Retriever
   
Morning alert 12.10.2018

     
Click here to view this email in your browser
     
     
Your profiles
Handikappidrott, Sverige
Intl news
     
Handikappidrott, Sverige  
Parasportare fick ta emot stipendium
 
 Nya Lidköpings-Tidningen Plus     2018-10-12 kl. 06:16     275 words
 
ALLMÄNT: Frida Alfredsson, Lidköping, fick 40 000 kronor när årets parasportstipendium delades ut. Även Sebastian Häregård, Vara, fick en slant - 20 000 kronor.

Vi i kommittén för mänskliga rättigheter är fullkomligt övertygade om att parasport bidrar till en mer inkluderande värld och stärker respekten för de mänskliga rättigheterna.... Hon tog bland annat första plats i världscupen i Polen 2017, guld i SM i Umeå 2017 och nu siktar hon på Paralympics...
 
   
Liljeglöd (V) kritisk till OS med kommunala pengar: "Blir ganska provocerande"
 
 Dalarnas Tidningar Premium     2018-10-12 kl. 06:02     851 words
 
Falun är tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics 2026.

Falun är tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics 2026.Patrik Liljeglöd (V) vill dock inte se ett OS i Falun utan statliga garantier: -... I tisdags stod det klart, efter en omröstning inom den Internationella Olympiska kommittén (IOK), att Falun tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, är en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics...

  The news article is mentioned in 2 other sources
Dala-Demokraten Premium (web) - Avesta Tidning Premium (web)
 
   
Folkligt stöd för OS i Stockholm
 
 Göteborgs-Posten     2018-10-11 kl. 20:12     180 words
 
49 procent av stockholmarna är för att arrangera OS och Paralympics i staden 2026.

49 procent av stockholmarna är för att arrangera OS och Paralympics i staden 2026.Det visar en statistiskt säkerställd undersökning utförd på uppdrag av Internationella olympiska kommittén (IOK), skriver Sveriges olympiska kommitté (SOK) i

  The news article is mentioned in 26 other sources
Piteå-Tidningen Premium (web) - Upsala Nya Tidning Premium (web) - Eskilstuna-Kuriren (web) - Norrbottens-Kuriren Premium (web) - Norrländska Socialdemokraten Premium (web) - Västerviks-Tidningen Premium (web) - Enköpings-Posten Premium (web) - Helagotland Premium (web) - Västerbottens-Kuriren (web) - Östgöta Correspondenten Premium (web) - Bohusläningen (web) - Katrineholms-Kuriren (web) - Norrköpings Tidningar Premium (web) - Motala & Vadstena Tidning Premium (web) - Södermanlands Nyheter (web) - TTELA (web) - Norran (web) - Folkbladet.nu (web) - Hallandsposten (web) - Hallands Nyheter (web) - SVT Nyheter (web) - Vimmerby Tidning (web) - Nya Lidköpings-Tidningen (web) - Sveriges Radio Radiosporten (web) - Svenska Dagbladet (web) - Dagens Nyheter - Login (web)
 
   
Ny mätning: Stort stöd för vinter-OS i Stockholm
 
 Svenska Dagbladet     2018-10-11 kl. 19:27     710 words
 
Det folkliga stödet för ett vinter-OS och Paralympics 2026 i Sverige är starkt. I Stockholm är 49 procent för ett olympiskt spel, medan 25 procent är emot.

Det folkliga stödet för ett vinter-OS och Paralympics 2026 i Sverige är starkt.... Det konceptet vi har är i det närmaste optimalt och vi har möjlighet att bli föregångare när det gäller att arrangera OS och Paralympics på ett ekonomiskt och socialt...

  The news article is mentioned in 1 other source
Idrottens Affärer (web)
 
   
Före detta landshövding avliden
 
 Norrbottens-Kuriren Premium     2018-10-11 kl. 19:23     153 words
 
Förre landshövdingen i Norrbotten Kari Marklund har avlidit efter en längre tids sjukdom. Han var landshövding i Norrbotten mellan åren 1999 till och med 2003. Han blev 80 år.

Han var bland annat förbundsordförande i Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté från 2003 till 2011.
 
   
Stefan Olsson favorit på hemmaplan
 
 Svenska Tennisförbundet     2018-10-11 kl. 10:46     129 words
 
Det har blivit dags för årets sista internationella rullstolstennisturnering på svensk mark: USIF Swedish Open. Fler Flera starka namn står på startlinjen i ITF 3 Series-tävlingen i Uppsala.

USIF Swedish Open. Fler Flera starka namn står på startlinjen i ITF 3 Series-tävlingen i Uppsala.Det tveklöst största namnet är världssjuan och Stefan Olsson, som i somras vann Wimbledons herrsingel för andra året i rad och som också har ett Paralympicsguld...
 
   
Kicki Gustafsson: Vissa nyheter återkommer ständigt - nu är det dags för ännu en ansökan om vinter-OS
 
 Östersunds-Posten Premium     2018-10-11 kl. 09:20     775 words
 
På samma sätt som naturen bjuder på sina ständigt återkommande årstidsväxlingar, följer även mediernas nyhetsrapportering sina regelbundna cykler.

I veckan stod det nämligen klart att Stockholm är en av tre kandidater som kan få vinter-OS 2026 (samt paralympics).
 
   
Kari Marklund 1938-2018
 
 Svenska Handikappidrottsförbundet     2018-10-11 kl. 07:48     205 words
 
En av svensk parasport mest trogna visionärer har gått ur tiden. Mångårige förbundsordföranden för Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (då Handikappidrottsförbundet) Kari Marklund har avlidit.

En av svensk parasport mest trogna visionärer har gått ur tiden.... Mångårige förbundsordföranden för Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (då Handikappidrottsförbundet) Kari Marklund har avlidit.Fler.
 
   
Intl news  
Present tense, past perfect
 
 Melbourne Age     2018-10-12 kl. 07:29     811 words
thumbnail
 
Let's face it: the sporting week got off on the wrong foot. In the US, there were the primitives of the UFC and their appalling "show". In China, there was the ever more trying Nick Kyrgios.

He spoke of the shame past Paralympians had felt, now replaced, he hoped, by hope.

  The news article is mentioned in 1 other source
Sydney Morning Herald (web)
 
   
Present tense, past perfect
 
 Canberra Times     2018-10-12 kl. 07:29     572 words
thumbnail
 
And so, after such a week, this was anecdote as antidote. Here is basketballer Robyn Maher, playing at the Olympics with a broken hand. "It was my left hand. People said I can't go left. So I went left!" And won a medal.

He spoke of the shame past Paralympians had felt, now replaced, he hoped, by hope.
 
   
The Impact of Post Activation Potentiation on Achilles Tendon Stiffness, Elasticity and Thickness among Basketball Players
 
 MDPI     2018-10-12 kl. 07:20     434 words
thumbnail
 
Open Access Article Sports 2018 , 6 (4), 117; https://doi.org/10.

Department of Paralympics Sports, University School of Physical Education, 51-612 Wroc?aw, Poland.
 
