Retriever

 

 

 

Morning alert 06.09.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Your profiles

Handikappidrott, Sverige

Intl news

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige

 

Tävlar första dagen: Lite medaljhopp är man väl

 

 SVT Nyheter     2016-09-06 kl. 07:05     105 words

thumb

 

Emil Andersson siktar påatt upprepa bedriften från London och ta medalj i Paralympics i Rio. "Lite medaljhoppär man väl.

Emil Andersson siktar påatt upprepa bedriften från London och ta medalj i
Paralympics i Rio.

 

 

 

Paralympics med svensk medaljvittring

 

 SVT Nyheter     2016-09-06 kl. 06:32     370 words

thumb

 

OS i Brasilien har ju präglat en del av sommaren, och nu med start på onsdag den 7:e september är det dags för Paralympics i Rio.

Paralympics med svensk medaljvittring.... OS i Brasilien har ju präglat en del av sommaren, och nu med start på onsdag den 7:e september är det dags för Paralympics i Rio.58 svenskar deltar, det finns guldvittring i flera grenar, samtidigt som Paralympics...

 

 

 

Amanda är veterinär i Paralympics i Rio

 

 Hallands Nyheter     2016-09-06 kl. 04:00     501 words

thumb

 

Amanda Welin är veterinär och plats i Paralympics i Rio. Där kommer hon att övervaka 100 andra veterinärers arbete. Amanda Welin är något av en chefsveterinär på plats i Rio.

Amanda är veterinär i
Paralympics i Rio.... Amanda Welin är veterinär och plats i Paralympics i Rio.... Paralympics betyder de parallella spelen och är bara öppet för personer med funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, synnedsättning eller...

 

 

 

Låga biljettpriser lockar under Paralympics

 

 SVT Nyheter     2016-09-05 kl. 23:02     94 words

thumb

 

Paralympics har drabbats av ekonomiska problem och biljetterna har varit svårsålda - men nu har intresset växt rejält och fler kommer ha chans att få ta del av festen.

Låga biljettpriser lockar under
Paralympics.... Paralympics har drabbats av ekonomiska problem och biljetterna har varit svårsålda - men nu har intresset växt rejält och fler kommer ha chans att få ta del av festen.Reporter.

 

 

 

?Breaking bad?-stjärnan beredd på nätattacker

 

 Kändis.nu     2016-09-05 kl. 21:45     27 words

thumbnail

 

Förväntar sig mycket hat på grund av CP-skadan RJ Mitte är en av programledarna under Paralympics 2016."Breaking bad?-skådespelaren,... Läs mer här Idag 21:00

Förväntar sig mycket hat på grund av CP-skadan RJ Mitte är en av programledarna under
Paralympics 2016."Breaking bad?-skådespelaren,...

 

 

 

Ripa jagar medalj i Rio

 

 Södermanlands Nyheter Plus     2016-09-05 kl. 21:40     705 words

thumb

 

Steget från 15 kilometer skidåkning till 200 meter kanot i Paralympics är...stort. Men Helene Ripa har utvecklats snabbt. I morgon åker Ripa till Rio tillsammans med Nyköpings OS-guldmedaljör Henrik Nilsson - som gillar sitt nya tränaruppdrag.

Steget från 15 kilometer skidåkning till 200 meter kanot i
Paralympics är...stort....Henrik Nilsson - inte minst för att finslipa tekniken för den nya Paralympicsgrenen.... Även om jag paddlar allt fortare och chockade mig själv när jag vann EM redan i midsommarhelgen - där några paralympier...

 

 

 

Viljestark svensk trupp välkomnad

 

 Bohusläningen     2016-09-05 kl. 20:44     179 words

thumb

 

Swedish willpower" (svensk viljestyrka).

Swedish willpower" (svensk viljestyrka).De orden valde Hans Säfström, sportchef i Svenska parasportförbundet, när han, precis som övriga truppledare, fick chansen att sätta sin signatur på en kaklad vägg utanför den
paralympiska byn i

  The news article is mentioned in 37 other sources
Norrbottens-Kuriren (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Metro (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Göteborgs-Posten (web) - Hallandsposten (web) - TTELA (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Motala & Vadstena Tidning (web) - Aftonbladet (web) - Hallands Nyheter (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Svenska Dagbladet (web) - Borås Tidning (web) - Västerviks-Tidningen (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - Helagotland (web) - Sveriges Radio Radiosporten (web) - Barometern (web) - Nya Lidköpings-Tidningen (web) - Nerikes Allehanda (web) - Kristianstadsbladet (web) - Ystads Allehanda (web) - Folkbladet (web) - Piteå-Tidningen (web) - Sydöstran (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Norrtelje Tidning (web) - Sydsvenskan (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - News 55 (web) - Östra Småland (web) - Folkbladet.nu (web) - Smålandsposten (web) - MSN (web) - Värmlands Folkblad (web)

 

 

 

Breaking bad-stjärnan beredd på nätattacker

 

 Aftonbladet     2016-09-05 kl. 18:00     209 words

thumb

 

RJ Mitte är en av programledarna under Paralympics 2016. Breaking bad-skådespelaren, som har cerebral pares, är van vid näthat men förväntar sig ännu mer nu. - Någon kommer säkert säga något negativt om mig under sändningen.

