at the Rio
Paralympics (University of Canberra).

 

 

 

Digest: Hampstead's Zaferes wins bronze in World Triathlon Series at Edmonton

 

 Baltimore Sun     2016-09-05 kl. 07:47     824 words

thumbnail

 

Katie Zaferes of Hampstead finished in 56 minutes and 56 seconds to win bronze as part of a sweep of the podium by the United States at the World Triathlon Series on Sunday in Edmonton, Alberta.

Paralympian Tatyana McFadden of Clarksville and Rio 53-kilogram wrestling gold medalist Helen Maroulis of Rockville were also named finalists.

 

 

 

Rio Paralympics 2016: Cycling team trying to move forward after teammate's positive EPO test

 

 Brisbane Times     2016-09-05 kl. 07:44     500 words

thumbnail

 

Rio de Janeiro:  With the start of competition looming, Australia's cycling team at the Paralympics is trying to move forward only a few days after the bombshell news of a teammate's positive drugs test to EPO.

Rio
Paralympics 2016:... Rio de Janeiro:  With the start of competition looming, Australia's cycling team at the Paralympics is trying to move forward only a few days after the bombshell news of a teammate's positive drugs test to EPO.  Two-time gold...

  The news article is mentioned in 3 other sources
Melbourne Age (web) - Sydney Morning Herald (web) - Brisbane Times (web)

 

 

 

Rio Paralympics 2016: Cycling team trying to move forward after teammate's positive EPO test

 

 One News Page United Kingdom     2016-09-05 kl. 07:43     39 words

thumbnail

 

(9 minutes ago) With the start of competition looming, Australia's cycling team at the Rio Paralympics is trying to move forward only a few days after the bombshell news of a teammate's positive drugs test to EPO.

Rio
Paralympics 2016:... (9 minutes ago) With the start of competition looming, Australia's cycling team at the Rio Paralympics is trying to move forward only a few days after the bombshell news of a teammate's positive drugs test to EPO.

 

 

 

Paralympic heroes battle on despite Rio crises – Daily Mail

 

 News Informer.info     2016-09-05 kl. 07:41     107 words

thumbnail

 

Daily MailParalympic heroes battle on despite Rio crisesDaily MailAustere but as battling as ever, the Paralympics start in Rio de Janeiro on Wednesday hoping that rivalry in competition can overshadow controversy off the track.

Paralympic heroes battle on despite Rio crises – Daily Mail.... Daily MailParalympic heroes battle on despite Rio crisesDaily MailAustere but as battling as ever, the Paralympics start in Rio de Janeiro on Wednesday hoping that rivalry in competition can...

 

 

 

Rio Paralympics 2016: Cycling team trying to move forward after teammate's positive EPO test

 

 Sydney Morning Herald     2016-09-05 kl. 07:34     121 words

thumbnail

 

JavaScript disabled. Please enable JavaScript to use My News, My Clippings, My Comments and user settings.

Rio
Paralympics 2016:

  The news article is mentioned in 2 other sources
Melbourne Age (web) - WA Today (web)

 

 

 

Mature heads and pocket rockets: Meet the crew

 

 BBC     2016-09-05 kl. 07:32     53 words

thumbnail

 

Team GB's LTA mixed cox four adaptive rower Pam Relph runs us through who else is in the boat with her. Follow the 2016 Paralympic Games on the BBC Sport website and Radio 5 live from 7-18 September. Fancy having a go?

Follow the 2016
Paralympic Games on the BBC Sport website and Radio 5 live from 7-18 September.

 

 

 

Miffed MS Dhoni complains to BCCI about 'technical failures' delaying West Indies T20I

 

 Firstpost.com     2016-09-05 kl. 07:26     887 words

thumbnail

 

Indian skipper Mahendra Singh Dhoni has complained bitterly to the Board of Control for Cricket in India (BCCI) about what he called an "unpardonable"

The decision followed the independent production house's successful coverage of London 2012
Paralympics coverage, and BT's Premier League football and Premier rugby union matches.

 

 

 

S. Korean Delegation Enters Rio Paralympic Village

 

 Korea Broadcasting System     2016-09-05 kl. 07:24     161 words

thumbnail

 

The South Korean delegation to the Rio de Janeiro Paralympics has checked into the athletes’ village in the Brazilian city.

S. Korean Delegation Enters Rio
Paralympic Village.... The South Korean delegation to the Rio de Janeiro Paralympics has checked into the athletes’ village in the Brazilian city.   The South Korean team held a joint entry ceremony with a Serbian delegation at a...