   
Youth Olympic Games
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 06:39     288 words
thumbnail
 
By | Oct. 12, 2018, 12:01 a.m. (ET) Fireworks during Opening Ceremonies at the on Oct. 6, 2018 in Buenos Aires, Argentina.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
Judo Grand Prix
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 06:39     297 words
thumbnail
 
By | Oct. 12, 2018, 12:01 a.m. (ET) Angelica Delgado (white) competes at the Olympic Games Rio 2016 on Aug. 7, 2016 in Rio de Janeiro.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
Beach Volleyball Yangzhou World Tour
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 06:39     288 words
thumbnail
 
By | Oct. 12, 2018, 12:01 a.m. (ET) (L-R)  April Ross and Alix Klineman celebrate their win at FIVB on Jan. 7, 2018 in Hague, Netherlands.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
Surfing’s Men’s And Women’s Championship Tour
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 06:39     238 words
thumbnail
 
By | Oct. 12, 2018, 12:01 a.m. (ET) Lakey Peterson competes at the Vans US Open of Surfing on Aug. 5, 2018 in Huntington Beach, Calif.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
IOC Elects Nine New Members But Snubs FIFA and IAAF Again
 
 Yahoo! India     2018-10-12 kl. 06:32     313 words
thumbnail
 
The International Olympic Committee admitted nine new members on Tuesday but snubbed both soccer's FIFA and athletics' IAAF again as both have struggled with widespread corruption and doping scandals.

Morinari Watanabe and Andrew Parsons, the heads of the international gymnastics federation FIG and International Paralympic Committee (IPC) respectively, were among those to join the committee.
 
   
Callistasia Anggun Wijaya - Asian Para Games: Para athletes recall sport as life changer
 
 Jakarta Post     2018-10-12 kl. 06:24     544 words
thumbnail
 
Now a captain of the Indonesian sitting volleyball team for the Asian Para Games, Nasrullah, 35, did not plan to be an athlete when he first entered the Prof.

He then focused on training at the National Paralympic Committee (NPC) training center, also in Surakarta.... His dream was to see Indonesia’s flag raised in the Paralympics, he said.

  The news article is mentioned in 1 other source
Jakarta Post (web)
 
   
Parasportare fick ta emot stipendium
 
 Nya Lidköpings-Tidningen Plus     2018-10-12 kl. 06:16     275 words
 
ALLMÄNT: Frida Alfredsson, Lidköping, fick 40 000 kronor när årets parasportstipendium delades ut. Även Sebastian Häregård, Vara, fick en slant - 20 000 kronor.

Hon tog bland annat första plats i världscupen i Polen 2017, guld i SM i Umeå 2017 och nu siktar hon på Paralympics i Tokyo 2020.
 
   
EDITORIAL: Soaring Tokyo Olympics costs raising concern among public
 
 Asahi.com     2018-10-12 kl. 06:15     748 words
thumbnail
 
A new government report on expenditures for the 2020 Tokyo Olympics and Paralympics has left many wondering how much the Games will eventually end up costing.

A new government report on expenditures for the 2020 Tokyo Olympics and Paralympics has left many wondering how much the Games will eventually end up costing.The report has only deepened doubts among the public about the way the costs of the Summer

  The news article is mentioned in 2 other sources
Tokyo Daily News (web) - Asahi.com (web)
 
   
Liljeglöd (V) kritisk till OS med kommunala pengar: "Blir ganska provocerande"
 
 Dalarnas Tidningar Premium     2018-10-12 kl. 06:02     851 words
 
Falun är tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics 2026.

Falun är tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics 2026.Patrik Liljeglöd (V) vill dock inte se ett OS i Falun utan statliga garantier: -... I tisdags stod det klart, efter en omröstning inom den Internationella Olympiska kommittén (IOK), att Falun tillsammans med Stockholm, Åre och Sigulda i Lettland, är en av tre huvudkandidater till vinter-OS och Paralympics...

  The news article is mentioned in 2 other sources
Dala-Demokraten Premium (web) - Avesta Tidning Premium (web)
 
   
FaceOf: Novelist, journalist and TV presenter Ghada Aboud
 
 MoscowNewsDaily.com     2018-10-12 kl. 05:43     302 words
thumbnail
 
Thu, 2018-10-11 23:32 Aboud is a Saudi novelist, freelance consultant, journalist and television presenter. She recently published her first Arabic novel earlier this year titled “Bipolar.

Hani Al-Nakhli, Saudi Paralympic athleteFaceOf:
 
   
Võ Thanh Tùng ?o?t HCB trong ngày chia tay Asian Para Games 2018
 
 VOVNews     2018-10-12 kl. 05:39     412 words
thumbnail
 
Chu?i ngày thi ??u th?ng hoa t?i k? Para Games châu Á 2018 c?a kình ng? Võ Thanh Tùng ?ã khép l?i vào t?i nay (11/10), cùng t?m HCB ? n?i dung 50m b?i t? do – h?ng th??ng t?t S5.

Phía tr??c, theo kh?ng ??nh c?a lãnh ??o Hi?p h?i Paralympic Vi?t Nam, Võ Thanh Tùng s? nh?n ???c s? h? tr? t?t nh?t trên hành trình ??n Paralympic Tokyo 2020.
 
   
Invictus Games help injured ADF personnel through their darkest days
 
 ABC Online     2018-10-12 kl. 05:09     638 words
thumbnail
 
Jesse Costello's dreams of being a fighter pilot in the Australian Air Force were dashed when he sustained serious injuries in an Australian Defence Force (ADF) bus crash in 2015.

He said he was, in part, frustrated by the fact that people did not tend to think about sport for all abilities except during the Paralympics and special events like the Invictus Games.
 
   
Akshay Bhatia Wins Prestigious Golf Silver Medal For Team USA In Buenos Aires
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 05:05     599 words
thumbnail
 
By | Oct. 11, 2018, 10:40 p.m. (ET) Akshay Bhatia plays out of the bunker on Oct. 11, 2018 in Buenos Aires, Argentina.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
News Asian Para Games: Unified Korea nails bronze in swimming
 
 Jakarta Post     2018-10-12 kl. 05:01     410 words
thumbnail
 
Pointing their index fingers to the sky, and shouting “One Korea” with big smiles on their faces, members of the Unified Korean team stood side by

Majid Rashed, the president of the Asian Paralympic Committee, who presented the medals to the winners together with Indonesian Asian Para Games Organizing Committee chief Raja Sapta Oktohari, said he was grateful to witness such a historical
 
   
U.S. Natl Sled Team Training in Minot, N.D., This Weekend
 
 USA Hockey     2018-10-12 kl. 04:47     274 words
thumbnail
 
David Hoff , a native of Bottineau, N.D. who served as an assistant coach on the gold medal-winning  2018 U.S. Paralympic Sled Hockey Team  at the 2018 Paralympic Winter Games in PyeongChang, South Korea, is serving as head coach of the 2018-19 U.S.

Paralympic Sled Hockey Team  at the 2018 Paralympic Winter Games in PyeongChang, South Korea, is serving as head coach of the 2018-19 U.S.National Sled Hockey Team for the first time. Hoff, who has been involved with USA Hockey as a coach-in-chief
 
   
Foot lost in border, soldier wins bronze at Asian Para Games
 
 Times of India     2018-10-12 kl. 04:38     284 words
thumbnail
 
PUNE: The native place of Lance Havildar Aneesh Kumar S in Kollam district of Kerala was severely hit by flood in August and he had to bring his wife to the city.

After he expressed interest in para sports, he was shifted to Paralympic Node at Bombay Engineering Group and Centre, where he practised for the past one year.

  The news article is mentioned in 1 other source
Times of India (web)
 
   
Hijab in blind judo? Athletes’ safety comes first
 
 Jakarta Post     2018-10-12 kl. 04:25     845 words
thumbnail
 
Allow me to start this piece by extending my profound respect to all athletes with different abilities including participants of the ongoing Asian Para Games 2018 in Jakarta.

Judo is a sport played at both the Olympics and Paralympics.... The Asian Para Games is similar to the Paralympics.... Although the sport upholds the IJF rules in both the Olympics and Paralympics, judo and para judo are not the same, which makes it...

