Retriever

 

 

 

Morning alert 09.09.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Your profiles

Handikappidrott, Sverige

Intl news

 

 

 

 

Handikappidrott, Sverige

 

Ahlquist visar guldform i Paralympics

 

 Sveriges Radio Radiosporten     2016-09-09 kl. 08:47     169 words

thumb

 

Bordtennisspelaren Anna-Carin Ahlquist har startat Paralympics lysande. Den regerande OS-mästaren är klar för kvartsfinal efter två raka segrar i gruppspelet.

Ahlquist visar guldform i
Paralympics.... Bordtennisspelaren Anna-Carin Ahlquist har startat Paralympics lysande.... Missa inte Radiosportens Paralympics-magasin, med det bästa från Rio.

 

 

 

Parasportare mer skadedrabbade

 

 MyNewsdesk     2016-09-09 kl. 08:20     153 words

thumb

 

Pressmeddelande Sep 09, 2016 08:20 CEST Paralympier är mer skade- och sjukdomsdrabbade än deltagare i OS. Enligt idrottarna själva är funktionsnedsättningen i sig en viktig orsak till skador.

Pressmeddelande Sep 09, 2016 08:20 CEST
Paralympier är mer skade- och sjukdomsdrabbade än deltagare i OS.... Enligt idrottarna själva är funktionsnedsättningen i sig en viktig orsak till skador.Nu pågår en större skaderegistrering för en säkrare parasport...

 

 

 

Har siktet inställt på guldskräll

 

 Nya Lidköpings-Tidningen     2016-09-09 kl. 07:59     45 words

thumb

 

Sjukdomen bryter sakta ner hans kropp. Idrotten låter honom tänka på annat. Men Philip Jönsson är inte i Rio för att koppla av. - Jag skulle nog kunna skrälla med ett guld, säger den 22-årige skytten.

Jag skulle nog kunna skrälla med ett guld, säger den 22-årige skytten.Han kvalade in till
Paralympics i grevens tid.(TT).

 

 

 

Olsson ute efter guld i rullstolstennisen

 

 Dagens Nyheter     2016-09-09 kl. 07:51     440 words

thumb

 

RIO DE JANEIRO. I somras nådde han singelfinalen i Wimbledon. En framgång som innebär att Stefan Olsson kommer att gå för guld när singelspelet i rullstolstennisen inleds i Paralympics under fredagen.

En framgång som innebär att Stefan Olsson kommer att gå för guld när singelspelet i rullstolstennisen inleds i
Paralympics under fredagen.-... Om man kikar på årets tävlingar fram till Paralympics? -... Att jag förlorade den kanske bara var bra, så här inför Paralympics...

 

 

 

Marknadsför vår duktiga idrottstjej

 

 Hela Hälsingland     2016-09-09 kl. 07:47     228 words

thumb

 

Insändare Skribenten är besviken över att Söderhamns kommun och Söderhamns-Kuriren inte uppmärksammar friidrottaren Viktoria Karlsson tillräckligt. Kuriren ger Svar direkt.

Hon tävlar i
Paralympics i Rio.... Senast när hon blev uttagen till Paralympics, och dessförinnan i samband med EM.

 

 

 

Har siktet inställt på guldskräll

 

 Norrländska Socialdemokraten     2016-09-09 kl. 07:27     517 words

thumb

 

Sjukdomen bryter sakta ner hans kropp. Idrotten låter honom tänka på annat. Men Philip Jönsson är inte i Rio för att koppla av. Jag skulle nog kunna skrälla med ett guld, säger den 22-årige skytten.

Jag skulle nog kunna skrälla med ett guld, säger den 22-årige skytten.Han kvalade in till
Paralympics i grevens tid.... Nervös far. Så särskilt nervös är han inte inför sitt första Paralympics.

  The news article is mentioned in 32 other sources
Västerviks-Tidningen (web) - Motala & Vadstena Tidning (web) - Norrbottens-Kuriren (web) - Metro (web) - Upsala Nya Tidning (web) - Östgöta Correspondenten (web) - Piteå-Tidningen (web) - Norrköpings Tidningar (web) - Hallandsposten (web) - TTELA (web) - Sydöstran (web) - Hallands Nyheter (web) - Bohusläningen (web) - Blekinge Läns Tidning (web) - Vestmanlands Läns Tidning (web) - Göteborgs-Posten (web) - Helagotland (web) - Ystads Allehanda (web) - Smålandsposten (web) - Nerikes Allehanda (web) - Barometern (web) - Kristianstadsbladet (web) - Aftonbladet (web) - Länstidningen Södertälje (web) - Borås Tidning (web) - Folkbladet (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Folkbladet.nu (web) - Eskilstuna-Kuriren (web) - Östra Småland (web) - Sydsvenskan (web) - News 55 (web)

 

 

 

Emil Andersson vann andra matchen i Rio

 

 Sveriges Radio Västmanland     2016-09-09 kl. 07:26     42 words

thumb

 

Bordtennisspelaren Emil Andersson från Arboga vann sin andra match när han mötte Ross Wilson från Storbritannien. Han vann med 3-2 i set.