RJ Mitte är en av programledarna under
Paralympics 2016.... Nu är han aktuell som en av de brittiska programledarna under Paralympics 2016 och han förväntar sig därför ännu mer näthat. -... Paralympics 2016 går av stapeln den 7 till 18 september i Rio.

 

 

 

I Norge tränar parasportarna tillsammans med andra idrottare

 

 Sveriges Radio P4     2016-09-05 kl. 18:00     336 words

thumb

 

Här i Sverige finns det särskilda organisationer för de idrottare som har funktionsnedsättning, alltså det som kallas handikappidrott eller parasport. Men i vårt grannland Norge gör de tvärtom.

Här i Sverige finns det särskilda organisationer för de idrottare som har funktionsnedsättning, alltså det som kallas
handikappidrott eller parasport.... Även när det gäller den stora gemensamma organisationen för all idrott i hela Norge, så är den också till för både parasport...

 

 

 

Kopian som blir allt bättre

 

 Idrottens Affärer     2016-09-05 kl. 16:53     630 words

thumb

 

Event | 300 TV-timmar i SVT, 10 miljoner kronor i sponsorintäkter och en storsatsning på de 58 paralympier i 15 grenar som har landat i Rio de Janeiro för att erövra minst lika många medaljer som i Paralympics i London 2012, tolv stycken.

Event | 300 TV-timmar i SVT, 10 miljoner kronor i sponsorintäkter och en storsatsning på de 58
paralympier i 15 grenar som har landat i Rio de Janeiro för att erövra minst lika många medaljer som i Paralympics i London 2012, tolv stycken.Hans

 

 

 

Studio Ett 5 september

 

 Sveriges Radio P1     2016-09-05 kl. 16:16     27 words

thumb

 

G20-möte i Hangzhou, Paralympics i Rio, Krig mot narkotika i Indonesien, Charlie Hebdo i blåsväder, Ny granskning av Macchiarini, Nattarbete och sömn, Separatistiska rum, Amningskaféer Dela

G20-möte i Hangzhou,
Paralympics i Rio, Krig mot narkotika i Indonesien, Charlie Hebdo i blåsväder, Ny granskning av Macchiarini, Nattarbete och sömn, Separatistiska rum, Amningskaféer Dela.

  The news article is mentioned in 1 other source
Sveriges Radio P1 (web)

 

 

 

Med hopp om nya normer

 

 Lärarnas Nyheter     2016-09-05 kl. 14:58     1119 words

thumb

 

Hoppa med övertejpade skidglasögon och spela basket i rullstol. På Valsätraskolan provar eleverna på olika funktionsvariationer när parasport står på schemat.

På Valsätraskolan provar eleverna på olika funktionsvariationer när
parasport står på schemat.När idrottsläraren Neno Dervovic dimper ner i rullstolen strax före nio på morgonen har han redan varit i skolan i drygt fyra timmar.

 

 

 

Svenska truppen till Paralympics

 

 Dagens Nyheter     2016-09-05 kl. 14:39     260 words

thumb

 

58 svenska idrottare är uttagna till Paralympics, som pågår mellan den 7 och 18 september. Maria Bjurström.

Svenska truppen till
Paralympics.... 58 svenska idrottare är uttagna till Paralympics, som pågår mellan den 7 och 18 september.... Helene Ripa redo för Paralympics i ny idrott) Ridsport:... Philip Jönsson: Jag åker till Paralympics för att ta medalj), Joachim...

 

 

 

Anita Johnsson redo för Paralympics

 

 Lokaltidningen Båstad     2016-09-05 kl. 14:07     562 words

thumb

 

Av Ida Asplund Ådahl. LAHOLM/MÄSTOCKA. En travolycka gjorde henne lam. Men nu gör Anita Johnsson sitt andra Paralympics. - Jag har aldrig tänkt på att ge upp, säger hon.

Anita Johnsson redo för
Paralympics.... Men nu gör Anita Johnsson sitt andra Paralympics. -... Där ska Anita Johnsson göra sitt andra Paralympic i dressyr.... Vi satsar på Paralympics i Tokyo i stället, säger Anita och fortsätter; -

  The news article is mentioned in 1 other source
Lokaltidningen Bjuv Klippan (web)

 

 

 

Sverige siktar på tolv medaljer igen

 

 Nya Lidköpings-Tidningen     2016-09-05 kl. 11:04     43 words

thumb

 

Tolv medaljer i Peking 2008. Tolv medaljer i London 2012. Sveriges medaljmål inför Paralympics i Rio borde inte komma som en överraskning. I London deltog 59 svenska aktiva på Paralympics.

Sveriges medaljmål inför
Paralympics i Rio borde inte komma som en överraskning.... I London deltog 59 svenska aktiva på Paralympics.I Rio är det en färre, men medaljchanserna är likvärdiga, enligt truppledningen.(TT).