  The news article is mentioned in 1 other source
Jakarta Post (web)
 
   
Powerlifter Dumapong-Ancheta captures bronze in Asian Para Games
 
 Philippines News Agency     2018-10-12 kl. 04:23     841 words
thumbnail
 
BRONZE MEDALIST. Paralypics powerlifter Adeline Dumapong-Ancheta captured the bronze medal in the women's over 86kg category at the 2018 Asian Para Games in Jakarta, Indonesia on Thursday.

After the Asian Para Games, Dumapong-Ancheta said she will focus on qualifying for the 2020 Tokyo Paralympics.... "If I will be lucky, it will be my sixth Paralympic Games.... Dumapong-Ancheta was the first Filipino medalist at the 2000 Sydney Paralympics...
 
   
Kurt Fearnley delivers powerful message in The Don Award acceptance speech
 
 Dotemirates.com     2018-10-12 kl. 04:22     104 words
thumbnail
 
Kurt Fearnley's unquestioned status as one of the most inspirational sportspeople ever to don the green and gold has been made official.

includes three Paralympic gold medals, seven world titles and an astonishing 35 marathon triumphs across 10 countries — and counting.The ever-modest Fearnley used his acceptance speech — which was sent by video from the United States where the
 
   
Aware receives SJAM ‘Best Sportsperson of the Year’ award
 
 The Hindu     2018-10-12 kl. 04:10     439 words
thumbnail
 
Lifetime achievement awards for S.S. ‘Babu’ Narayan, Mary D’Souza, Petkar and Achrekar Wrestler Rahul Aware, the Commonwealth Games gold medallist, revealed that he almost gave up on the sport after he was omitted for the Rio Olympics in 2016.

Former Olympian footballer S.S. ‘Babu’ Narayan, athletics star of yesteryears Mary D’Souza, India’s first Paralympics gold medallist Murlikant Petkar and distinguished cricket coach Ramakant Achrekar were honoured with the lifetime
 
   
Kurt Fearnley wins 'The Don' award
 
 The West Australian     2018-10-12 kl. 04:08     11 words
thumbnail
 
Kurt Fearnley is the first Paralympic athlete to win the

Kurt Fearnley is the first Paralympic athlete to win the. ...award.
 
   
High-Level BWI Mission Visit 2020 Tokyo Sites News
 
 Building and Wood Worker's International     2018-10-12 kl. 04:01     341 words
thumbnail
 
Last week, a BWI delegation led by General Secretary Ambet Yuson visited the 2020 Tokyo Summer Olympic and Paralympic Games sites, as part of BWI’s Global Sports Campaign for Decent Work.

Last week, a BWI delegation led by General Secretary Ambet Yuson visited the 2020 Tokyo Summer Olympic and Paralympic Games sites, as part of BWI’s Global Sports Campaign for Decent Work.The delegation which included Dietmar Schaefers, Deputy
 
   
Ziyad hoping to be third Malaysian to smash world record
 
 thestar.com.my     2018-10-12 kl. 03:51     240 words
thumbnail
 
KUALA LUMPUR: Ironman Muhammad Ziyad Zolkefli wants to be the third Malaysian to break the world record in the Asian Para Games in Jakarta by giving a powerful show in the men’s shot putt F20 (learning disability).

He bettered his previous world record mark of 16.84m, which he set to win gold in the Rio Paralympics in 2016.
 
   
Don Award winner Fearnley knows how to wow a crowd
 
 Coffs Coast Advocate     2018-10-12 kl. 03:45     804 words
thumbnail
 
IT WOULD have been easy for Kurt Fearnley to just thank the right people and mouth a few polite platitudes after becoming the first athlete with a disability to win The Don Award. But Fearnley doesn't do easy.

His racing CV includes three Paralympic gold medals, seven world titles and 35 major marathon victories.... Picture: Dan Peled/AAP. "I've heard the stories of Paralympic forebears who speak about losing friends, who felt too much shame in their...

  The news article is mentioned in 11 other sources
Surat Basin Online (web) - Daily Mercury News (web) - Central Telegraph (web) - The Daily Examiner (web) - WesternTimes.com.au (web) - Byron Shire News (web) - Central & North Burnett Times (web) - NewsMail (web) - Whitsunday Coast Guardian (web) - Dalby Herald (web) - Central Queensland News (web)
 
   
Japan mulls legal overhaul to accept blue-collar workers from abroad
 
 KyodoNews.net     2018-10-12 kl. 03:15     594 words
thumbnail
 
Japan plans to allow blue-collar workers from abroad to stay permanently as the aging nation scrambles to make up for acute labor shortages, the government said Friday, in a major overhaul of traditionally strict rules on foreign workers.

As Tokyo prepares to host the 2020 Olympics and Paralympics, the government has moved to accept foreign workers in construction as a temporary measure.KYODO NEWS.

  The news article is mentioned in 3 other sources
Mainichi JP (web) - Equities.com (web) - KyodoNews.net (web)
 
   
ONE YEAR TO GO BRISBANE! Countdown begins for one of the biggest sporting events in 2019
 
 Medianet     2018-10-12 kl. 03:11     1439 words
thumbnail
 
ONE YEAR TO GO BRISBANE! Countdown begins for one of the biggest sporting events in 2019   INAS Global Games set to take over Brisbane next

TODAY marks the official one-year countdown to this incredible event with, Mr Duane Kale ONZM , multiple Paralympic gold medalist, Vice President of the International Paralympic Committee and one of the highest-ranking officials in world sport,
 
   
World champs Japan hope to bring wheelchair rugby to the masses
 
 Yahoo! Canada     2018-10-12 kl. 02:56     99 words
thumbnail
 
The Japanese team clinched their first ever World Championship in August, knocking out the reigning Paralympic champions Australia in a 62-61 nail-biter.

The Japanese team clinched their first ever World Championship in August, knocking out the reigning Paralympic champions Australia in a 62-61 nail-biter.Originally called "murderball", the sport has been in the Paralympics since 1996 and the fierce
 
   
Adeline Dumapong-Ancheta picks up Asian Para Games bronze
 
 Rappler     2018-10-12 kl. 02:51     208 words
thumbnail
 
The Paralympic powerlifter garners the Philippines' lone medal in Day 5 of the 2018 Asian Para Games Published 10:21 PM, October 11, 2018 Updated 10:21 PM, October 11, 2018 SEVENTH BRONZE.

The Paralympic...

  The news article is mentioned in 1 other source
Spin.ph (web)
 
   
'Dancing with the Stars': For first time ever, 10 remaining celebrities get a little help from past contestants - as well as some new stars - as couples each gain additional dancer & become a trio
 
 Niagara Frontier Publications     2018-10-12 kl. 02:20     514 words
thumbnail
 
Lindsey Stirling will return to "Dancing with the Stars" on Monday.

"Adrenalina" by Wisin featuring Jennifer Lopez & Ricky Martin Tinashe and Brandon Armstrong with Paralympic medalist and season 18 runner-up Amy Purdy - tango -
 
   
Legendary Achievements
 
 Tooele Transcript Bulletin Online     2018-10-12 kl. 01:43     1778 words
thumbnail
 
Grantsville’s Ron Rydalch tackled his way to the NFL and into Utah Sports Hall of Fame  ? How does a quiet athlete from Tooele High School, who

15 in Salt Lake City, along with Olympian archer Denise Parker, Utah Jazz owner Gail Miller, Olympic bobsledding star Bill Schuffenhaur, and Paralympian Mike Schlappi.
 
   
Robyn Maher and Drew Ginn Honoured at Hall of Fame Awards
 
 Australian Olympic Committee     2018-10-12 kl. 01:40     215 words
thumbnail
 
Home News 12 October 2018 It’s the greatest gathering of sporting royalty in Australia as Olympic legends mix with the greats of every sport in the country.