 

 

 

Paralympics 2016: Pam Relph's crew mates

 

 NewsR.in     2016-09-05 kl. 07:24     28 words

thumbnail

 

(4 minutes ago) Team GB's LTA mixed cox four adaptive rower Pam Relph runs us through who else is in the boat with her.

Paralympics 2016: Pam Relph's crew mates.

  The news article is mentioned in 1 other source
One News Page United Kingdom (web)

 

 

 

UC students and alumni to inspire at the Rio Paralympics

 

 Noodls     2016-09-05 kl. 07:23     766 words

thumbnail

 

University of Canberra (via noodls) / Kim Pham 5 September 2016: A proud contingent of at least seven University of Canberra students and alumni

UC students and alumni to inspire at the Rio
Paralympics.... A proud contingent of at least seven University of Canberra students and alumni. ...will be representing Australia at the 2016 Paralympics Games to be held in Rio de Janeiro, from 7 -

 

 

 

Matthew dives into Rio competition

 

 Noodls     2016-09-05 kl. 07:23     576 words

thumbnail

 

University of Canberra (via noodls) / Kim Pham 5 September 2016: University of Canberra student Matthew Haanappel is counting his lucky stars after he initially missed out on qualifying for the 2016 Paralympic team.

University of Canberra student Matthew Haanappel is counting his lucky stars after he initially missed out on qualifying for the 2016
Paralympic team.As fate would have it, the 22-year-old swimmer was at the top of the 'emergency list' and was

 

 

 

Ross rowing for gold at Rio

 

 Noodls     2016-09-05 kl. 07:23     766 words

thumbnail

 

University of Canberra (via noodls) / Kim Pham 5 September 2016: Some people refuse to take no for an answer despite facing numerous obstacles and Paralympic rower and University of Canberra nursing student Kathryn Ross is one of them.

Some people refuse to take no for an answer despite facing numerous obstacles and
Paralympic rower and University of Canberra nursing student Kathryn Ross is one of them.Ross was told she wouldn't be able to row at an elite level because of the

  The news article is mentioned in 1 other source
Noodls (web)

 

 

 

Paralympic stars in plea for disabled to take up sport

 

 One News Page United Kingdom     2016-09-05 kl. 07:02     21 words

thumbnail

 

(58 minutes ago) PARALYMPIC heroes are calling on disabled people to get inspired by the Rio Games and take up sport.

Paralympic stars in plea for disabled to take up sport.... (58 minutes ago) PARALYMPIC heroes are calling on disabled people to get inspired by the Rio Games and take up sport.

 

 

 

Paralympic gold to complete Beattie’s cabinet

 

 Daily Telegraph Australia     2016-09-05 kl. 06:53     437 words

thumbnail

 

DEFENDING world champion, tick. World record holder, tick. And the only woman who could beat her in London is a Russian banned from the 2016 Paralympics under the nation’s blanket Rio Games suspension. “So no pressure, right?

Paralympic gold to complete Beattie’s cabinet.... And the only woman who could beat her in London is a Russian banned from the 2016 Paralympics under the nation’s blanket Rio Games suspension. “So no pressure, right?,” Aussie long-jumper Carlee Beattie...

  The news article is mentioned in 2 other sources
Tasmania Mercury (web) - Tasmania Mercury (web)

 

 

 

Paralympic gold to complete Beattie’s cabinet

 

 Herald Sun     2016-09-05 kl. 06:48     21 words

thumbnail

 

Ellie Cole has her leg amputated when she was a baby and has gone on to win four paralympic gold medals.

Paralympic gold to complete Beattie’s cabinet.... Ellie Cole has her leg amputated when she was a baby and has gone on to win four paralympic gold medals.Scott Walsh, The Advertiser.

  The news article is mentioned in 8 other sources
Perth Now (web) - Northern Territory News (web) - Northern Territory News (web) - Perth Now (web) - Adelaide Now (web) - Perth Now (web) - Northern Territory News (web) - Herald Sun (web)

 

 

 

Shark and science push Xu Qing to Paralympic swimming gold – Daily Mail

 

 News Informer.info     2016-09-05 kl. 06:30     124 words

thumbnail

 

Daily MailShark and science push Xu Qing to Paralympic swimming goldDaily MailThe shark tattoo on Xu Qing’s back is a sign that he means business, but the Rio Paralympics may be the swansong for the Chinese swimming legend.