Emil Andersson från Arboga som tävlar i
Paralympics i Rio.

 

 

 

Nagelbitare för Emil i pingisen

 

 SVT Nyheter Örebro     2016-09-09 kl. 06:57     162 words

thumb

 

Förlust i första pingismatchen mot Polen, men vinst mot Storbritannien i den andra. Örebroaren Emil Andersson får uppleva liknande nagelbitare som i London 2012.

Örebroaren Emil Andersson får uppleva liknande nagelbitare som i London 2012.Bronsmedaljören från
Paralympics i London 2012, Emil Andersson, hemmahörande i BTK Safiren i Örebro, får invänta dagens gruppspelsresultat efter sina två första

 

 

 

Nu börjar guldjakten i Rio

 

 Svenska Tennisförbundet     2016-09-09 kl. 06:17     146 words

thumb

 

Det är klart för spel i Paralympics i Rio de Janeiro. Stefan Olsson och Dan Wallin står på startlinjen i rullstolstennisturneringen som inleds på fredagen. Både singel- och dubbelspel gäller för de båda svenskarna.

Det är klart för spel i
Paralympics i Rio de Janeiro.... Sverige är regerande paralympiska mästare då Stefan Olsson och Peter Vikström vann guldet i London för fyra år sedan.

 

 

 

Parasportandet växer i Västmanland

 

 SVT Nyheter Västmanlands     2016-09-09 kl. 06:03     359 words

thumb

 

Trots stora utmaningar så växer parasportandet i Västmanland. Allt fler personer som har någon typ av funktionsnedsättning föreningsidrottar.

Som SVT tidigare rapporterat finns enligt
paralympiska kommitténs ordförande.

 

 

 

Detta hände i Paralympics i natt

 

 SVT Nyheter     2016-09-09 kl. 05:49     171 words

thumb

 

Med kniven mot strupen vann bordtennisspelaren Emil Andersson sin måstematch: Jag kommer sova gott nu. Är rätt trött efter den här dagen. God natt Brasilien, god morgon Sverige - det här har ni missat.

Detta hände i
Paralympics i natt.... Lakeisha Lucky Patterson, 17 år, debuterade i Paralympics och klass S8 400 meter frisim.

 

 

 

Stark start av Linus Karlsson i Paralympics

 

 Sveriges Radio Skaraborg     2016-09-09 kl. 05:20     76 words

thumb

 

Bordtennisspelaren Linus Karlsson från Grästorp vann den första gruppspelsmatchen i Paralympics i Rio. Linus Karlsson besegrade Andras Csonka från Ungern med 3-2. En stark start, då Csonka är högst rankad i gruppen.

Stark start av Linus Karlsson i
Paralympics.... Bordtennisspelaren Linus Karlsson från Grästorp vann den första gruppspelsmatchen i Paralympics i Rio.... Vinner han den är han vidare från gruppen och det är det mål som han satt upp inför Paralympics.

 

 

 

Tonåriga debutanten slog världsrekord

 

 SVT Nyheter     2016-09-09 kl. 04:43     197 words

thumb

 

Lakeisha Patterson, 17 år, debuterade i Paralympics och klass S8 400 meter frisim. Där succén var omedelbar.

Lakeisha Patterson, 17 år, debuterade i
Paralympics och klass S8 400 meter frisim.... Jag trodde inte att mitt första Paralympics skulle bli så här.... Lakeisha 'Lucky' Patterson and Australia's first gold medal of the Paralympic Games.

 

 

 

Två trafikolyckor och ett gott skratt

 

 Skaraborgs Allehanda     2016-09-09 kl. 04:08     963 words

thumb

 

Tänk vad mycket omtumlande saker som händer på våra vägar. Bara för några dagar sedan kom jag cyklande på väg ner mot centrum då jag på avstånd fick syn på en flicka i femtonårsåldern som stod bredvid sin cykel och talade i mobilen.