The Sports Hall of Fame inducted the late great Ritchie Benaud OBE as the 40th Legend of Australian Sport while the wonderful Paralympian Kurt Fearnley AO became the first disabled athlete to win the coveted Don Award, named after Sir Donald
 
   
What everyone wore on the Cosmopolitan Women Of The Year Awards 2018 red carpet
 
 Cosmopolitan Australia     2018-10-12 kl. 01:28     172 words
thumbnail
 
The Cosmopolitan Women of the Year Awards with OGX today celebrated nine incredible Australian women who have inspired the nation with their talent, determination and leadership.

Paralympian Madison de Rozario, who received the prestigious Sportswoman of the Year Award, and Steph Claire Smith, who was awarded Lifestyle Influencer of the Year.
 
   
8 Not-to-Be-Missed Voices from the 2018 Coca-Cola Scholars Leadership Summit
 
 Coca-Cola     2018-10-12 kl. 01:27     908 words
thumbnail
 
A former NFL coach, a status-quo-crushing teacher and Miss America 2018 walk into a room and strike up a conversation. No, it’s not the beginning of a joke. It’s the Coca-Cola Scholars Leadership Summit.

Amy Purdy , Paralympian.... Now a Paralympic medalist, having competed in the 2014 Sochi games and the 2018 PyeongChang Paralympic Winter Games, Purdy is not only an athlete but a motivational speaker.
 
   
Olympic open houses postponed due to snow
 
 Banff Crag & Canyon     2018-10-12 kl. 01:26     394 words
thumbnail
 
Mist hangs over the East End of Rundle, (EEOR), across the Bow River in Canmore on Wednesday, October 3, the day after a major snowstorm dumped up to 60 cms of snow in areas of the Bow Valley. photo by Pam Doyle/www.pamdoylephoto.

It’s simply about sharing the facts about the potential winter and Paralympic games in 2026, ensuring that people are aware of the Draft Hosting Plan that was released on Sept.
 
   
Five legislative races to watch
 
 IdahoEdNews.org     2018-10-12 kl. 01:26     931 words
thumbnail
 
Even though all 105 seats in the Idaho Legislature are up for election on Nov. 6, only a handful look interesting.

Davis, meanwhile, is a popular Paralympic athlete who announced her candidacy at a women’s march in Ketchum and is campaigning on education issues and Medicaid expansion.
 
   
Tokyo 2020: UK Sport offers new investment for unfunded Olympic and Paralympic sports
 
 NewsR.in     2018-10-12 kl. 01:16     19 words
thumbnail
 
UK Sport has launched a £3m Aspiration Fund with the aim of helping more athletes compete at the

Tokyo 2020: UK Sport offers new investment for unfunded Olympic and Paralympic sports.
 
   
Government releases funding to help more athletes qualify for Tokyo 2020 | Sport
 
 Tokyo Daily News     2018-10-12 kl. 01:14     316 words
thumbnail
 
Olympic sports such as badminton, basketball and surfing, which do not receive elite funding by UK Sport, will be able to apply for up to £500,000 of financial help from a new “aspiration fund” set up by the government.

Olympic sports such as badminton, basketball and surfing, which do not receive elite funding by UK Sport, will be able to apply for up to £500,000 of financial help from a new “aspiration fund” set up by the government.Paralympic sports, such

  The news article is mentioned in 5 other sources
Brief Report.co.uk (web) - Government UK (web) - Government UK (web) - BBC (web) - BBC (web)
 
   
Jordan’s Hindi breaks shot put world record
 
 Jordan Times     2018-10-12 kl. 00:51     99 words
thumbnail
 
AMMAN — Jordan is celebrating a new world record holder after Ahmad Hindi has set a new shot put best at the Asian Paralympic Games taking place in Indonesia, according to the Jordan Olympic Committee News Service. Hindi threw an incredible 12.

AMMAN — Jordan is celebrating a new world record holder after Ahmad Hindi has set a new shot put best at the Asian Paralympic Games taking place in Indonesia, according to the Jordan Olympic Committee News Service....country at the next Paralympics in...
 
   
Canadian Paralympic Committee to Look for Canada’s Next Paralympic Hopefuls in Toronto and Calgary
 
 Pedal Magazine     2018-10-12 kl. 00:50     444 words
thumbnail
 
– The Canadian Paralympic Committee will be seeking Canada’s newest athletic talents as the next two Paralympian Search events head to Toronto and Calgary on October 27 and November 24.

Canadian Paralympic Committee to Look for Canada’s Next Paralympic Hopefuls in Toronto and Calgary. – The Canadian Paralympic Committee will be seeking Canada’s newest athletic talents as the next two Paralympian Search events head to Toronto
 
   
Tinetti pleased at equality for Tauranga athletes
 
 Sun Live     2018-10-12 kl. 00:35     249 words
thumbnail
 
Tauranga Labour list MP Jan Tinetti has announced she’s pleased that after a decade-long effort New Zealand paralympians will now receive the same amount of funding as their able-bodied counterparts.

Tauranga Labour list MP Jan Tinetti has announced she’s pleased that after a decade-long effort New Zealand paralympians will now receive the same amount of funding as their able-bodied counterparts.“This is huge for our local current and future
 
   
News roundup: Colbrelli wins Gran Piemonte; hilly Olympic TT route
 
 Velo News     2018-10-12 kl. 00:29     664 words
thumbnail
 
Sonny Colbrelli takes Gran Piemonte, undulating course on tap for Tokyo 2020 time trials Here’s your news roundup for Thursday, October 11. This is our way of keeping you up to speed on all of the stories circulating in the world of pro cycling.

Also included in the announcement were details regarding the Paralympic road racing events, with the men’s and women’s road races, time trials, and team relays all set to start and finish at the Fuji Speedway as well. “The combination of
 
   
Asian Para Games: Uzbekistan’s Amilova breaks two world records
 
 Jakarta Post     2018-10-12 kl. 00:28     67 words
thumbnail
 
PREMIUM Fatimakhon Amilova (INAPGOC/Hendra)Swimmer Fatimakhon Amilova of Uzbekistan broke another world record, this time in the women’s 100 meter SB13 breaststroke at the Gelora Bung Karno Aquatic Center on Wednesday.

after clocking 1:09.57, three seconds faster than the world record she set at the 2016 Rio de Janeiro Paralympics in Brazil.

  The news article is mentioned in 1 other source
Jakarta Post (web)
 
   
Peyton Brown Wins Team USA’s First-Ever Youth Olympic Weightlifting Medal
 
 US Olympic Team     2018-10-12 kl. 00:23     482 words
thumbnail
 
By | Oct. 11, 2018, 5:06 p.m. (ET) Peyton Brown snatches in the weightlifting women's 58kg Group at the Summer Youth Olympic Games Buenos Aires 2018 on Oct. 11, 2018 in Buenos Aires.

pros? Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
Gas Tax, Minimum Wage, Cannabis Top Ballot Issues — Voters Statewide to Decide
 
 Washington Missourian     2018-10-11 kl. 23:49     763 words
thumbnail
 
The successful passage of Proposition A in August proved taking an issue directly to the voters of the state of Missouri may be the best way to handle controversial measure that has languished in the General Assembly for years.

Special Olympic, Paralympic, and Olympic prizes from state taxes, and to establish the Emergency State Freight Bottleneck Fund?” The new tax would be placed on gasoline, diesel fuel, kerosene, and blended fuels and be added on a graduated scale.
 