Shark and science push Xu Qing to
Paralympic swimming gold – Daily Mail.... Daily MailShark and science push Xu Qing to Paralympic swimming goldDaily MailThe shark tattoo on Xu Qing’s back is a sign that he means business, but the Rio Paralympics may be...

 

 

 

SNAPSHOT: Japan delegation ready for Rio Paralympics

 

 Enews.Shafaqna.com     2016-09-05 kl. 06:26     19 words

thumbnail

 

RIO DE JANEIRO, Brazil - Japanese athletes are in full training ahead of the Sept.

SNAPSHOT: Japan delegation ready for Rio
Paralympics.

 

 

 

SNAPSHOT: Japan delegation ready for Rio Paralympics

 

 Kyodo     2016-09-05 kl. 06:17     94 words

thumbnail

 

Japanese athletes are in full training ahead of the Sept. 7 start of the Rio de Janeiro Paralympics.

SNAPSHOT: Japan delegation ready for Rio
Paralympics.... 7 start of the Rio de Janeiro Paralympics.Masaki Fujita aims to win gold medals in road and track cycling events, while swimmer Mayumi Narita, who won 15 gold medals between 1996 and 2004, has...

 

 

 

Paralympics "need to be mainstreamed" and not overlooked

 

 United Nations Multimedia     2016-09-05 kl. 06:17     114 words

thumbnail

 

Listen / The United Nations and the Olympic flags. UN Photo/Evan Schneider All Olympic athletes, both able and disabled, deserve recognition and widespread media coverage.

Paralympics "need to be mainstreamed" and not overlooked.... UN Photo/Evan Schneider All Olympic athletes, both able and disabled, deserve recognition and widespread media coverage.That's according to Guozhong Zhang, formerly of the Chinese National Paralympic...

 

 

 

Japan delegation ready for Rio Paralympics

 

 Enews.Shafaqna.com     2016-09-05 kl. 06:16     16 words

thumbnail

 

RIO DE JANEIRO, Brazil - Masaki Fujita of Japan, who will take part in the Rio

Japan delegation ready for Rio
Paralympics.

 

 

 

Paralympian calls for equal recognition at Ballarat precinct

 

 ABC Online     2016-09-05 kl. 06:16     324 words

thumbnail

 

Related Story: Swimmers with Down syndrome missing Paralympics under 'unfair' rules Ballarat's Paralympians deserve to be

Paralympian calls for equal recognition at Ballarat precinct.... Related Story: Swimmers with Down syndrome missing Paralympics under 'unfair' rules Ballarat's Paralympians deserve to be. ...recognised alongside the city's Olympians on the...

 

 

 

Paralympic classification expert claims 'cheating is not endemic' - Telegraph.co.uk

 

 NewsJS.com     2016-09-05 kl. 06:15     50 words

thumbnail

 

Telegraph.co.ukParalympic classification expert claims 'cheating is not endemic'Telegraph.co.

Paralympic classification expert claims 'cheating is not endemic' -... Telegraph.co.uk. Telegraph.co.ukParalympic classification expert claims 'cheating is not endemic'Telegraph.co.ukThe head of the Paralympic classification system has called for tighter...

 

 

 

The Paralympic Flame Arrives in Rio -- Monday Memo...

 

 Around The Rings     2016-09-05 kl. 06:10     634 words

thumbnail

 

(ATR) The 2016 Paralympic Torch Relay continues its 155 mile trek across each region of Brazil.

The
Paralympic Flame Arrives in Rio --... Monday Memo...(ATR) The 2016 Paralympic Torch Relay continues its 155 mile trek across each region of Brazil.Member of the movement of people with disability -Paul Becker - carries the Paralympic torch in Park...

 

 

 

Stone Town Councillor calls on Royal Mail to paint postbox gold...

 

 The Sentinel     2016-09-05 kl. 06:06     471 words

thumbnail

 

Comments (0) ​A CAMPAIGNER for sporting hero Joe Clarke's hometown is calling for post boxes to be painted gold in honour of 2016's record crop of Olympic medallists.

Staffordshire already has several gold post boxes in honour of 2012 Olympic and
Paralympic gold medal winners.... "As the host nation, our gold post boxes were a unique, highly visible and fitting way to recognise the successes of Team GB and Paralympics...