Det är rätt bra. Hiss:
Paralympics är igång!... Det är rätt bra. Hiss: Paralympics är igång!

 

 

 

Så växer karismatisk kristendom

 

 Dagen     2016-09-09 kl. 03:13     579 words

thumb

 

Det är inte bara Paralympics i Brasilien just nu. Också pingstvänner från hela världen möts till världspingstkonferens i landets största stad São Paulo.Den pingstkarismatiska kristen domen är på stark frammarsch globalt.

Det är inte bara
Paralympics i Brasilien just nu.Också pingstvänner från hela världen möts till världspingstkonferens i landets största stad São Paulo.Den pingstkarismatiska kristendomen är på stark frammarsch globalt.

 

 

 

Bättre start hade jag inte kunnat få

 

 SVT Nyheter     2016-09-09 kl. 03:03     297 words

thumb

 

Det blev som väntat inget finalsim för svenska fanbäraren - och jättehoppet - Maja Reichard på 100 meter fjäril. Men svenskan fick positiva besked - när hon sänkte sitt personliga rekord med två (!) sekunder.

Reporter. Hon är framför allt ett stort guldhopp på 100 meter bröstsim, distansen hon ska försvara sitt guld på från 2012 och är obesegrade på sedan 2010, inledde
Paralympics 2016 med 100 meter fjäril.

 

 

 

Vann ödesmatchen - får vänta ett dygn på besked: "Blir nervöst"

 

 Nerikes Allehanda     2016-09-09 kl. 02:44     604 words

thumb

 

Emil Andersson vann måstematchen i natt. Men beskedet om medaljhoppet från Örebro går vidare till slutspelet i paralympics dröjer ett dygn. Emil Andersson Född: 29 april 1993. Bor: Arboga, flyttade dit från Örebro i våras.

Men beskedet om medaljhoppet från Örebro går vidare till slutspelet i
paralympics dröjer ett dygn.... Meriter i urval: Brons i paralympics 2012.... Efter förlusten mot polacken Marcin Skrzynecki, en spelare som Emil Andersson hade vunnit elva raka matcher mot inför paralympics...

 

 

 

Ahlquist i guldform enkelt vidare

 

 Dala-Demokraten     2016-09-09 kl. 02:40     492 words

thumb

 

Anna-Carin Ahlquist är i Rio de Janeiro för att försvara sitt guld. Och hon verkar vara i praktslag. Jag siktar på att spela sista matchen, säger hon efter att ha säkrat en plats i kvartsfinalen.

Ändå var inte den regerande
paralympiska mästaren nöjd.

  The news article is mentioned in 3 other sources
Norrtelje Tidning (web) - Sundsvalls Tidning (web) - Aftonbladet (web)

 

 

 

Kan alla fuska sig till bättre resultat?

 

 Värmlands Folkblad     2016-09-09 kl. 02:05     241 words

thumb

 

Dopning, eller doping, är ett ständigt aktuellt ämne, framför allt i tider av stora mästerskap som olympiska spel och nu Paralympics.

Kan alla fuska sig till bättre resultat?Dopning, eller doping, är ett ständigt aktuellt ämne, framför allt i tider av stora mästerskap som olympiska spel och nu
Paralympics.Hur mycket bättre resultat kan man uppnå genom att fuska, det vill

 

 

 

Sarah Storey historisk - Storbritanniens främsta

 

 SVT Nyheter     2016-09-09 kl. 01:43     168 words

thumb

 

Sarah Storey, det är namnet på Storbritanniens mest framgångsrika kvinnliga idrottare någonsin i Paralympics. Det efter att 34-åringen tog sin tolfte guldmedalj redan i Rio-spelens första tävlingsdag.

Sarah Storey, det är namnet på Storbritannies mest framgångsrika kvinnliga idrottare någonsin i
Paralympics.

 

 

 

Ahlquist klar för kvartsfinal

 

 SVT Nyheter     2016-09-09 kl. 01:03     192 words

thumb

 

Anna-Carin Ahlquist är klar för kvartsfinal i Paralympics.

Anna-Carin Ahlquist är klar för kvartsfinal i
Paralympics.Det svenska guldhoppet krossade brittiska Sara Head och vann enkelt med 11-3, 11-2, 11-5.... Det kommer bli tufft vem det än blir, säger Anna-Carin som fått bästa tänkbara start i Paralympics.

 

 

 

Dagens alla svenskar i Paralympics i Rio

 

 Aftonbladet     2016-09-09 kl. 00:23     191 words