   
Procurement's role in making progress on society's biggest problems
 
 SmartProcurement.co.za     2018-10-11 kl. 23:37     724 words
thumbnail
 
Making progress on society's biggest problems requires governments to make better use of data, involve citizens and collaborate with other sectors. Procurement is constantly under threat.

The final result was not only the 2012 Olympic Games but also the best-attended Paralympic Games that highlighted the abilities of the disadvantaged and partially able.
 
   
Accessible playground breaks down barriers
 
 CBC     2018-10-11 kl. 23:23     483 words
thumbnail
 
'Kids are kids and play is play. No matter what they can do, or what they can't do' Screams of joy could be heard from the dozens of children at the opening of Charlottetown's first accessible playground in Victoria Park.  "This is so much fun!

For Island-born five-time Paralympian Billy Bridges, the playground serves as an opportunity to play with his two-year-old daughter.
 
   
Yip wins third Games medal
 
 Straits Times     2018-10-11 kl. 23:21     291 words
thumbnail
 
Yip Pin Xiu picked up her third medal in as many events yesterday, wrapping up her 2018 Asian Para Games with a bronze medal in the women's 50m freestyle S4 (1-4). She touched the wall in 1min 4.

The 26-year-old, who has muscular dystrophy, said her medals gave her motivation that she was on the right track to prepare for the 2020 Paralympic Games in Tokyo.

  The news article is mentioned in 1 other source
The New Paper.sg (web)
 
   
Inspirational Kurt Fearnley wins The Don Award
 
 Newcastle Herald     2018-10-11 kl. 23:21     52 words
thumbnail
 
PUMPED: Newcastle's Kurt Fearnley ahead of the Commonwealth Games which start on the Gold Coast next week. Picture: Jonathan Carroll CHAMPION: Kurt Fearnley winning one of his three Paralympic gold medals, this one at Athens in 2004.

Kurt Fearnley winning one of his three Paralympic gold medals, this one at Athens in 2004.MAIN MAN:
 
   
PHOTO GALLERY: An Inspiring Evening at the 2018 Top Women in Convenience Awards Gala
 
 Convenience Store News     2018-10-11 kl. 23:17     423 words
thumbnail
 
LAS VEGAS — Perseverance, belief in oneself and teamwork were key themes of Convenience Store News’ 2018 Top Women in Convenience (TWIC) awards gala, which honored 45 of the convenience store industry’s top female leaders, mentors and up-and-comers.

A first lieutenant, Stockwell lost her left leg when a roadside bomb exploded while she was leading a convoy in Baghdad. She used her adversity to fuel subsequent success as a Paralympian, transforming from wounded warrior to world champ.
 
   
Dinesh Priyantha creates record in Javelin Throw
 
 Sri Lanka Daily News     2018-10-11 kl. 23:12     634 words
thumbnail
 
Paralympic bronze and World Para Championship silver medalist Dinesh Priyantha Herath created a new Games Record of 61.84 meters in the F46 Javelin Throw event as the Asian Para Games continued in Jakarta Indonesia yesterday.

Paralympic bronze and World Para Championship silver medalist Dinesh Priyantha Herath created a new Games Record of 61.84 meters in the F46 Javelin Throw event as the Asian Para Games continued in Jakarta Indonesia yesterday.In a remarkable
 
   
New Home for Leaders Sport Business Summit -- Conferences & Conventions...
 
 Around The Rings     2018-10-11 kl. 23:07     1134 words
thumbnail
 
(ATR) The Leaders Sport Business Summit will have a new home for 2019. Twickenham Stadium (Flickr) Leaders announced on Thursday it will be moving its flagship conference to Twickenham Stadium, London, the home of England Rugby.

Paralympic Games; and Nadja Burkhardt, EBU Event Supervisor, Eurovision Song Contest.

  The news article is mentioned in 1 other source
Around The Rings (web)
 
   
Blind Paralympian hikes the Grand Canyon
 
 Diabetes Research and Wellness Foundation     2018-10-11 kl. 22:58     29 words
thumbnail
 
Impressive blind Paralympian hikes the Grand Canyon rim to rim. https://www.abc15.

Blind Paralympian hikes the Grand Canyon.... Impressive blind Paralympian hikes the Grand Canyon rim to rim. https://www.abc15.com/news/region-northern-az/other/blind-paralympian-shawn-cheshire-hikes-grand-canyon-rim-to-rim.
 
   
Tufts student-athletes fly flag high for college and country
 
 Groong     2018-10-11 kl. 22:40     1714 words
thumbnail
 
Tufts Daily: Tufts University October 10, 2018 Wednesday by Maddie Payne For student-athletes, sports are a source of fun, a way to stay in shape or a social activity, but most importantly, they are a passion.

Paralympic Emerging Team.... Gelfand swims in every meet with a singular goal: being selected for the 2020 Paralympics team that will compete in Tokyo.... Paralympics are definitely a lot more pressure," Gelfand said.
 
   
Hart High School Grad Named First Nike Athlete With Cerebral Palsy
 
 KHTS AM-1220     2018-10-11 kl. 22:38     610 words
thumbnail
 
A William S. Hart High School graduate has been named the first athlete in the world with cerebral palsy to sign a contract with Nike. Don’t miss a thing. Get breaking  KHTS Santa Clarita News Alerts  delivered right to your inbox.

when he competed in the Paralympics, an international multi-sport event involving athletes with a range of disabilities. “Growing up with a disability, the thought of becoming a professional athlete is, as I have said before, like the thought of
 
   
Indonesia 2018: Korea united in pride
 
 International Paralympic Committee     2018-10-11 kl. 21:50     466 words
thumbnail
 
Member of unified table tennis team reflects on win It has been the proudest moment for 43-year-old South Korean Park Hong-Kyu.

The experienced paddler, who was a member of the South Korean team at the London 2012 and Rio 2016 Paralympic Games , has an individual gold and a team silver from the Incheon 2014 Asian Para Games.
 
   
Female Trailblazers Share Advice For The Next Generation On International Day Of The Girl
 
 Kuam News 8     2018-10-11 kl. 21:49     923 words
thumbnail
 
SOURCE The Walt Disney Company Emily Blunt, Kathleen Kennedy, Jennifer Lee, Jo Malone CBE, Robin Roberts, Victoria Arlen spotlighted in

product marketing at Apple; Virginie Delalande, founder of Handicapower; Victoria Arlen, ESPN host and Paralympian.

  The news article is mentioned in 7 other sources
KFMB-TV (web) - WAND TV (web) - FOX 14 TV (web) - KXXV-TV (web) - KNDO KNDU (web) - WBOC TV 16 (web) - WFMJ 21 - TV (web)
 
   
Female Trailblazers Share Advice For The Next Generation On International Day Of The Girl
 
 ABC6.com     2018-10-11 kl. 21:47     167 words
thumbnail
 
Spanning a host of professions, an accomplished roster of women share their tips for success in the 20-part series:   Asmaa Boujibar, research

of product marketing at Apple; Virginie Delalande, founder of Handicapower; Victoria Arlen , ESPN host and Paralympian.

  The news article is mentioned in 2 other sources
Channel 8 Eyewitness News (web) - News 9 (web)
 
   
Female Trailblazers Share Advice For The Next Generation On International Day Of The Girl
 
 Benzinga.com     2018-10-11 kl. 21:42     1355 words
thumbnail
 
Emily Blunt, Kathleen Kennedy, Jennifer Lee, Jo Malone CBE, Robin Roberts, Victoria Arlen spotlighted in #DreamBigPrincess global video series Young

product marketing at Apple; Virginie Delalande, founder of Handicapower; Victoria Arlen, ESPN host and Paralympian.