 

 

 

Liu Yandong meets sports delegation for Rio Paralympic Games

 

 Chinese Olympic Committee     2016-09-05 kl. 06:04     180 words

thumbnail

 

Chinese Vice Premier Liu Yandong and State Councilor Wang Yong meet with China's sports delegation for the upcoming 15th Paralympic Games in Beijing, capital of China, Aug. 29, 2016. (Xinhua/Xie Huanchi) BEIJING, Aug.

Liu Yandong meets sports delegation for Rio
Paralympic Games.... Chinese Vice Premier Liu Yandong and State Councilor Wang Yong meet with China's sports delegation for the upcoming 15th Paralympic Games in Beijing, capital of China, Aug.

 

 

 

Chinese delegation ready for Rio Paralympics

 

 Chinese Olympic Committee     2016-09-05 kl. 06:04     456 words

thumbnail

 

RIO DE JANEIRO, Sept. 3 (Xinhua) -- The Chinese delegation, which features nearly 500 people including athletes, coaches and officials, has been well accommodated at the Rio Paralympic Village, a team official said on Saturday.

Chinese delegation ready for Rio
Paralympics.... 3 (Xinhua) -- The Chinese delegation, which features nearly 500 people including athletes, coaches and officials, has been well accommodated at the Rio Paralympic Village, a team official said on...

 

 

 

Veteran official Rick Garger may be in the press box, but he's still in the game

 

 Morning Call     2016-09-05 kl. 05:49     945 words

thumbnail

 

Rick Garger was always easy to spot on the football field. The former Dieruff High and Millersville lineman made for an imposing figure in his striped shirt.

Whitehall High graduate and Salisbury Township resident Noga Nir-Kistler qualified in several events of the
Paralympic Games in Rio, but didn't make the trip due to her doctor's recommendation.... Nir-Kistler, who has battled RSD (reflex sympathetic dystrophy), a debilitating nerve disease, for 17 years, earned the bronze in the 100 breaststroke at the London Paralympic...

 

 

 

Veterinary Care For Rio 2016 Equine Athletes

 

 Mid-South Horse Review     2016-09-05 kl. 05:47     876 words

thumbnail

 

2016/09/04 Dr Thomas Wolff, President of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Veterinary Commission, leads a 130-strong world-class team of veterinary experts, including leading surgeon Carlos Eduardo Veiga (left).

2016/09/04 Dr Thomas Wolff, President of the Rio 2016 Olympic and
Paralympic Veterinary Commission, leads a 130-strong world-class team of veterinary experts, including leading surgeon Carlos Eduardo Veiga (left).One of the nine specially equipped

 

 

 

Tens of thousands of Brazilians protest against new president in Sao Paulo

 

 Fox News Latino     2016-09-05 kl. 05:44     280 words

thumbnail

 

Rio de Janeiro –   Rio de Janeiro, Sep 4 (efe_epa).

Authorities had considered refusing to authorize protesters to gather Sunday on Paulista Avenue because the flame for the Rio
Paralympics was scheduled to be carried along the thoroughfare that same day.

  The news article is mentioned in 13 other sources
India Online.in (web) - India.com (web) - ProKerala.com (web) - Daijiworldcom (web) - Bernama (web) - Can India News (web) - NewKerala.com (web) - Latin American Herald Tribune (web) - Yahoo! India (web) - Business Standard India (web) - NetIndia123.com (web) - NAM News Network (web) - Firstpost.com (web)

 

 

 

The Scots heading for Rio with the biggest Paralympian team in 20 years - Glasgow Evening Times

 

 NewsJS.com     2016-09-05 kl. 05:41     65 words

thumbnail

 

The Scots heading for Rio with the biggest Paralympian team in 20 yearsGlasgow Evening TimesSAM Ingram is proud to be a Paralympian, but it is not just about the medals he has won.

The Scots heading for Rio with the biggest
Paralympian team in 20 years -... The Scots heading for Rio with the biggest Paralympian team in 20 yearsGlasgow Evening TimesSAM Ingram is proud to be a Paralympian, but it is not just about the medals he has...

 

 

 

Mass protests in Brazil against Temer 'coup'

 

 Yahoo! UK and Ireland     2016-09-05 kl. 05:36     274 words

thumbnail

 

Tens of thousands took to Brazilian streets to support sacked leader Dilma Rousseff and protest the new government of Michel Temer, who has taken power and downplayed the protests.

The demonstration was held in the late afternoon so as not to interfere with the passing of the torch from the
Paralympic Games, a Rio event due to start within three days -- where another 2,000 people had demonstrated.