 

 

 

Vill ta guld genom att glömma guld

 

 Nya Lidköpings-Tidningen     2016-09-05 kl. 11:04     32 words

thumb

 

Guldet i London 2012 var Anna-Carin Ahlquists största idrottsögonblick. Ändå vill hon bara glömma det. - Just nu existerar inte London. Det har aldrig hänt, säger bordtennisstjärnan inför Paralympics i Rio.(TT)

Det har aldrig hänt, säger bordtennisstjärnan inför
Paralympics i Rio.(TT).

 

 

 

Sverige siktar på tolv medaljer igen

 

 Sydsvenskan     2016-09-05 kl. 10:43     405 words

thumb

 

Tolv medaljer i Peking 2008. Tolv medaljer i London 2012. Sveriges medaljmål inför Paralympics i Rio borde inte komma som en överraskning. Bild: Björn Larsson Rosvall/TT I London deltog 59 svenska aktiva på Paralympics.

Sveriges medaljmål inför
Paralympics i Rio borde inte komma som en överraskning.... Bild: Björn Larsson Rosvall/TT I London deltog 59 svenska aktiva på Paralympics.I Rio är det en färre, men medaljchanserna är likvärdiga, enligt truppledningen. -

  The news article is mentioned in 35 other sources
Svenska Dagbladet (web) - Hallandsposten (web) - Metro (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - Barometern (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Bohusläningen (web) - Motala & Vadstena Tidning (web) - Vestmanlands Läns Tidning (web) - Borås Tidning (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - Hallands Nyheter (web) - Göteborgs-Posten (web) - Västerviks-Tidningen (web) - Helagotland (web) - Folkbladet (web) - Kristianstadsbladet (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Piteå-Tidningen (web) - Nerikes Allehanda (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Norrtelje Tidning (web) - Aftonbladet (web) - News 55 (web) - Smålandsposten (web) - Ystads Allehanda (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Sydöstran (web) - Östra Småland (web) - Folkbladet.nu (web) - Värmlands Folkblad (web) - MSN (web) - Eskilstuna-Kuriren (web)

 

 

 

Vill ta guld genom att glömma guld

 

 Sydsvenskan     2016-09-05 kl. 10:37     684 words

thumb

 

Guldet i London 2012 var Anna-Carin Ahlquists största idrottsögonblick. Ändå vill hon bara glömma det. - Just nu existerar inte London. Det har aldrig hänt, säger bordtennisstjärnan inför Paralympics i Rio.

Det har aldrig hänt, säger bordtennisstjärnan inför
Paralympics i Rio.Bild:... I London för fyra år sedan blev det fem svenska bordtennismedaljer i Paralympics.... Född: 5 juni 1972. Bor: Göteborg. Spelar: Bordtennis. Paralympicsmeriter: Guld i singel...

  The news article is mentioned in 36 other sources
Motala & Vadstena Tidning (web) - Göteborgs-Posten (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Hallandsposten (web) - TTELA (web) - Västerviks-Tidningen (web) - Folkbladet.nu (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Helagotland (web) - Borås Tidning (web) - Bohusläningen (web) - Kristianstadsbladet (web) - Aftonbladet (web) - Hallands Nyheter (web) - Norrtelje Tidning (web) - Metro (web) - Norrländska Socialdemokraten (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Barometern (web) - Helsingborgs Dagblad (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Vestmanlands Läns Tidning (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - Folkbladet (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Piteå-Tidningen (web) - Nerikes Allehanda (web) - Svenska Dagbladet (web) - News 55 (web) - Smålandsposten (web) - Ystads Allehanda (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Sydöstran (web) - Östra Småland (web) - Expressen (web) - Värmlands Folkblad (web) - Eskilstuna-Kuriren (web)

 

 

 

"Det kan bli total pannkaka eller guld"

 

 Lokaltidningen Trelleborg     2016-09-05 kl. 09:59     451 words

thumb

 

Fatmir Seremeti om uppladdningen inför Paralympics i Rio Fatmir Seremeti Ålder: 33 år. Bor: Trelleborg Familj: Fru, tre barn och ledarhunden Gibson. Aktuell: En av spelarna i goalballandslaget i Paralympics i Rio.

Fatmir Seremeti om uppladdningen inför
Paralympics i Rio Fatmir Seremeti Ålder:... Aktuell: En av spelarna i goalballandslaget i Paralympics i Rio.Yrke:... TRELLEBORG. Efter en lång väg för att nå Paralympics är det dags för herrlandslaget i goalball att...

  The news article is mentioned in 1 other source
Lokaltidningen Bjuv Klippan (web)

 

 

 

Inget biljettsug inför Paralympics

 

 Sveriges Radio P1     2016-09-04 kl. 18:00     793 words

thumb

 

Om bara några dagar börjar Paralympics i Brasilien, ett evenemang som redan på förhand fått ekonomiska problem.

Inget biljettsug inför
Paralympics.... Om bara några dagar börjar Paralympics i Brasilien, ett evenemang som redan på förhand fått ekonomiska problem.Anledningen är att så få biljetter sålts hittills - intresset verkar inte vara jättestort, trots att...

 

 

 

Godmorgon, världen!

 

 Sveriges Radio P1     2016-09-04 kl. 09:15     61 words