  The news article is mentioned in 20 other sources
PR Newswire (web) - TickerTech.com (web) - Nasdaq (web) - ADVFN Deutschland (web) - PR Newswire (web) - PRNewswire.ae (web) - Canada NewsWire (web) - Morningstar.com (web) - Spoke.com (web) - Wallstreet Online (web) - KOAM TV (web) - KHQ Right Now (web) - KFVE (web) - Look to the Stars (web) - FinanzNachrichten.de (web) - PR Newswire Asia (web) - PR Newswire UK (web) - IT Business Net (web) - DMN Final Cut Pro (web) - Creative Mac (web)
 
   
Mark Arendz already counting down to 2022 Paralympics
 
 CBC     2018-10-11 kl. 21:24     413 words
thumbnail
 
'I'm thinking 4 years down the road' Since Mark Arendz carried the flag for Canada at the closing ceremony for the Paralympics in Pyeongchang, his goal has been clear.

Mark Arendz already counting down to 2022 Paralympics.... 'I'm thinking 4 years down the road' Since Mark Arendz carried the flag for Canada at the closing ceremony for the Paralympics in Pyeongchang, his goal has been clear."It's kind of strange to be...
 
   
Fearnley becomes the first Paralympian to win The Don
 
 Radio Sport 927     2018-10-11 kl. 21:18     1041 words
thumbnail
 
The Australian Paralympic Committee (APC) would like to extend its congratulations to five-time Paralympian Kurt Fearnley AO after he became the first Paralympian in history to receive the Sport Australia Hall of Fame’s prestigious The Don Award.

Fearnley becomes the first Paralympian to win The Don.... The Australian Paralympic Committee (APC) would like to extend its congratulations to five-time Paralympian Kurt Fearnley AO after he became the first Paralympian in history to receive the Sport...

  The news article is mentioned in 8 other sources
WWOS - Nine.com.au (web) - Special Broadcasting Service (web) - Yahoo!Xtra (web) - The New Daily (web) - The New Daily (web) - Racing and Sports (web) - Special Broadcasting Service (web) - Newcastle Herald (web)
 
   
Malaysia approaching gold medal target
 
 Bernama     2018-10-11 kl. 21:08     222 words
thumbnail
 
From Mohd Shukri Ishak JAKARTA, Oct 11 (Bernama) – Malaysia grabbed four more gold medals on the sixth day of the 2018 Asian Para Games and is getting closer to achieving the target of 15 gold medals at the meet.

The four gold medals today were contributed by national paralympic champion, Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi in the T36 long jump, which also broke the Asian record with a jump of 5.49m.

  The news article is mentioned in 2 other sources
Stadium Astro (web) - Malay Mail (web)
 
   
Paralympian Mike Schultz
 
 TwinCitiesLive     2018-10-11 kl. 20:52     84 words
thumbnail
 
Mike Schultz was a professional snow-crosser for ten years prior to suffering an accident that led to the partial amputation of his left leg.

Paralympian Mike Schultz....represent the United States in the 2018 Paralympics.
 
   
Asian Para Games: Swimmer Ernie Gawilan, Team PH extend record medal haul
 
 ABS-CBN News     2018-10-11 kl. 20:22     358 words
thumbnail
 
A bronze medal by Adeline Ancheta-Dumapong on Thursday extended the Philippines' historic medal haul in the 2018 Asian Para Games in Indonesia.

A bronze medal by Adeline Ancheta-Dumapong on Thursday extended the Philippines' historic medal haul in the 2018 Asian Para Games in Indonesia.Ancheta-Dumapong, who won bronze in the 2000 Paralympics in Australia, the first ever Filipina to finish
 
   
Folkligt stöd för OS i Stockholm
 
 Piteå-Tidningen Premium     2018-10-11 kl. 20:12     179 words
 
49 procent av stockholmarna är för att arrangera OS och Paralympics i staden 2026.

49 procent av stockholmarna är för att arrangera OS och Paralympics i staden 2026.Det visar en statistiskt säkerställd undersökning utförd på uppdrag av Internationella olympiska kommittén (IOK), skriver Sveriges olympiska kommitté (SOK) i

  The news article is mentioned in 10 other sources
Upsala Nya Tidning Premium (web) - Norrbottens-Kuriren Premium (web) - Norrländska Socialdemokraten Premium (web) - Västerviks-Tidningen Premium (web) - Enköpings-Posten Premium (web) - Helagotland Premium (web) - Östgöta Correspondenten Premium (web) - Norrköpings Tidningar Premium (web) - Motala & Vadstena Tidning Premium (web) - Dagens Nyheter - Login (web)
 
   
Cerita Sonia, Sukarelawan Yang Ikut Andil Dalam Asian Para Games 2018
 
 Clara Proudly Indonesia     2018-10-11 kl. 20:11     356 words
thumbnail
 
Menjadi kebanggaan tersendiri bagi saya untuk bisa berpartisipasi dalam penyelenggaraan ajang besar bertaraf internasional.

Setelah melalui berbagai macam persyaratan, akhirnya ia terpilih sebagai National Paralympic Committee.
 
   
Menna And Hollie In Running For Top Sports Award
 
 Dai Sport     2018-10-11 kl. 20:11     479 words
thumbnail
 
Winter Paralympic gold medallist Menna Fitzpatrick and Commonwealth Games champion Hollie Arnold have both been nominated for the prestigious title of Sunday Times Disabled Sportswoman of the Year.

Winter Paralympic gold medallist Menna Fitzpatrick and Commonwealth Games champion Hollie Arnold have both been nominated for the prestigious title of Sunday Times Disabled Sportswoman of the Year.The two Welsh heroines are up against some tough
 
   
MPs Back SportsAid at Parliamentary Reception
 
 DavidAmess.co.uk     2018-10-11 kl. 19:40     66 words
thumbnail
 
On Tuesday 9th October, Sir David showed his support for Britain’s next generation of Olympians, Paralympians and world champions by attending the SportsAid reception at parliament.

On Tuesday 9th October, Sir David showed his support for Britain’s next generation of Olympians, Paralympians and world champions by attending the SportsAid reception at parliament.The reception, led by Baroness Grey Thompson, launched a new
 
   
Death, Taxes And Olympic Spending Over Budget
 
 BroBible     2018-10-11 kl. 19:24     591 words
thumbnail
 
Editor’s Note:  Welcome to a daily column we run here at BroBible breaking down the day’s biggest stories in sports business with commentary from the sports money and sports fanatic perspectives. It comes to us via our friends at  JohnWallStreet .

rate). In December 2017, the Tokyo organizing committee operated under the assumption that the 2020 Games would cost $12 billion, but in January ’18 Tokyo Governor Yuriko Koike authorized a project that included “barrier-free facilities for Paralympic...
 
   
Före detta landshövding avliden
 
 Norrbottens-Kuriren Premium     2018-10-11 kl. 19:23     153 words
 
Förre landshövdingen i Norrbotten Kari Marklund har avlidit efter en längre tids sjukdom. Han var landshövding i Norrbotten mellan åren 1999 till och med 2003. Han blev 80 år.

Han var bland annat förbundsordförande i Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté från 2003 till 2011.
 
   
Japan’s mobile carriers to launch limited commercial 5G services next year
 
 RCR Wireless News     2018-10-11 kl. 19:19     703 words
thumbnail
 
0 NTT DoComo, KDDI and SoftBank aim to launch full 5G services in 2020 Japanese mobile carriers have confirmed plans to launch 5G commercial services in 2019, a year ahead of schedule, local press reported.

Local carriers expect 5G to be fully available to enable high-resolution streaming during the 2020 Tokyo Olympic and Paralympic events.
 