  The news article is mentioned in 27 other sources
Yahoo! News (web) - Yahoo! Singapore (web) - Yahoo! Finance (web) - Digital Journal (web) - Yahoo! News Australia (web) - Bangkok Post (web) - Daily Nation (web) - Middelburg Observer (web) - Deccan Chronicle (web) - Bangladesh Sangbad Sangstha (web) - Standerton Advertiser (web) - France24 (web) - Ladysmith Gazette (web) - Rising Sun Overport (web) - Maritzburg Sun (web) - Northern KZN Courier (web) - Phoenix Sun.co.za (web) - Mpumalanga News (web) - Roodepoort Record (web) - NDTV (web) - Rising Sun Chatsworth (web) - RocketNews (web) - MyInforms (web) - Daily Nation (web) - AfricanSeer (web) - The Gulf Today (web) - Pakistan Today (web)

 

 

 

Paralympics ticket sales could hit 2 million

 

 Namibia Press Agency     2016-09-05 kl. 05:34     98 words

thumbnail

 

Contributed by NAMPA / Xinhua. RIO DE JANEIRO, Sept. 4 (Xinhua) -- More than 80% of the 2.

Paralympics ticket sales could hit 2 million.... 4 (Xinhua) -- More than 80% of the 2.4 million tickets made available for the Rio Paralympics could be sold amid a late surge in demand, according to the head of the Brazilian Paralympic Committee (CPB).

  The news article is mentioned in 6 other sources
China.org.cn (web) - SINA (web) - Global Times (web) - Xinhua News Agency (web) - Namibia Press Agency (web) - HT Syndication (web)

 

 

 

Ireland moves south to help further career

 

 Gladstone Observer     2016-09-05 kl. 05:30     312 words

thumbnail

 

GLADSTONE'S Jack Ireland and his family are moving to Brisbane to help develop his career and the young gun says he is "ready for the challenge”.

Jack was also named in Swimming Queensland Gold Squad and was invited to the Towards Tokyo training camp with other Talent Identified swimmers, Olympians and
Paralympians.

 

 

 

Can disabled athletes outcompete able-bodied athletes?

 

 One News Page United Kingdom     2016-09-05 kl. 05:27     33 words

thumbnail

 

Well before Oscar Pistorius was first granted leave by the International Athletics Federation to compete in the Olympics, sports fans had questioned whether disabled athletes would ever outcompete their able-bodied counterparts.At...

Can
disabled athletes outcompete able-bodied athletes?Well before Oscar Pistorius was first granted leave by the International Athletics Federation to compete in the Olympics, sports fans had questioned whether disabled athletes would ever outcompete

 

 

 

Rio Paralympics 2016: Kiwi javelin thrower Holly Robinson is reaching the sharp end

 

 Unlimited Magazine     2016-09-05 kl. 05:19     654 words

thumbnail

 

Holly Robinson is reaching the sharp end of her young career. The Kiwi world No 1 javelin thrower has chucked everything to one side to focus on winning gold at the Paralympic Games in Rio this month.

Rio
Paralympics 2016:... The Kiwi world No 1 javelin thrower has chucked everything to one side to focus on winning gold at the Paralympic Games in Rio this month.The 21-year-old has past experience of the Paralympics.... READ MORE: * Record haul at Paralympics? * * Kiwi Paralympic...

  The news article is mentioned in 20 other sources
Unlimited Magazine (web) - stuff.co.nz (web) - Waikato Times (web) - Nelson Mail (web) - Sunday Star-Times (web) - Taranaki Daily News (web) - Unlimited Magazine (web) - Unlimited Magazine (web) - Nelson Mail (web) - Waikato Times (web) - Taranaki Daily News (web) - Sunday Star-Times (web) - stuff.co.nz (web) - Unlimited Magazine (web) - Marlborough Express (web) - Manawatu Standard (web) - Waikato Times (web) - Sunday Star-Times (web) - Nelson Mail (web) - Taranaki Daily News (web)

 

 

 

Play It Forward Sept. 5-11: The mystery of the 2016 NFL season, starting with Week 1

 

 Press-Telegram     2016-09-05 kl. 05:16     2156 words

thumbnail

 

Ranking top 10 sports events Sept. 5-11 you won’t want to miss: NO. 1: NFL WEEK 1: CAROLINA at DENVER Details/TV: Thursday, 5:30 p.m., Ch. 4 SAN DIEGO at KANSAS CITY Details/TV: Sunday, 10 a.m., Ch.