   
New Athletes’ Declaration supported by FIH Athletes' Committee
 
 International Hockey Federation     2018-10-11 kl. 19:02     566 words
thumbnail
 
Earlier this week the IOC adopted the Athletes’ Rights and Responsibilities Declaration Photo: IOC Earlier this week, the International Olympic

Overall the group is composed of 20 athlete representatives from across the Olympic Movement: ten from the International Federations, five from the Association of National Olympic Committees, one from the International Paralympic...
 
   
Jawad faces life-changing decision ahead of Tokyo bid
 
 British Paralympic Association     2018-10-11 kl. 18:15     194 words
thumbnail
 
likes to prove people wrong. Born in a war-torn country, diagnosed with Crohn’s disease at 19, and cruelly denied a Paralympic medal in London, the British powerlifter’s journey to the Rio podium was remarkable.

Born in a war-torn country, diagnosed with Crohn’s disease at 19, and cruelly denied a Paralympic medal in London, the British powerlifter’s journey to the Rio podium was remarkable.When he received a silver medal at Rio 2016, it felt like he
 
   
With Some Help From China, U.S. Women Move To Volleyball Worlds Final Six
 
 US Olympic Team     2018-10-11 kl. 18:08     544 words
thumbnail
 
By | Oct. 11, 2018, 10 a.m. (ET) Members of the U.S. women's volleyball team celebrate making it to the next round at the FIVB World Championship on Oct. 11, 2018 in Osaka, Japan. U.S.

Looking for breaking news, videos, Olympic and Paralympic team bios all at your fingertips?
 
   
Aspen’s Scott Hutcheson: Developer, athlete, Olympic bid leader
 
 RENX.ca     2018-10-11 kl. 17:15     1575 words
thumbnail
 
and passion for real estate began at a young age for Scott Hutcheson and his brother Blake. Scott Hutcheson, the executive chairman of Aspen Properties.

I think we grew up at breakfast hearing about land value.” Today, Scott Hutcheson is executive chair of Aspen Properties in Calgary and chair of the Calgary Olympic Bid Corporation for the 2026 Winter Olympics and Paralympics and Blake
 
   
Para Asiad: Records Tumble as Sharad Kumar Bags Gold in High jump
 
 Yahoo! India     2018-10-11 kl. 17:15     434 words
thumbnail
 
India took over the podium in men's high jump T42/63 category, claiming all the medals up for grabs with defending champion Sharad Kumar smashing two records to clinch a second successive gold in the Asian Para Games in Jakarta on Thursday.

The silver was claimed by Rio Paralympic bronze-medallist Varun Bhati (1.82m) and the bronze went to the Rio gold-medallist Thangavelu Mariyappan (1.67m).... Earlier, Indian javelin thrower Sundar Singh Gurjar won a silver medal in the men's F46 category where two-time Paralympic...

  The news article is mentioned in 3 other sources
Quint (web) - The Hindu (web) - The Freepress Journal (web)
 
   
SA tennis champion Kgothatso Montjane on beating the odds and going to Wimbledon
 
 W24.co.za     2018-10-11 kl. 17:12     1115 words
thumbnail
 
Growing up she was shunned by other children. No one wanted to play with her because she was different – a disabled kid.

As much as she loved her Wimbledon experience, the proudest moment of her career was when she qualified for the 2008 Paralympics in Beijing, China. “That moment changed my life,” she says. “At that stage I didn’t even know what the
 
   
Jemimah gears up for her first World Cup
 
 Sportskeeda.com     2018-10-11 kl. 17:07     396 words
thumbnail
 
Mumbai, Oct 11 (PTI) Teenage cricketer Jemimah Rodrigues is all geared up for the upcoming T20 World Cup in West Indies and says it's all about mental preparation. "Now I am preparing for the World Cup and I am preparing with the boys at the MIG (Club).

SS Babu Narayan (Football/ Basketball); Mary DSouza (Athletics); Ramakant Achrekar (Cricket);Murlikant Petkar (Paralympics) PTI FOLLOW.

  The news article is mentioned in 3 other sources
Business Standard India (web) - DNA India (web) - Afternoon Despatch & Courier (web)
 
   
Remembrance Art Trail returns to Canary Wharf to mark the WWI centenary | London
 
 What's Happening - London     2018-10-11 kl. 17:05     1492 words
thumbnail
 
Remembrance Art Trail returns to Canary Wharf to mark WWI centenary The inspirational exhibition is in association with the Royal British Legion

The 11-piece trail, created by British artist Mark Humphrey and commissioned by Canary Wharf Group, will debut four never-before-seen works – including a dedication to Nick Beighton, a British Paralympian, para-canoeist and former British Army
 
   
EFL stars tackle mental health silence
 
 Sport Industry Group     2018-10-11 kl. 17:01     715 words
thumbnail
 
Stars from English Football League (EFL) clubs turned heads at King’s Cross on World Mental Health Day, as part of a live exhibit highlighting the role football can play in tackling mental health problems.

2018. Meanwhile, UK Sport used the day to launch a new Mental Health Strategy with increased measures to facilitate a positive mental health environment across the Olympic and Paralympic sport system.
 
   
US Congressional panel calls on IOC to strip Beijing of 2022 Winter Olympics
 
 Insidethegames.biz     2018-10-11 kl. 16:59     384 words
thumbnail
 
A United States Congressional Panel has called on the International Olympic Committee (IOC) to strip Beijing of the 2022 Winter Olympic and Paralympic Games, citing a "dire human rights situation" in China.

A United States Congressional Panel has called on the International Olympic Committee (IOC) to strip Beijing of the 2022 Winter Olympic and Paralympic Games, citing a "dire human rights situation" in China.A report published by the Congressional
 
   
Incredible moment Nike surprises disabled athlete with pro contract
 
 Yahoo!Xtra     2018-10-11 kl. 16:57     280 words
thumbnail
 
Justin Gallegos was under the impression the cameras were there for his race. But they were actually there for the historic moments after it.

Incredible moment Nike surprises disabled athlete with pro contract.
 
   
Asian Para Games: Sharad Kumar claims gold in men's high jump, breaks two records
 
 United News of India     2018-10-11 kl. 16:56     102 words
thumbnail
 
Jakarta, Oct 11 (UNI) India's defending champion Sharad Kumar broke two records to clinch second successive gold in the Asian Para Games, as India scooped in men's high jump, claiming all the medals in T42/63 category here on Thursday.

90m to better the Asian and the Games record to claim the gold medal.The silver medal was bagged by Rio Paralympic bronze medallist Varun Bhati with 1.

  The news article is mentioned in 1 other source
Webindia123 (web)
 
   
5 Minutes with… Ravi Amaratunga Hitchcock
 
 Little Black Book     2018-10-11 kl. 16:49     3239 words
thumbnail
 
Head of Pi Studios on his second generation immigrant perspective, the role of curation in the Internet age and the key to meaningful branded content Head of Pi Studios Ravi Amaratunga Hitchcock has a pretty enviable CV for any culture junkie.

When I was at Channel 4 we did a lot of work with the Paralympics and a lot of the early programming around trans rights as well.

  The news article is mentioned in 4 other sources
NewsMail (web) - The Daily Examiner (web) - Daily Mercury News (web) - Coffs Coast Advocate (web)
 
   
Noor Al-Sanna'a collects gold in Asian Paralympic games
 
 Saudi Press Agency     2018-10-11 kl. 16:47     94 words
thumbnail
 
Thursday 1440/2/2 - 2018/10/11 Jakarta, Safar 2, 1440, Oct 11, 2018, SPA -- Noor Al-Sanna'a, a Saudi athlete of the track-and-field for the disabled, won gold at the Asian Paralympic games currently held in Jakarta when he raced the 400 m in 53.

Noor Al-Sanna'a collects gold in Asian Paralympic games.... Noor Al-Sanna'a, a Saudi athlete of the track-and-field for the disabled, won gold at the Asian Paralympic games currently held in Jakarta when he raced the 400 m in 53.00 sec.

  The news article is mentioned in 1 other source
Riyadh Daily (web)
 
   
Emperor's Cup football final to be new National Stadium's 1st sports event
 
 KyodoNews.net     2018-10-11 kl. 15:57     156 words
thumbnail
 
Tokyo's new National Stadium, the main venue of the Tokyo 2020 Olympics and Paralympics, was set Thursday as the venue for next season's Emperor's Cup football final.

Tokyo's new National Stadium, the main venue of the Tokyo 2020 Olympics and Paralympics, was set Thursday as the venue for next season's Emperor's Cup football final.The Japan Football Association's board of directors decided on the stadium, which

  The news article is mentioned in 29 other sources
KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - Japan Times (web) - Japan Times (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - Mainichi JP (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - Japan Times (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web) - KyodoNews.net (web)
 
   
New fish market opens in Tokyo to replace famous Tsukiji market
 
 Xinhua News Agency     2018-10-11 kl. 15:48     460 words
thumbnail
 
TOKYO, Oct. 11 (Xinhua) -- A new fish market opened in Tokyo's Toyosu district to replace the famous Tsukiji market, which closed its doors last week after being a mainstay in the capital for 83 years.

The site of the old Tsukiji market will be used to park vehicles for the the 2020 Tokyo Olympics and Paralympics.

  The news article is mentioned in 1 other source
China.org.cn (web)
 
   
Harry and Meghan release a previously unseen photo
 
 Long Room.com     2018-10-11 kl. 15:43     214 words
thumbnail
 
The Duke and Duchess of Sussex released a previously unseen photo of themselves on social media yesterday.

A major focus of the trip will be the Invictus Games, the Paralympic-style sporting event founded by Prince Harry for wounded, injured or sick armed services personnel.
 
   
Saudi Labor and Social Development Minister Visits Saudi delegation Participating in Jakarta
 
 Saudi Press Agency     2018-10-11 kl. 15:13     118 words
thumbnail
 
Paralympic Games Thursday 1440/2/2 - 2018/10/11 Jakarta, Safar 02, 1440, October 11, 2018, SPA --On the sidelines of his visit to Indonesia, Saudi Minister of Labor and Social Development, Eng.

Paralympic Games Thursday 1440/2/2 -...participating in the Asian Paralympic Games in Jakarta, where he met with members of the delegation including athletics, weightlifting and wheelchair basketball teams.

  The news article is mentioned in 1 other source
Saudi Press Agency (web)
 
   
Connor Wallace-Sims: The American Dream
 
 Talking Rugby Union     2018-10-11 kl. 15:08     1032 words
thumbnail
 
Connor Wallace-Sims is a young USA 7s representative, educated in Plymouth in the UK, who has just signed for new Major League Rugby franchise Rugby United New York [RUNY].

Meeting all sorts of athletes Olympic or Paralympic was a great experience too.
 
   
Big B turns 76, B-Town, sportspersons wish him health, happiness
 
 Webindia123     2018-10-11 kl. 15:02     759 words
thumbnail
 
As Bollywood megastar Amitabh Bachchan turned 76 on Thursday, Bollywood celebrities, sportspersons wished him happiness, health and success.

Indian athlete who won a medal in Paralympic Games, Deepa Malik said,''Happy Birthday to the Shehenshah of Bollywood.

  The news article is mentioned in 1 other source
Central Chronicle (web)
 
   
Welfare Over Winning: Protecting Show Horse Welfare
 
 TheHorse.com     2018-10-11 kl. 14:42     2847 words
thumbnail
 
At the pinnacle of equine sport, what are FEI officials doing to put the horse first?

ensure they are fit for purpose, and new research is factored into that review,” he says. “FEI stewards officiating at FEI events and the Olympic and Paralympic Games check all the saddlery, including nosebands and bits, of every horse competing
 
   
Independent travel success
 
 Redbridge London Borough Council     2018-10-11 kl. 14:30     353 words
thumbnail
 
Redbridge Young people with special education needs and disabilities were celebrating their independent travel training achievements at an evening

Redbridge Young people with special education needs and disabilities were celebrating their independent travel training achievements at an evening. ...ceremony attended by Ade Adepitan, former Paralympian and television presenter and Cllr Elaine
 
   
Indonesia 2018: Iran and China’s treble triumph
 
 International Paralympic Committee     2018-10-11 kl. 14:26     574 words
thumbnail
 
Defending champions retain sitting volleyball titles Iran and China continued their dominance of men’s and women’s sitting volleyball , winning the Asian Para Games title for the third consecutive time at Indonesia 2018.

Mehrzadselakjani, who when standing is 2.46m tall, is the tallest man to compete at a Paralympic Games , and China got a glimpse of his prowess at the net on the second point of the match when they served straight in his direction.
 
   
DeMarcus Ware Suffers Nasty Finger Injury During ‘Dancing With the Stars’ Trio Dance Rehearsals
 
 Inquisitr     2018-10-11 kl. 14:02     574 words
thumbnail
 
DeMarcus Ware had a bit of a fumble during rehearsals for next week’s Dancing With the Stars trio dance. The former NFL star shared a video to Twitter which showed his latest athletic-related injury.

Finally, singer Tinashe and Brandon Armstrong will dance with season 18 runner-up, Paralympian and Amy Purdy, while Harry Potter star Evanna Lynch and partner Keo Motsepe will dance with Lynch’s Potter co-star Scarlett Byrne.
 
   
healthMadison de Rozario: Australian paralympic athlete 'we cannot...
 
 WHimn.com.au     2018-10-11 kl. 13:52     429 words
thumbnail
 
Not too many people can say they are a three-time Paralympian before the age of 24. Madison de Rozario can. Driven by her desire to be seen as more than a “feel good story”, her determination to be at the pinnacle of her sport is unrelenting.

Australian paralympic athlete 'we cannot...Not too many people can say they are a three-time Paralympian before the age of 24.... Driven by her desire to be seen as more than a “feel good story”, her determination to be at the pinnacle of her sport is unrelenting.Three Paralympic...
 
   
Prairie Grit invites community to see Paralympic Sled Hockey players in action
 
 MyNDNow.com     2018-10-11 kl. 13:37     386 words
thumbnail
 
Minot - Back in March, the U.S. Paralympic Sled Hockey team 'got the gold' when they beat Canada two to one in overtime. This week, the team is making their way to North Dakota. Team USA will be in Minot Thursday, Friday, and Saturday, October 11-13.

Prairie Grit invites community to see Paralympic Sled Hockey players in action.... Paralympic Sled Hockey team 'got the gold' when they beat Canada two to one in overtime.... Douglas has been able to work closely with Prairie Grit and he plays a big part in this weekend's visit from the entire National Paralympic...
 
   
Humble Fearnley wins The Don award
 
 WA Today     2018-10-11 kl. 13:32     247 words
thumbnail
 
Humble: Paralympics legend Kurt Fearnley.

Humble: Paralympics legend Kurt Fearnley.Credit:... Jonathan Carroll. Kurt Fearnley on Thursday night became the first athlete with a disability to win The Don award, but was typically self-effacing about his achievement, saying he had rolled in the slipstream of scores of Paralympians...

  The news article is mentioned in 3 other sources
WA Today (web) - WA Today (web) - WA Today (web)