25. •
PARALYMPIC GAMES:

  The news article is mentioned in 7 other sources
Redlands Daily Facts (web) - Inland Valley Daily Bulletin (web) - Pasadena Star News (web) - Whittier Daily News (web) - Daily Breeze (web) - Los Angeles Daily News (web) - San Bernardino County Sun (web)

 

 

 

Tear gas at pro-Dilma Brazil protest

 

 BBC     2016-09-05 kl. 05:08     327 words

thumbnail

 

Tens of thousands of people have taken to the streets in Brazil to demonstrate against the government. Organisers said 50,000 people - a record number - turned out in Sao Paulo alone for a seventh day of protests against the new President Michel Temer.

The
Paralympic Games will begin in Rio de Janeiro on Wednesday.

  The news article is mentioned in 5 other sources
AFP (web) - The Express Tribune (web) - Financial Express Bangladesh (web) - Deutsche Welle (web) - MSN News US (web)

 

 

 

Gateway to Gold

 

 ZDNet     2016-09-05 kl. 05:03     190 words

thumbnail

 

U. S. Paralympics is proud to introduce the new mobile application, a new tool designed especially for aspiring Paralympic athletes. It's never been easier to submit a video showing us your skill in your sport.

Gateway to Gold. U. S.
Paralympics is proud to introduce the new mobile application, a new tool designed especially for aspiring Paralympic athletes.... U. S. Paralympics encourages you to download the Gateway to Gold app. as a total resource for your Paralympics...

 

 

 

New on netflix: Tangerines or Black, it's time to add TV colour

 

 Irish Independent     2016-09-05 kl. 04:37     1264 words

thumbnail

 

To the uninitiated you might say that Raymond 'Red' Reddington is a bit like Breaking Bad's Walter White. To the uninitiated you might say that Raymond 'Red' Reddington is a bit like Breaking Bad's Walter White.

With the Rio
Paralympics starting in three days, this is a perfect moment for this documentary following Ellie Simmonds, 21-year-old British gold medallist Paralympian swimmer, as she travels to South Africa to fulfil a lifelong ambition - overcome

 

 

 

Paralympic torch relay held in Sao Paulo

 

 People.com.cn     2016-09-05 kl. 04:19     359 words

thumbnail

 

The Paralympic torch is ignited ahead of the Paralympic torch relay in Sao Paulo, Brazil, on Sept. 4, 2016. The Rio 2016 Paralympic Games will be held from Sept. 7 to 18.

Paralympic torch relay held in Sao Paulo.... The Paralympic torch is ignited ahead of the Paralympic torch relay in Sao Paulo, Brazil, on Sept.... 4, 2016. The Rio 2016 Paralympic Games will be held from Sept.

 

 

 

Transparency key to sports funding says minister

 

 Irish Examiner     2016-09-05 kl. 04:14     404 words

thumbnail

 

Sports Minister Patrick O’Donovan has vowed to impose strict new transparency rules on sporting bodies receiving State funds in response to the Rio Olympics controversy unless full clarity on how money is spent is provided.

Speaking before returning to Brazil for the start of the
Paralympic Games on Wednesday, Mr O’Donovan stressed that “the cost of receiving public money is 100% probity and 100% compliance”.

 

 

 

US Paralympic National Team gear up for 2016 summer Paralympic Games in Rio

 

 TaableNote News     2016-09-05 kl. 04:10     159 words

thumbnail

 

As the USMNT continue their road to Russia in World Cup Qualifying, another elite national soccer team is gearing up for a major tournament: the US Paralympic National Soccer Team.

US
Paralympic National Team gear up for 2016 summer Paralympic Games in Rio.... As the USMNT continue their road to Russia in World Cup Qualifying, another elite national soccer team is gearing up for a major tournament: the US Paralympic National Soccer...

 

 

 

Triathlon: Summer Cook Wins First WTS Race to Lead U.S. Podium Sweep in Edmonton

 

 Runners Web     2016-09-05 kl. 03:51     756 words

thumbnail

 

EDMONTON, Alberta -- Summer Cook picked up her first career ITU World Triathlon Series victory on Sunday, winning the gold medal on the way to an American sweep at Edmonton's Hawrelak Park.

Championships, Pan American Games and the Olympic and
Paralympic Games.

 

 

 

Paralympic torch relay held in Sao Paulo

 

 SINA     2016-09-05 kl. 03:46     65 words

thumbnail

 

SINA English is the English-language destination for news and information about China. Find general information on life, culture and travel in China through our news and special reports or find business partners through our online Business Directory.

Paralympic torch relay held in Sao Paulo.

 

 

 

Paralympics can be a hard sell but well worth the investment

 

 Irish Independent     2016-09-05 kl. 03:35     747 words

thumbnail

 

The Paralympics, at times, can be a hard sell.

Paralympics can be a hard sell but well worth the investment.... The Paralympics, at times, can be a hard sell.Occurring at a time when most sports fans are still knee-deep in the hangover from an Olympic bender, many are too busy nursing themselves back...

 

 

 

Germany's 'Blade Jumper' ready for Rio Paralympics defence (AFP)

 

 Yahoo! News Australia     2016-09-05 kl. 03:35     40 words

thumbnail

 

Four uncapped players in Wallabies squad Winger Henry Speight and four uncapped players have been included in a 33-man Wallabies squad named by

Germany's 'Blade Jumper' ready for Rio
Paralympics defence (AFP).

 

 

 

Paralympics: Sporting heroes battle on despite Rio crises

 

 Asiaone     2016-09-05 kl. 03:35     679 words

thumbnail

 

RIO DE JANEIRO - Austere but as battling as ever, the Paralympics start in Rio de Janeiro on Wednesday hoping that rivalry in competition can overshadow controversy off the track.

Paralympics: Sporting heroes battle on despite Rio crises.... RIO DE JANEIRO - Austere but as battling as ever, the Paralympics start in Rio de Janeiro on Wednesday hoping that rivalry in competition can overshadow controversy off the track.Caught in...

  The news article is mentioned in 12 other sources
AFP (web) - Yahoo! News (web) - Yahoo! Singapore (web) - Yahoo! News Australia (web) - AFP (web) - Breitbart.com (web) - Yahoo! Finance (web) - Yahoo! News (web) - Yahoo! News Australia (web) - Bangkok Post (web) - France24 (web) - Japan Today (web)

 

 

 

Thousands throng Isha’s Gramotsavam in Coimbatore

 

 Deccan Chronicle     2016-09-05 kl. 03:34     489 words

thumbnail

 

COIMBATORE : Thousands of people at the overflowing Codissia grounds here joined the grand finale of the rural sport tournament, the 12th edition of the Isha Gramotsavam.

For the first time in the tournament’s history, a volleyball game for the disabled, in association with the
Paralympics Association of Coimbatore was organised.

 

 

 

Can disabled athletes outcompete able-bodied athletes?

 

 Conversation UK     2016-09-05 kl. 03:34     868 words

thumbnail

 

Well before Oscar Pistorius was first granted leave by the International Athletics Federation to compete in the Olympics, sports fans had questioned whether disabled athletes would ever outcompete their able-bodied counterparts.

Can
disabled athletes outcompete able-bodied athletes?Well before Oscar Pistorius was first granted leave by the International Athletics Federation to compete in the Olympics, sports fans had questioned whether disabled athletes would ever outcompete

 

 

 

Paralympics: Swimmers train at competition venue

 

 Enews.Shafaqna.com     2016-09-05 kl. 03:31     15 words

thumbnail

 

RIO DE JANEIRO, Brazil - Swimmers train at the venue of the Rio de Janeiro

Paralympics: Swimmers train at competition venue.

 

 

 

Running to claim elusive victory

 

 Bunbury Mail     2016-09-05 kl. 03:22     187 words

thumbnail

 

Bunbury athlete Brad Scott hopes his third Paralympics in Rio will give him the gold medal he narrowly missed in London and Beijing.

Bunbury athlete Brad Scott hopes his third
Paralympics in Rio will give him the gold medal he narrowly missed in London and Beijing.Bunbury athlete Brad Scott hopes to capture the Paralympic gold medal that narrowly eluded him at both the Beijing

 

 

 

Missoula’s Megan Fisher heads to Rio to defend Paralympic gold

 

 Missoulian     2016-09-05 kl. 03:18     963 words

thumbnail

 

When Megan Fisher first arrived in Missoula from her native Chicago, she wanted to play tennis, study wildlife biology and one day become the "Jane Goodall of big cats.” But in June 2002, plans changed.

Missoula’s Megan Fisher heads to Rio to defend
Paralympic gold....to Rio de Janeiro for the 2016 Paralympic Games hoping to add to the gold and silver medals she won four years ago at the games in London.... This year, she is competing in four cycling events. “I never planned on being a Paralympian...

  The news article is mentioned in 1 other source
Helena Independent (web)

 

 

 

Fast and furious Paralympic 'Weirwolf' refuses to be held back (AFP)

 

 Yahoo! News Australia     2016-09-05 kl. 03:16     23 words

thumbnail

 

London (AFP) - Outspoken and fast, wheelchair racing legend David Weir is aiming to deepen his mark on the Rio Paralympics with more medals.

Fast and furious
Paralympic 'Weirwolf' refuses to be held back (AFP).... London (AFP) - Outspoken and fast, wheelchair racing legend David Weir is aiming to deepen his mark on the Rio Paralympics with more medals.

  The news article is mentioned in 1 other source
One News Page United Kingdom (web)

 

 

 

Fast and furious Paralympic 'Weirwolf' refuses to be held back

 

 West Australian     2016-09-05 kl. 03:12     418 words

thumbnail

 

, 9:05 am London (AFP) - Outspoken and fast, wheelchair racing legend David Weir is aiming to deepen his mark on the Rio Paralympics with more medals.

Fast and furious
Paralympic 'Weirwolf' refuses to be held back. , 9:05 am London (AFP) -... Outspoken and fast, wheelchair racing legend David Weir is aiming to deepen his mark on the Rio Paralympics with more medals.The 37-year-old, known as "Weirwolf", has six Paralympics...

  The news article is mentioned in 8 other sources
Yahoo! Singapore (web) - Yahoo! News (web) - Yahoo! Finance (web) - AFP (web) - Yahoo! News Australia (web) - Bangkok Post (web) - France24 (web) - Breitbart.com (web)

 

 

 

How Dartanyon Crockett Fought His Way to Rio

 

 Daily Beast     2016-09-05 kl. 03:11     1360 words

thumbnail

 

Legally blind and born into poverty, Paralympic athlete Dartanyon Crockett overcame many obstacles to compete this week in Rio, but his is no simple feel-good story. The Olympics sow a common dream, that children can one day become champions.

Legally blind and born into poverty,
Paralympic athlete Dartanyon Crockett overcame many obstacles to compete this week in Rio, but his is no simple feel-good story....dreams big enough. One athlete whose backstory will be front and center this week in Rio is Paralympian...

  The news article is mentioned in 1 other source
Daily Beast (web)

 

 

 

Young man with cerebral palsy completes Red Deer Spartan Race

 

 CTV News     2016-09-05 kl. 03:10     225 words

thumbnail

 

One of this year’s contestants at the Spartan Race in Red Deer is not unfamiliar to obstacles.

His dreams are too big to be held back by his disease. “I’d like to try and make it to the Olympics, the
Paralympics in the future,” Arsenault concluded. “I’m going to start looking into that.” With files from Frazer Snowdon.

 

 

 

Brad Snyder feels his way to Paralympic swimming gold

 

 Yahoo! News Australia     2016-09-05 kl. 03:06     390 words

thumbnail

 

, 11:02 am Los Angeles (AFP) - A competitive swimmer since childhood, Brad Snyder lost his eyesight in 2011 while working in Afghanistan for a US Navy bomb-disposal squad when he stepped on an improvised device.

Brad Snyder feels his way to
Paralympic swimming gold. , 11:02 am Los Angeles (AFP) -... Exactly a year after the blast that claimed his eyesight, the fiercely competitive Snyder was competing in the 2012 Paralympic Games as a blind swimmer, winning gold...

  The news article is mentioned in 4 other sources
West Australian (web) - Yahoo! Singapore (web) - France24 (web) - Bangkok Post (web)

 

 

 

Paralympic Games: Team Nigeria arrives Rio

 

 Nigeria News Shafaqna     2016-09-05 kl. 03:03     65 words

thumbnail

 

Nigeria s team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil for the event which opens on September 7.

Paralympic Games: Team Nigeria arrives Rio.... Nigeria s team to the Paralympic Games has arrived in Rio, Brazil for the event which opens on September 7.Out of a total of 23 athletes, six will take part in Para athletics, 14 in Para Powerlifting and...

  The news article is mentioned in 4 other sources
LatestNigerian.com (web) - Nigeria News Shafaqna (web) - Latest Nigerian News.com (web) - Latest Nigerian News.com (web)